Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na benzynie 1.4 16V


AdamStachurski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam spory problem z moją Megane 1 PH2 1.4 16V z 1999 roku. Objawy: nie zapala lub ciężko zapala z benzyny, jak już odpali, to się dławi, nierówno pracuje, przy próbach ruszania gaśnie lub przy delikatnym dodawaniu gazu jedzie jak muł. Przy dodawaniu gazu słychać stoi (strzały) w silniku. Pracuje trochę tak, jakby nie dostawał paliwa. 
Na gazie nie ma problemu z zapłonem (uruchamianie awaryjne) i jazdą, jest dynamiczny, dobrze przyspiesza i się nie dusi, stad wnioski, że silnik jest zdrowy - sprawdzana kompresja.
Wszystkie te problemy zaczęły się ponad tydzień temu, kiedy to padła pompa paliwa i ją wymieniłem, ale okazało się, że słabe ciśnienie, które podawała maskowali tylko realny problem. Do tej pory wymieniłem także wtryski (było podejrzenie, ze już nie podają tyle ile trzeba), ale nic to nie zmieniło. 
W ostatnim czasie wymieniłem poza wtryskami benzynowymi i pompą paliwa - filtry, olej, świece, cewki i korkowca. Ponad miesiąc temu wymieniana listwa wtryskowa LPG. 
 

Może ktoś kiedyś tak miał, albo wie skąd takie objawy na benzynie.

Edytowane przez AdamStachurski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa paliwa jest już wymieniona, to problemy z rozruchem mogą stanowić wtryski gazowe. Piszesz, że wymieniłeś, ale domyślam się że paliwowe. Zakręć gaz w butli na jakiś czas, a dostaniesz odpowiedź, czy to nie on stanowi problem.

Jeśli prawidłowo działa czujnik temperatury płynu chłodzącego ( warunek - odpowietrzony ) nie powinno być muła dla sprawnej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może puszczać gaz jeden z LPG i jest utrudniony zapłon, bo dodaje się w cylindrze do paliwa. Ponad to gaz jest mniej wymagający w stosunku do paliwa. Niedokładność ilości powietrza regulowanego przepustnicą jest również bardziej rygorystyczna dla benzyny. Dla próby warto to zrobić.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. Ok, nie pomyślałem w ten sposób, a miesiąc temu była wymieniana listwa wtryskowa, tylko najgorzej, ze to wszystko jeździło cały czas i to nawet dobrze. : / dzisiaj, jak wrócę do domu to zakręcę butle i postaram się spróbować.

Istnieje jakaś szansa, że po prostu komputer zaczął źle sterować wtryskami benzynowymi, czy to jest szansa jak zobaczenie Yeti? : p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Filtry paliwa oraz gazu to podstawa prawidłowej pracy silnika.

To wiem, tylko filtr paliwa wymieniłem dwa miesiące temu, gazu przy okazji wymiany listwy, poszły obu faz. Tylko zastanawiam się, czy zabrudzony, zapchany filtr da aż tak duże objawy na benzynie. Jeszcze dzisiaj zdejmę przewód paliwowy z listwy i sprawdzę sam ciśnienie, bo podobno było dobre, ale jak sam nie zobaczę, to chyba już nie uwierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!