Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik ciśnienia przed turbiną 1.5 836


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Dziś po uruchomieniu nagrzanego silnika i wyjeździe z parkingu podczas przyśpieszania wyskoczył komunika ryzyko awarii silnika bez kontroli check engine itp. Auto nie straciło mocy i pracowało normalnie. Jedyne co to w momencie wyskoczenia błędu miałem wrażenie że turbo troszkę później wstało. Clip pokazał błąd jak poniżej. Ktoś mógłby przybliżyć jaką rolę spełnia w układzie ten czujnik i w którym miejscu jest mechanicznie podłączony? Czy może to wina zaworu od sterowania turbo? Na rysunku w visu wiele nie widać gdzie idzie rurka od ciśnienia.. Ktoś się już z tym spotkał?

IMG_20200109_200930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze w opisie błędu to jest czujnik ciśnienia spalin w kolektorze wydechowym przed turbosprężarką. Ma wpływ na ciśnienie doładowania, moc silnika, wypalanie filtra cząstek stałych wstrzymane itp. Znajduje się za silnikiem za zaworem egr. Na zdjęciu zaznaczony czerwoną ramką. Najczęściej uszkodzeniu ulega czerwoną gumowa rurka zasilająca ten czujnik.

20180907_142536.thumb.jpg.0cbbb64cf6592e0d95471407cbf56ae0.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rurka okazała się cała. Czujnik zaszedł sadzą przez co reagował wolno i w małym zakresie.Prawdopodobnie jest to wynik uszkodzonego wcześniej wtrysku. Po wyczyszczeniu pierwsze 300km przejechane bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem powrócił. Pojawia się głównie przy mocniejszym przyspieszaniu. Z czego autko potrafi zrobic 100km i nic po czym bład wraca raz na 10km raz gaśnie po kilku sekundach. Wymieniłem czujnik na inny używany i nie zmieniło to nic. Gdzie się kierować w dalszej diagnostyce? Mogę wymienić tą czerwoną rurkę chociaż wygląda na całą. Kierunek turbo?? Sztanga pracuje delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halas2 napisał:

Mogę wymienić tą czerwoną rurkę chociaż wygląda na całą.

Musi być na 100% cała oraz szczelnie zamontowana,

Czy nie słychać uchodzących spalin? syczenia?

4 godziny temu, halas2 napisał:

Kierunek turbo?? Sztanga pracuje delikatnie.

Wcześniej, kontrola i czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania ( map sensor ) oraz szczelność jego montażu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wczoraj rurkę na druga którą dostałem z używanym czujnikiem i korzystając z okazji że mam zdemontowane rury wymieniłem EGR na drugi który zakupiłem gdy szukałem powodów częstego wypalania filtra po zakupie auta(2 uszkodzone wtryski ostatecznie). Spod rurki nie słychać syczenia itp. Czujnik map zweryfikuje w przyszłym tygodniu nie mam innego na podmianę ale jest szczelny. Dziś urlop więc auto nie wyjechało w trasę jak zazwyczaj i zrobiłem około 15km po mieście. Po rozgrzaniu silnika podczas dynamicznej jazdy logowałem dane z czujnika. Jak to wygląda według was?

1.thumb.PNG.879e809a5f340f5f7b310cc7c4534af1.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2 sprawdzałem u siebie ciśnienie przed turbiną i parametry są podobne, wartości max u mnie dochodzą do  2600 mbar, za turbiną są trochę  niższe. Zauważyłem,  że masz takie piki ciśnienia, u mnie w maksymalnej wartości jest linia pozioma.. Myślę że tu jest problem. Wrócę do domu to może wrzucę filmik z wykresem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Ciekawe skąd te piki się biorą. Dopiero uczę się Diesli i silników turbo. Auto ma już 209Tys. Turbo jest troszkę mokre ale osłona pod silnikiem jest sucha. Na wylocie z turbo jest trochę oleju i przed klapą gaszącą jest film olejowy. Luzy na wirniku nie są duże(Pracuję w fabryce turbosprężarek to macam co chwile nowe). Ogólnie auto ma moc i jeździ poprawnie. Filtr wypala się co 1300-1600km.

@Andrzej-2010 Przed chwilą musiałem jeszcze wyjechać to zrobiłem wykres tak jak prosiłeś

plus_turbo.thumb.PNG.f6226f18261adab501b2a2cbdea78509.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halas2 napisał:

korzystając z okazji, że mam zdemontowane rury,

wymieniłem EGR na drugi, który zakupiłem gdy szukałem powodów częstego wypalania filtra po zakupie auta

Czy pojawia się komunikat " ryzyko  awarii  silnika"?

Czy silnik zachowuje się korzystniej??

46 minut temu, halas2 napisał:

Turbo jest troszkę mokre ale osłona pod silnikiem jest sucha.

Na wylocie z turbo jest trochę oleju i przed klapą gaszącą jest film olejowy.

Jak wygląda kwestia zużycia oleju?

Czy nie dymi delikatnie na biało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z błędem czujnika ciśnienia pojawia się komunikat ryzyko awarii silnika. Po wymianie egr, czujnika ciśnienia oraz czerwonej rurki auto jeździ bez zmian. Czyli dobrze. Nie narzekam na moc przyspieszenie czy dźwięki. Na 10tys km dolalem około 600ml może nawet nie aż tyle bo wymianie nie było poziomu na max i dolewalem. Rura wydechowa czysta dymienia nie zaobserwowałem, ani przy gwałtownym przyspieszaniu ani przy odpalaniu na zimnym

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2 tak jak obiecałem wrzucam screny z prcy czujnika ciśnienia przed turbiną. Każdy wykres to 10 sekund.

 

1 - przyśpieszanie

21.thumb.JPG.b70c69fb110d6732f7e76757f37daedb.JPG

 

2 - spokojna jazda

22.thumb.JPG.a98fc0f5347997cd7967c54215664c98.JPG

 

3 - bieg jałowy przed zgaszeniem silnika

23.thumb.JPG.c1fad46c3489e726352b3015589a319a.JPG

 

Wykres przesuwa się od prawej do lewej więc wartość cyfrowa ciśnienia turbiny odpowiada wartości ciśnienia przed turbiną odczytaną przy prawej ramce wykresu.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2020 o 19:06, halas2 napisał:

Czujnik zaszedł sadzą przez co reagował wolno i w małym zakresie.

Prawdopodobnie jest to wynik uszkodzonego wcześniej wtrysku.

Rurka metalowa też mogła ulec przytkaniu,

Polecam, jazdę z wysoką prędkością obrotową silnika celem ewentualnego jej przedmuchania,

Warto, sprawdzić stan styków wtyczki czujnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!