Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 gaśnie po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Ale on odpala tylko czasem zgaśnie po odpaleniu. 10 razy odpali normalnie przy czym 2 razy zgasnie. Czasem też przy odpaleniu obroty spadaja bardzo nisko i go dławi,  trwa to moze do 10 sekund i obroty sie wyruwnuja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba podobny problem. Renault Megane 1.6 16V+LPG

Ogólnie sytuacja była następująca. Auto z rzadka mi gasło, jak podjeżdżałem do świateł, czy na postoju. Ostatnio zaczęło się to zdarzać dziwnie częściej. Czasem nawet kilka razy na jednych światłach.
Być może to inny problem ale w między czasie na zimnym silniku baaardzo mocno zaczeło mi szarpać przez kilka pierwszych sekund jazdy(jak dobrze operuje gazem da sie to zminimalizować)
Ostatnio auto zaczęło mi przy starcie również gasnąc. Włączyłem dzisiaj 6 raz samochód i bez dodania gazu 6 razy zgasł w momencie. Dodatkowo nie dawno pojawiła się kontrolka silnika+service(niestety z jakiegoś powodu mój ELM przestał się łączyć z komputerem na którym miałem DDT4ALL.

W aucie był robiony rozrząd wraz z KZFR+ pompą paliwa. 

Mogą to być cewki/świece, albo elektrozawór? Może coś innego? Staram sie szukać sam, bo mechanik u którego naprawiałem ma taki czas oczekiwania, że sam zrobie to chyba szybciej...

Z góry dzięki :) Już wiele razy mogłem liczyć na pomoc i zawsze z waszą pomocą udało się przyśpieszyć rozwiązanie problemu ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 2 CC Ph1 1.6 83kW


Dołączę się do tematu,

od 2 miesięcy próbuje doprowadzić Megankę do ładu. Na początku zaczęły się problemy z odpaleniem na zimnym silniku, musiałem wyłapać moment jak wskoczą delikatnie obroty i przycisnąć go aż się rozgrzeje. Jednak z czasem zaczął po prostu gasnąć nawet, kiedy się rozgrzał. Wymieniłem czujnik wału korbowego i walka rozrządu. Problem z odpaleniem ustał. Dalej jednak gasnął. Samochód aż cały się trząsł na niskich obrotach, a trzymanie gazu w okolicach 1500 obrotów powodowało spadanie do około 500 obrotów, powrót i tak w kółko. Wyczytałem, że może to być elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Odłączyłem od niego wtyczkę i samochód zaczął normalnie funkcjonować. Stracił co prawda na mocy, ale jeździ. Widać też wzrost zużycia paliwa, aktualnie około 10.3 L/100 km. Kupiłem używany elektrozawór chcąc przyoszczędzić (używany 80 zł / nowy 250 zł). Po założeniu „nowego”, objawy są dokładnie takie same. 
 

Zakładam kilka opcji:

-używany elektrozawór też jest uszkodzony

-KZFR (rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela, nie wiem czy koło jest stare)

-tani czujnik wału korbowego 

 

Czy ktoś może miał podobny problem i go rozwiązał? 

Edytowane przez SysError
Model
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, SysError napisał:

Dalej jednak gasnął.

Samochód aż cały się trząsł na niskich obrotach, a trzymanie gazu w okolicach

1500 obrotów powodowało spadanie do około 500 obrotów, powrót i tak w kółko.

Proponuje zacząć od ;

  - wymiany świec na beru,

 -  wymiany cewek na marki beru,

 -  przeczyszczenie map sensora oraz zapewnienie szczelności jego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SysError napisał:

KZFR (rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela, nie wiem czy koło jest stare)

Nawet sprawny elektrozawór nie pomoże, jak koło zmiennych faz nie wraca do pozycji zerowej. W jeździe charakteryzuje się obniżoną mocą i znacznie większym spalaniem. Są coraz większe problemy z uruchomieniem silnika aż doprowadza to do terkotania koła, a na końcu do braku możliwości jego uruchomienia.

1 godzinę temu, SysError napisał:

Samochód aż cały się trząsł na niskich obrotach, a trzymanie gazu w okolicach 1500 obrotów powodowało spadanie do około 500 obrotów, powrót i tak w kółko.

To jest typowy objaw złej pracy zespołu kzfr. Nadmierne wyprzedzenie zapłonu powoduje wypadanie i znaczne obniżenie lub nawet zatrzymanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Objawy uszkodzonej cewki to ;

        -   nie równa praca silnika,

         -  brak mocy,

         -  zapach  benzyny, 

         -  wypadanie zapłonów,

         -  szarpanie, 

         -  strzelanie,

          - gaśnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki jedynie sprawdzałem poprzez odłączanie każdej po kolei na włączonym silniku i przy każdym odłączeniu poszczególnej cewki silnikiem zaczęło rzucać i dławił się niemiłosiernie. Rozumiem, że odłączony elektrozawór po prostu sprawia, że koło nie daje o sobie znać i tylko dzięki temu można „normalnie” jeździć? Wczoraj specjalnie podłączyłem elektrozawór, żeby spróbować z nim pojeździć (oczywiście w nocy). Co prawda przy 1500 obrotów próbował zgasnąć, ale po przejechaniu paruset metrów i przyciśnięciu mu trochę przestało o sobie dawać znać. Auto odzyskało momentalnie moc i spalanie znacznie spadło. Wiadomo, działało dopóki go nie wyłączyłem na pare minut i ostygł. Jak tylko wskazówka temperatury spadła delikatnie z trzeciej kreski, to już mu powróciło dławienie i gaśnięcie. 
 

Dodam jeszcze, że z odłączonym elektrozaworem silnika praktycznie nie słychać, jest cisza. Z podłączonym - można powiedzieć jak to przy zużytym kole, że prawie jak diesel. 
 

Wymiany koła się obawiam ze względu na kilka tematów z dokładnie tym samym problemem, gdzie to nie pomogło. Temat tam kończy się na tym, że wina może leżeć po słabych przewodach idących do elektrozaworu. 
 

Wstawię linka:

 

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1726659.html

Rozumiem, że map sensor powinien siedzieć sztywno? U mnie jest dosłownie luźny, a przy odpaleniu słychać mocne świszczenie, w trakcie jazdy również 

Edytowane przez SysError
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od mapa musisz zacząć. Musi być sztywno i o świszczeniu nie ma mowy. Następstwem jest bardzo uboga mieszanka paliwowo-powietrzna.

Z tego co piszesz, to może być jedyna usterka i oby tak było.

Edytowane przez jabrze
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!