Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 gaśnie po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Ale on odpala tylko czasem zgaśnie po odpaleniu. 10 razy odpali normalnie przy czym 2 razy zgasnie. Czasem też przy odpaleniu obroty spadaja bardzo nisko i go dławi,  trwa to moze do 10 sekund i obroty sie wyruwnuja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba podobny problem. Renault Megane 1.6 16V+LPG

Ogólnie sytuacja była następująca. Auto z rzadka mi gasło, jak podjeżdżałem do świateł, czy na postoju. Ostatnio zaczęło się to zdarzać dziwnie częściej. Czasem nawet kilka razy na jednych światłach.
Być może to inny problem ale w między czasie na zimnym silniku baaardzo mocno zaczeło mi szarpać przez kilka pierwszych sekund jazdy(jak dobrze operuje gazem da sie to zminimalizować)
Ostatnio auto zaczęło mi przy starcie również gasnąc. Włączyłem dzisiaj 6 raz samochód i bez dodania gazu 6 razy zgasł w momencie. Dodatkowo nie dawno pojawiła się kontrolka silnika+service(niestety z jakiegoś powodu mój ELM przestał się łączyć z komputerem na którym miałem DDT4ALL.

W aucie był robiony rozrząd wraz z KZFR+ pompą paliwa. 

Mogą to być cewki/świece, albo elektrozawór? Może coś innego? Staram sie szukać sam, bo mechanik u którego naprawiałem ma taki czas oczekiwania, że sam zrobie to chyba szybciej...

Z góry dzięki :) Już wiele razy mogłem liczyć na pomoc i zawsze z waszą pomocą udało się przyśpieszyć rozwiązanie problemu ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 2 CC Ph1 1.6 83kW


Dołączę się do tematu,

od 2 miesięcy próbuje doprowadzić Megankę do ładu. Na początku zaczęły się problemy z odpaleniem na zimnym silniku, musiałem wyłapać moment jak wskoczą delikatnie obroty i przycisnąć go aż się rozgrzeje. Jednak z czasem zaczął po prostu gasnąć nawet, kiedy się rozgrzał. Wymieniłem czujnik wału korbowego i walka rozrządu. Problem z odpaleniem ustał. Dalej jednak gasnął. Samochód aż cały się trząsł na niskich obrotach, a trzymanie gazu w okolicach 1500 obrotów powodowało spadanie do około 500 obrotów, powrót i tak w kółko. Wyczytałem, że może to być elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Odłączyłem od niego wtyczkę i samochód zaczął normalnie funkcjonować. Stracił co prawda na mocy, ale jeździ. Widać też wzrost zużycia paliwa, aktualnie około 10.3 L/100 km. Kupiłem używany elektrozawór chcąc przyoszczędzić (używany 80 zł / nowy 250 zł). Po założeniu „nowego”, objawy są dokładnie takie same. 
 

Zakładam kilka opcji:

-używany elektrozawór też jest uszkodzony

-KZFR (rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela, nie wiem czy koło jest stare)

-tani czujnik wału korbowego 

 

Czy ktoś może miał podobny problem i go rozwiązał? 

Edytowane przez SysError
Model
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, SysError napisał:

Dalej jednak gasnął.

Samochód aż cały się trząsł na niskich obrotach, a trzymanie gazu w okolicach

1500 obrotów powodowało spadanie do około 500 obrotów, powrót i tak w kółko.

Proponuje zacząć od ;

  - wymiany świec na beru,

 -  wymiany cewek na marki beru,

 -  przeczyszczenie map sensora oraz zapewnienie szczelności jego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SysError napisał:

KZFR (rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela, nie wiem czy koło jest stare)

Nawet sprawny elektrozawór nie pomoże, jak koło zmiennych faz nie wraca do pozycji zerowej. W jeździe charakteryzuje się obniżoną mocą i znacznie większym spalaniem. Są coraz większe problemy z uruchomieniem silnika aż doprowadza to do terkotania koła, a na końcu do braku możliwości jego uruchomienia.

1 godzinę temu, SysError napisał:

Samochód aż cały się trząsł na niskich obrotach, a trzymanie gazu w okolicach 1500 obrotów powodowało spadanie do około 500 obrotów, powrót i tak w kółko.

To jest typowy objaw złej pracy zespołu kzfr. Nadmierne wyprzedzenie zapłonu powoduje wypadanie i znaczne obniżenie lub nawet zatrzymanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Objawy uszkodzonej cewki to ;

        -   nie równa praca silnika,

         -  brak mocy,

         -  zapach  benzyny, 

         -  wypadanie zapłonów,

         -  szarpanie, 

         -  strzelanie,

          - gaśnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki jedynie sprawdzałem poprzez odłączanie każdej po kolei na włączonym silniku i przy każdym odłączeniu poszczególnej cewki silnikiem zaczęło rzucać i dławił się niemiłosiernie. Rozumiem, że odłączony elektrozawór po prostu sprawia, że koło nie daje o sobie znać i tylko dzięki temu można „normalnie” jeździć? Wczoraj specjalnie podłączyłem elektrozawór, żeby spróbować z nim pojeździć (oczywiście w nocy). Co prawda przy 1500 obrotów próbował zgasnąć, ale po przejechaniu paruset metrów i przyciśnięciu mu trochę przestało o sobie dawać znać. Auto odzyskało momentalnie moc i spalanie znacznie spadło. Wiadomo, działało dopóki go nie wyłączyłem na pare minut i ostygł. Jak tylko wskazówka temperatury spadła delikatnie z trzeciej kreski, to już mu powróciło dławienie i gaśnięcie. 
 

Dodam jeszcze, że z odłączonym elektrozaworem silnika praktycznie nie słychać, jest cisza. Z podłączonym - można powiedzieć jak to przy zużytym kole, że prawie jak diesel. 
 

Wymiany koła się obawiam ze względu na kilka tematów z dokładnie tym samym problemem, gdzie to nie pomogło. Temat tam kończy się na tym, że wina może leżeć po słabych przewodach idących do elektrozaworu. 
 

Wstawię linka:

 

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1726659.html

Rozumiem, że map sensor powinien siedzieć sztywno? U mnie jest dosłownie luźny, a przy odpaleniu słychać mocne świszczenie, w trakcie jazdy również 

Edytowane przez SysError
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od mapa musisz zacząć. Musi być sztywno i o świszczeniu nie ma mowy. Następstwem jest bardzo uboga mieszanka paliwowo-powietrzna.

Z tego co piszesz, to może być jedyna usterka i oby tak było.

Edytowane przez jabrze
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!