Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podłączałem dziś kompa do auta i wyskoczył mi błąd DF 032

- przekaźnik 1 elementów grzejnych, obwód otwarty, błąd stały

 

Na desce żadna kontrolka się nie pali, czy ktoś miał podobny problem bo w necie nie mogę nic znaleźć na ten temat

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalony jeden z czterech elementów grzejnych tzw. grzałek nurkowych.  Umieszczone są w przedniej części za nadkolem kierowcy. Do tego elementu przyłączone są gumowe przewody z cieczą chłodzącą. Odkręć od tych grzałek w postaci świec żarowych przewody i sprawdź przejście. Opór każdej grzałki to około 2 omów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...

Tak jak opis błędu mówi albo świeca numer 1, albo tranzystor w module podgrzewacza sterujący tą świecą. Można sprawdzić, czy dochodzi 12 V do tej świecy, gdy załączony jest podgrzewacz wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sprostuję poprzednią wypowiedź. Błąd DF032 nie mówi konkretnie o świecy tylko o sterowaniu przekaźnikiem podgrzewania numer 1. W module grzałek nurkowych znajdują się cztery tranzystory podające napięcie do poszczególnych świec. Natomiast sterownik silnika aktywuje i sprawdza pod kątem błędów trzy obwody (przekaźniki) do sterownia czterema tranzystorami

Według mojej wiedzy:

Obwód przekaźnika numer 1 czyli ten z błędem aktywuje  dwa tranzystory do zasilania świec wychodzących z pinu 1 i 2 wtyczki. 

Obwód przekaźnika numer 2 aktywuje tranzystor do zasilania świecy wychodzącej z pinu 3 wtyczki.

Obwód przekaźnika numer 3 aktywuje tranzystor do zasilania świecy wychodzącej z pinu 4 wtyczki.

Sterownik silnika poprzez pin 1 dużej wtyczki cienkim przewodem aktywuje "przekaźnik" numer 1 a przewód wychodzący z pinu 7 tej wtyczki służy do diagnostyki obwodu tych dwóch świec. Na rysunku gniazdo sterujące modułu przekaźnika grzałek nurkowych.

Możesz sprawdzić piny 1 i 2 tego złącza.

 

Zrzutekranu2025-01-09162049.thumb.jpg.4540400e23008a3ce3d69dec60380bc1.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piny 1, 2 i 8 załączają poszczególne tranzystory, ale w jaki sposób tego nie wiem. Może sterownik podaje tam +5 V, może +12V albo inny sygnał. Możesz sprawdzić multimetrem, oczywiście tylko wtedy, gdy ten podgrzewacz jest załączony.

Poszczególne "przekaźniki" można aktywować programem pyren wydając polecenie AC063, AC064, AC031 dla sterownika silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyclip też ma to polecenie w jednej z zakładek w sterowniku WTRYSK.

Ja bym zamienił kabelki na świecach i zobaczyłbym czy błąd powędruje np. do przekaźnika numer 2. Jeżeli pozostanie przy przekaźniku numer 1 to wina będzie po stronie przekaźnika lub połączenia z komputerem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!