Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik ciśnienia przed turbiną 1.5 836


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Dziś po uruchomieniu nagrzanego silnika i wyjeździe z parkingu podczas przyśpieszania wyskoczył komunika ryzyko awarii silnika bez kontroli check engine itp. Auto nie straciło mocy i pracowało normalnie. Jedyne co to w momencie wyskoczenia błędu miałem wrażenie że turbo troszkę później wstało. Clip pokazał błąd jak poniżej. Ktoś mógłby przybliżyć jaką rolę spełnia w układzie ten czujnik i w którym miejscu jest mechanicznie podłączony? Czy może to wina zaworu od sterowania turbo? Na rysunku w visu wiele nie widać gdzie idzie rurka od ciśnienia.. Ktoś się już z tym spotkał?

IMG_20200109_200930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze w opisie błędu to jest czujnik ciśnienia spalin w kolektorze wydechowym przed turbosprężarką. Ma wpływ na ciśnienie doładowania, moc silnika, wypalanie filtra cząstek stałych wstrzymane itp. Znajduje się za silnikiem za zaworem egr. Na zdjęciu zaznaczony czerwoną ramką. Najczęściej uszkodzeniu ulega czerwoną gumowa rurka zasilająca ten czujnik.

20180907_142536.thumb.jpg.0cbbb64cf6592e0d95471407cbf56ae0.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rurka okazała się cała. Czujnik zaszedł sadzą przez co reagował wolno i w małym zakresie.Prawdopodobnie jest to wynik uszkodzonego wcześniej wtrysku. Po wyczyszczeniu pierwsze 300km przejechane bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem powrócił. Pojawia się głównie przy mocniejszym przyspieszaniu. Z czego autko potrafi zrobic 100km i nic po czym bład wraca raz na 10km raz gaśnie po kilku sekundach. Wymieniłem czujnik na inny używany i nie zmieniło to nic. Gdzie się kierować w dalszej diagnostyce? Mogę wymienić tą czerwoną rurkę chociaż wygląda na całą. Kierunek turbo?? Sztanga pracuje delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halas2 napisał:

Mogę wymienić tą czerwoną rurkę chociaż wygląda na całą.

Musi być na 100% cała oraz szczelnie zamontowana,

Czy nie słychać uchodzących spalin? syczenia?

4 godziny temu, halas2 napisał:

Kierunek turbo?? Sztanga pracuje delikatnie.

Wcześniej, kontrola i czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania ( map sensor ) oraz szczelność jego montażu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wczoraj rurkę na druga którą dostałem z używanym czujnikiem i korzystając z okazji że mam zdemontowane rury wymieniłem EGR na drugi który zakupiłem gdy szukałem powodów częstego wypalania filtra po zakupie auta(2 uszkodzone wtryski ostatecznie). Spod rurki nie słychać syczenia itp. Czujnik map zweryfikuje w przyszłym tygodniu nie mam innego na podmianę ale jest szczelny. Dziś urlop więc auto nie wyjechało w trasę jak zazwyczaj i zrobiłem około 15km po mieście. Po rozgrzaniu silnika podczas dynamicznej jazdy logowałem dane z czujnika. Jak to wygląda według was?

1.thumb.PNG.879e809a5f340f5f7b310cc7c4534af1.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2 sprawdzałem u siebie ciśnienie przed turbiną i parametry są podobne, wartości max u mnie dochodzą do  2600 mbar, za turbiną są trochę  niższe. Zauważyłem,  że masz takie piki ciśnienia, u mnie w maksymalnej wartości jest linia pozioma.. Myślę że tu jest problem. Wrócę do domu to może wrzucę filmik z wykresem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Ciekawe skąd te piki się biorą. Dopiero uczę się Diesli i silników turbo. Auto ma już 209Tys. Turbo jest troszkę mokre ale osłona pod silnikiem jest sucha. Na wylocie z turbo jest trochę oleju i przed klapą gaszącą jest film olejowy. Luzy na wirniku nie są duże(Pracuję w fabryce turbosprężarek to macam co chwile nowe). Ogólnie auto ma moc i jeździ poprawnie. Filtr wypala się co 1300-1600km.

@Andrzej-2010 Przed chwilą musiałem jeszcze wyjechać to zrobiłem wykres tak jak prosiłeś

plus_turbo.thumb.PNG.f6226f18261adab501b2a2cbdea78509.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halas2 napisał:

korzystając z okazji, że mam zdemontowane rury,

wymieniłem EGR na drugi, który zakupiłem gdy szukałem powodów częstego wypalania filtra po zakupie auta

Czy pojawia się komunikat " ryzyko  awarii  silnika"?

Czy silnik zachowuje się korzystniej??

46 minut temu, halas2 napisał:

Turbo jest troszkę mokre ale osłona pod silnikiem jest sucha.

Na wylocie z turbo jest trochę oleju i przed klapą gaszącą jest film olejowy.

Jak wygląda kwestia zużycia oleju?

Czy nie dymi delikatnie na biało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z błędem czujnika ciśnienia pojawia się komunikat ryzyko awarii silnika. Po wymianie egr, czujnika ciśnienia oraz czerwonej rurki auto jeździ bez zmian. Czyli dobrze. Nie narzekam na moc przyspieszenie czy dźwięki. Na 10tys km dolalem około 600ml może nawet nie aż tyle bo wymianie nie było poziomu na max i dolewalem. Rura wydechowa czysta dymienia nie zaobserwowałem, ani przy gwałtownym przyspieszaniu ani przy odpalaniu na zimnym

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2 tak jak obiecałem wrzucam screny z prcy czujnika ciśnienia przed turbiną. Każdy wykres to 10 sekund.

 

1 - przyśpieszanie

21.thumb.JPG.b70c69fb110d6732f7e76757f37daedb.JPG

 

2 - spokojna jazda

22.thumb.JPG.a98fc0f5347997cd7967c54215664c98.JPG

 

3 - bieg jałowy przed zgaszeniem silnika

23.thumb.JPG.c1fad46c3489e726352b3015589a319a.JPG

 

Wykres przesuwa się od prawej do lewej więc wartość cyfrowa ciśnienia turbiny odpowiada wartości ciśnienia przed turbiną odczytaną przy prawej ramce wykresu.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2020 o 19:06, halas2 napisał:

Czujnik zaszedł sadzą przez co reagował wolno i w małym zakresie.

Prawdopodobnie jest to wynik uszkodzonego wcześniej wtrysku.

Rurka metalowa też mogła ulec przytkaniu,

Polecam, jazdę z wysoką prędkością obrotową silnika celem ewentualnego jej przedmuchania,

Warto, sprawdzić stan styków wtyczki czujnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!