Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik ciśnienia przed turbiną 1.5 836


Rekomendowane odpowiedzi

Może być zalepione nagarem wejście do śruby mocującej rurkę. Przedmuchiwanie nic nie pomoże, według mnie tylko demontaż mocowania tej rurki w kolektorze wydechowym.

Co do torqe to pokazuje dużo parametrów tego silnika, praktycznie to samo co clip, trzeba mieć wgrane do programu odpowiednie PID-y.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak teraz się powtórzy to zdemontuję rurkę i zobaczymy. Teraz czas obserwacji.

@aniewa Zrobiłem wykresy w torque i też nie widać postrzępionych pików przy maksymalnej wartości.

Screenshot_2020-01-26-11-43-12-479_org.prowl.torque.jpg

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi dosyć prosta sprawa. Silnik pracuje prawidłowo, spaliny lecą pełną parą bo turbina ładuje prawidłowo a czujnik ciśnienia spalin od czasu do czasu pokazuje niższe ciśnienie niż doładowanie. Ciśnienie spalin przed turbiną jest zazwyczaj wyższe niż ciśnienie doładowania. Coś powoduje, że czujnik przed turbiną zaniża wskazania i stąd błąd. Albo fizycznie blokowane jest ciśnienie albo występuje usterka okablowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.01.2020 o 23:24, Andrzej-2010 napisał:

Rurka metalowa też mogła ulec przytkaniu,

Polecam, jazdę z wysoką prędkością obrotową silnika celem ewentualnego jej przedmuchania,

Warto, sprawdzić stan styków wtyczki czujnika.  

Ostatnio w obrocie są czujniki z niebieską końcówką, które zastąpiły te z czarną jako bardziej zawodne. 

1810990765_Czujnikcinieniaspalinprzedturbindla15dci.thumb.png.05e64402b9d680476dd05c563033a162.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody przynajmniej do miejsca gdzie wchodzą w rurkę z przewodami od EGR są całe. Jak wyciągnąłem egr to w kanale gdzie wrzuca spaliny w dolot było dość dużo sadzy to wyskrobałem ile dałem radę. Myślę ze jak błąd wróci to trzeba odkręcić całą rurkę o zobaczyć co tam się dzieje. Pierwsza próba odkręcenia się nie powiodła będę ją musiał czymś zapuścić.

Jeszcze takie jedno pytanie czy po zgaszeniu i podniesieniu maski pyka u was zawór od sterowania turbo(ten na gumie)?? Nie pyka elektrycznie bo odpięcie wtyczki nic powoduje zniknięcia dźwięku. Tak jakby w układ podciśnienia wchodziło przez niego powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdemontowałem dolot od turbo żeby mieć wygodniejszy dostęp. Zdemontowałem jeszcze raz czujnik wraz z czerwoną rurką. Metalowej rurki nie udało mi się odkręcić wiec zalałem do środka zmywacza hamulcowego.zdemontowałem również egr który sam w sobie był czysty ale było bardzo dużo nagaru w kanale gdzie wrzuca spaliny w dolot. Wyskrobałem ile mogłem po czym poskładałem wszystko z powrotem tak aby rurka była równo nie naginało nic w żadna stronę i problem ustąpił. Od tamtej pory zrobiłem niecałe 2 tys km i spokój. Jedno wypalanie filtra nastąpiło wcześniej bo przy 800km ale kolejny wystąpiło po 1200km(w lecie wypalał się pomiędzy 1300-1600km). Tak więc albo źle założona rurka albo przytkany kanał spalin powodował błąd. Aktualnie temat zamknięty. Dziękuje wszystkim za pomoc :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzeje starego kotleta:)

Czujnik podczas pracy silnika wskazuje poprawnie tak jak na wcześniejszych screenach w tym wątku. 

Ale:) dmuchałem w czerwoną rurkę i sprawdzałem co wskazuje komputer. I co ciekawe wykres w momencie pompowania ciśnienia wskakuje na max 1400mbar po czym spada do 1000 pomimo utrzymania ciśnienia. Nie ważne czy pompuje 2 bary czy 4bar. Trochę to dziwne. Chce ktoś stracić 30 minut swojego życia i zrobić taki test?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!