Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie silnika w zakresie 1000 obr/min - 2000 obr/min Megane 3 1,2 Tce 130KM 12.2014


darekgt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  usłyszałem terkotanie takie jak na filmie, proszę o pomoc, niedługo wybieram się na wyjazd 800 km w jedna stronę, później powrót, nie wiem czy z takim czymś się wybierać, mam wyjechać w poniedziałek postaram się odwiedzić mechanika w poniedziałek  o ile mnie przyjmie.

https://youtu.be/gei7IpcBFsk

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, darekgt napisał:

usłyszałem terkotanie takie jak na filmie, proszę o pomoc,

Co kolega zrobił od maja ; Terkotanie w zakresie 2200-3000 ,

   1/ Łańcuch rozrządu jest kiepskiej jakości;

         a/ naciąg jego oraz KZFR zaworów ssących jest regulowany ciśnieniem oleju,

         b/ warto go sprawdzić bo;

             1/ może przeskoczyć łańcuch rozrządu,

             2/ może łańcuch ocierać o pokrywę głowicy i rozrządu, co powoduje produkcje opiłków metalowych,

             3/ opiłki metalowe dostają się do oleju i może być kłopot;         

                   z panewkami,

                   z  wałkami rozrządu w głowicy,

                   z  turbiną, 

  2/ Po wymianie rozrządu, koniecznie należy ;

         - wymienić olej i filtr oleju,; to minimum,

        -  warto zrobić płukankę silnika, żeby opiłki nie pływały w oleju,

   3/ Do sprawdzenia elektrozawór KZFR,

   4/ Trwałość łańcucha oraz działanie KZFR w bardzo dużym stopniu zależne jest;

          - od markowego oleju,

          - oraz terminowych jego wymian co ok ; 10.000 km.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

   4/ Trwałość łańcucha oraz działanie KZFR w bardzo dużym stopniu zależne jest;

          - od markowego oleju,

          - oraz terminowych jego wymian co ok ; 10.000 km.

Ja osobiście wymieniam olej co około 10-11 tyś km i zmieniłem olej z elfa na Liqui moly, myślałem że wymiana rozrządu nie dopadnie mnie tak szybko, nie pałowałem silnika, normalna jazda. Coś czuje że ASO weźmie za robotę około 5 tyś zł, bo czeka mnie jeszcze wymiana paska osprzętu razem z pompą wody itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, darekgt napisał:

auto przestaje terkotać powyżej 2000 obr.

Naprawę, zacząłbym od ;

  - sprawdzenia stanu oleju,

  - sprawdzenia/czyszczenia elektrozaworu oraz jego wymianie,

2 godziny temu, darekgt napisał:

wymieniam olej co około 10-11 tyś km i zmieniłem olej z elfa na Liqui moly,

Auto masz od nowości?

Ligui moly - jakiej klasy lepkość?

Jeżeli to nie pomoże, to konieczność ;

   - ściągnięcia miski i kontrola zaworu przelewowego pompy olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2019 o 12:04, Andrzej-2010 napisał:

ściągnięcia miski i kontrola zaworu przelewowego pompy olejowej.

To może być dobry trop, ja bym zaczoł od kontroli ciśnienia oleju, napinacz pewnie też hydrauliczny stąd luźny przy niskich obrotach.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman bardzo ładnie opisał, z złączonymi zdjęciami, problem z rozrządem w silnikach tce. Łańcuch się rozciąga, napinacz wychodzi do końca i łańcuch trze o obudowę. Tak to wyglada. Po wymianie rozrządu mojej żony samochód przejechał 10.000 km i brak dźwięków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór Panowie 7mego stycznia auto idzie do serwisu ASO zobaczymy co powiedzą. Ale tak czy inaczej wybrałem sie z rodziną w góry 720 km w jedna stronę jutro wracam, dla bezpieczeństwa jechalem 104 km/h na tempomacie. Droga powrotna, bedzie to samo aby dojechać do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mały update, wróciłem z gór, z całej trasy średnie spalanie 5,7l na obwodnicach jak pisałem wyżej na tempomacie 104 km/h. Auto już na warsztacie.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ABCMegane napisał:

darekgt, jaki jest rezultat naprawy?

Cześć, jeszcze nie dostałem żadnych informacji, jak tylko będę coś wiedział to na pewno napisze na forum, jak narazie jeżdżę zastępczym Clio III z silnikiem diesla w kombi, dali mi za 50 zł. dziennie. Jutro może zadzwonię do serwisu, z tego co wiem to mają obejrzeć cały silnik. Prosiłem o zdjęcia mojego silnika ale na obietnicach na razie się skończyło.

Dnia 29.12.2019 o 12:04, Andrzej-2010 napisał:

Ligui moly - jakiej klasy lepkość?

 

20170109_091002.jpg

20170109_091023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!