Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie silnika w zakresie 1000 obr/min - 2000 obr/min Megane 3 1,2 Tce 130KM 12.2014


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienili Ci silnik to teraz będą szukać by zedrzeć z Ciebie na czymś innym:rolleyes:Jeśli przed wymianą było ok to ewidentnie coś spieprzyli,nie wierzę by po 100tyś km sprzęgło było do wymiany!! nie daj się wrobić... no chyb, że faktycznie jeździsz z nogą na pedale lub katujesz,w co nie wierzę bo z Twoich postów dbasz o auto.

Obserwuję ten blok o silnikach 1,2tce i dociera coraz bardziej do mnie,że słuszną decyzję podjąłem sprzedając Megane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, ROBRAT napisał:

Obserwuję ten blok o silnikach 1,2tce i dociera coraz bardziej do mnie,że słuszną decyzję podjąłem sprzedając Megane. 

 

No co Ty, o tych silniach negatywnie mówią ci, co ich w ogóle nie mieli:

 

https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/?do=findComment&comment=567648

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja nie szaleje i nie pale sprzęgła jeżdżę normalnie, a jeżeli chodzi o drgania to mam takie jak tutaj na filmie

Mechanik powiedział mi że szarpanie to efekt kończącego się sprzęgła, ja akurat nie będę kupował u nich części bo musiał bym  na głowice upaść :D ale dzwoniłem już do innego warsztatu i o dziwo zaśpiewali mi taka samą cenę za wymianę sprzęgła jak w ASO także do ASO będę się kierował, do tego mam do wymiany tarcze i klocki, za wszystko policzyłem według informacji z ASO 1200 zł za robociznę a w normalnym (albo nie normalnym) warsztacie policzyli mi 1100 zł także 100zł mnie nie robi i wole ASO i mieć wpis. i fakturę do kolekcji, trochę się już tego nazbierało :) tych faktur za 5 lat :) Jeszcze mogę na szczęście ruszyć normalnie bez szarpania ale bardzo wolno na razie kierowcy na mnie nie trąbią hehehe. Może żona moja paliła więcej sprzęgła jak wyjeżdżam do pracy na 2 miesiące to ona właśnie autem zasuwa a jak to nie wiem bo w większości po mieście i na krótkich dystansach. dlatego żeby nie było w przyszłości problemu będę musiał się rozglądać za automatem. Xceed mi się bardzo podoba 1,4 140KM  w automacie powinien wystarczyć na normalną jazdę ;) ale na razie jeszcze czekam i mam nowy silnik to jeszcze pojeżdżę a mam inne priorytety niż nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dam rady tak zrobić mam elektromagnetyczny hamulec ręczny za każdym razem jak ruszam hamulec się odpuści, z tego co czytałem w komentarzach pod tym filmikiem to człowiek wymienił sprzęgło i wszystko było git, pisał że docisk dokonał żywota :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Guzik nawet w czasie jazdy wystarczy na 3 sec podciągnąć do góry i zablokuje koła ( system awaryjny musi być). 
wierze w to że koło mogło paść, ale to nie dzieje się nagle, stawiam pół litra samogonu że serwis czegoś nie dokręcił. Przykładowo kiedyś serwis aso skody nie dokręcił mi jednej ze śrub mocujących poduszkę silnika do budy. Waliło podobnie jak u ciebie. A była to tylko jedna śruba i po prostu nie była dokrecona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą silnika miałem też takie momenty ale sporadycznie, teraz po wymianie silnika za każdym razem jak bym chciał ruszyć normalnie z pod świateł to telepie już autem jak na filmie, muszę teraz naprawdę powoli ruszać żeby takiego efektu nie było. I zastanawiam się czy w ogóle ruszać to sprzęgło czy czekać aż się rozsypie do końca czy profilaktycznie wymieniać sprzęgło ale też profilaktycznie wypieprzać 1650 zł za części i naprawę. Z jednej strony miał bym już spokój na kolejne 4/5 lat. Hmmmm.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj będę na warsztacie maja odpowietrzyć sprzęgło, to podpowiem żeby sprawdzili czy poduchy są dobre i czy podkręcali, a jak będzie wszystko ok to będzie trzeba się umawiać na wymianę sprzęgła.

sprzęgło odpowietrzone drugi raz, poduszki pod silnikiem dobre, czekam jak sprzęgło będzie naprawdę się ślizgać wydawać dźwięki i wtedy będę wymieniał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam serdecznie. 

Czy wymiana sprzegla pomogla? Mam megane III 1.2 TCe 2016 rok. Mam problem podobny jak na filmie z astra. Szarpie przy ruszaniu podczas puszczania sprzegla. Szarpanie czuc tez przy zmianie z 1 na 2 i czsem z 2 na 3. Na filmie z astra jest to duzo bardziej hardkorowe niz u mnie. Przesledzilem watki na forum o szarpaniu. Ten wydaje sie byc najbardziej zblizony do mojego problemu. Najgorsze jest to ze problem nie wystepuje zawsze, bardzo czesto ale nie zawsze. Ale wystepuje juz bardzo dlugo...

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!