Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Atomat DP0 samodzielna wymiana elektrozaworów.


vanbeethoven

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Auto małżonki to Megane II 2.0 z 2003r. automat DP0 052. Mamy je od paru tygodni i zdążyłem wydać na naprawy więcej niż kosztowało w zakupie ( jak się kupuje stare trzeba być bogatym i cierpliwym:bash: ). Po tym wstępie domyślacie się zapewne iż jestem mooocno związany z tym samochodem i mamy zamiar z niego korzystać do chwili całkowitego rozpadu. Ostatnią rzeczą na chwilę obecną jest problem z ASB. Wszystkie znaki wskazują na uszkodzenie elektrozaworów odpowiedzialnych za regulacje ciśnienia. W wyspecjalizowanym warsztacie na śląsku padła kwota 1900zł z wymianą oleju i stanowi to dla mnie w chwili obecnej barierę nie do przejścia. Na allegro znalazłem elektrozawory oryginalne w kwocie nieco ponad 100zł. za sztukę, zakładam że uszczelka pokrywy i oringi nie wyjdą wiele drożej a elf d3 syn. to około 350zł. Gdzieś przeczytałem, że ktoś samodzielnie dokonał wymiany elektrozaworów w tej skrzyni ale nie mogę tego odnaleźć i stąd prośba do Was. Czy ktoś z szanownych forumowiczów robiła taka wymianę samodzielnie, jakie były efekty i co jest do tego potrzebne. Z góry dziękuję za pomoc. Mile widziane również rady iż samodzielna wymiana to czyste szaleństwo bo i tak bez specjalnych narzędzi i przy braku kwalifikacji nie może się udać.:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2019 o 15:04, vanbeethoven napisał:

Wszystkie znaki wskazują na uszkodzenie elektrozaworów odpowiedzialnych za regulacje ciśnienia.

W wyspecjalizowanym warsztacie na śląsku padła kwota 1900 zł z wymianą oleju i stanowi to dla mnie,

w chwili obecnej barierę nie do przejścia.

Nie zrobi tego byle kto, może jedynie bardziej zepsuć,

Możesz dostarczyć auto do tego warsztatu celem;

   - diagnozy uszkodzenia i kosztorysu napraw ,

   - zamontować  automat DP0 052 używany, na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojcu jak padła ta skrzynia (brak jazdy po wrzuceniu biegu, zaczęło się od "ślizgania na biegach, po wymianie oleju skrzynia umarła), kupił używkę zamontował i auto jeździło lepiej jak na starej. W tym że po wymianie skrzyni auto sprzedał :D Używka z gwarancją rozruchową 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1900 za poprawną diagnozę, wymianę elektrozaworów, uszczelnień, oleju oraz przyuczenie to nie jest kosmiczna cena. 

Używka 1000zł. Do tego dochodzi koszt robocizny, oleju, uszczelek. Gwarancja jest rozruchowa ale jakby co to za robociznę nikt Ci nie odda.. 

Jeśli reszta skrzyni jest ok to wolałbym regenerowa". Jeśli ma uślizgi to szukać używki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, onomatopeja napisał:

W nowej ojciec tylko olej wymienił i poważnie jeździła bez zastrzeżeń. A samochód i tak chciał sprzedać ale niestety skrzynia padła nagle a z uszkodzona to by nie sprzedał. 

Sam ją wymieniał? Jeśli tak to koszt +400zł za olej Elf czyli min 1400. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążę bo to ważne w odniesieniu do ceny 1900 za diagnozę i regenerację. Można wskoczyć w nieprzewidywalne koszta a zysk będzie żaden. 

Jeśli skrzynia kupiona za 1000zł. Olej Elf za 300. To pozostaje 200 za robociznę i uszczelki. Mało jakoś.  

Sądzę że płacąc za przełożenie w warsztacie niewiele się urwie z tych 1900. 

Jedyna opcja oszczędności to samodzielna wymiana elektrozaworów i oleju. Ale najpierw potrzebna pewna diagnoza, później dobry tutorial. Na początek 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2019 o 15:48, Andrzej-2010 napisał:

Nie zrobi tego byle kto, może jedynie bardziej zepsuć,

Możesz dostarczyć auto do tego warsztatu celem;

   - diagnozy uszkodzenia i kosztorysu napraw ,

   - zamontować  automat DP0 052 używany, na gwarancji.

 

Witam po wymianie elektrozaworów ciśnieniowych w skrzyni DP0. Wychodzi na to, że ten byle kto to ja właśnie, ale nie mam z tym problemu. Korzystając z cennych wskazówek użytkowników internetu ( forum Scenic, elektroda i youtube ), pomimo braku doświadczenia wymieniłem samodzielnie wspomniane elektrozawory. Najwięcej czasu musiałem poświęcić na demontaż przodu samochodu. Następnie po zdjęciu osłony płyty sterującej skrupulatnie dokonałem pomiarów ustawienia komponentów sterujących przełożeniami. Po wymianie elektrozaworów przejechałem około 100km. z różnym obciążeniem i na chwilę obecną brak komunikatów i trybu serwisowego. Skrzynia działa prawidłowo. Jedyna różnica polega  na tym, że nowe elektrozawory miały czarne przyłącza a stare jasnoróżowe zaś po wymianie w chwili przełączania z P na R i z N na D słychać delikatne brzęczenie. Doczytałem, że powodem jest to iż nowe elektrozawory pracują na innej częstotliwości i konieczne jest wgranie nowszego softu do sterownika skrzyni. Jednocześnie kilku posiadaczy samochodów z tą skrzynią, po wymianie też ma taki objaw ale ponieważ nie pokazują się żadne błędy i skrzynia działa prawidłowo nie wgrywali nowego softu. Dzisiaj jadę na Clipa i jestem wstępnie umówiony na wizytę w ASO, choć powiedziano mi że może się okazać że z uwagi na rocznik auta mogą nie mieć odpowiedniego softu. Po upewnieniu się, że operacja się udała przygotuję manual dla innych byle ktosiów, których z tego miejsca serdecznie pozdrawiam.    

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!