Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 2 wysokie spalanie 9,2-9,5l


sniperek155

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z M2, a dokładniej wysokie spalanie w silniku 1.9dCi w ruchu miejskim, a dokładniej komputer wskazuje mi 9,2-9,5l/100km. Dodatkowo świeci mi się kontrolka SERVICE (jutro będę sprawdzał błędy). Dzisiaj wieczorem przy ruszaniu z miejsca komputer wskazał mi na początku 12/100, a po chwili zaczął skakać po liczbach aż do 19,2l/100km. W ruchu miejskim robię dziennie ok 25km, z jazdą na 4 biegu praktycznie bez przerwy, nieraz wrzucę 5 jak mam prostą drogę. Biegi zmieniam na ok 1,500-2,200 obrotów. Ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Samochód świeżo po wymianie oleju na 10W40 od Elfa, filtra oleju, powietrza i mam do wymiany jeszcze paliwa, tylko muszę go znaleźć gdzie on się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pomierzyć pracę układu dolotowego powietrza. Serwis wskazuje na stan awaryjny pracy sterownika. Błędy pomogą sprecyzować uszkodzenie, ale pierwszym podejrzanym jest niedomykający się egr co powinieneś wyczuć w jeździe. Nie powinieneś schodzić z jazdą poniżej 1,5 tyś obr., a zmianę biegów dokonywać wyżej, bo to sprzyja Twojemu uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób mogę zmierzyć prace układu dolotowego powietrza? Niedomykający się EGR, czyli co mógłbym wyczuć w trakcie jazdy? W jaki sposób sprawdzić sprawność zaworu EGR? Co do obrotów i zmiany biegów - na jakich obrotach zmieniać w tym silniku biegi jak i jakie utrzymywać obroty?\

 

Edytowane przez sniperek155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sniperek155 napisał:

X

Sprawdzić błędy; podejrzeć stan zadany egr i porównać do stanu odczytanego przy zmianie obciążenia ( najlepiej w jeździe ); sprawdzić odczyt temp. powietrza zassanego; sprawdzić odczyty masy powietrza; sprawdzić ciśnienie doładowania, czyli mapsensor ( dla 100KM -1,5 Bara). sprawdzić dawki wtryskowe paliwa na cylinder i odczytać korekty wtrysków.

Najekonomiczniejsza jest jazda na 2 tyś. Od dwóch w górę wykorzystujesz maksymalny moment, czyli warto zmieniać w okolicy 3 tyś. Uzyskujesz przez to wysoką temperaturę spalania i duże ciśnienie, które wydmuchuje katalizator. Egr pracuje aktywnie w szerokim zakresie. Chwilowe dawki przy dużym obciążeniu mogą dochodzić do 25-28 l, ale trwa to bardzo krótko. Równomierna jazda bez obciążenia będzie poniżej 5 l. Średnia wartość do litra więcej. Oczywiście rozgrzewanie silnika delikatnie bez przeciążeń. Warto co jakiś czas na trasie podnieść obroty w ok. 3,5 i potrzymać z 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zawór EGR wiem jak już sprawdzic, to nie wiem nadal jak sprawdzic odczyty temperatury powietrza zasysanego itd. To będzie widnialo gdzieś w systemie po podpieciu? 

 

 

EDIT: Trochę to śmieszne, bo przejechałem właśnie ok 20km i pod koniec zacząłem utrzymywać 2 tysiace obrotów i spalanie mi zeszlo do 8.8. Jest takie coś możliwe?

Edytowane przez sniperek155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sniperek155 napisał:

X

Temperatura pow. zassanego na zimnym silniku to temp  otoczenia. Na gorącym i na postoju do 20 stopni wyższa.

W stanie awaryjnym zawsze jest podwyższone i mocno pływa w zależności od uszkodzenia. Na razie nie wiemy co stanowi przyczynę, a w ciemno można bardzo dużo stracić. Serwis oznacza za niską temp. spalin. Przyczyny upatrywałbym w niedostatecznej ilości powietrza. Możliwe, że jest za niskie podciśnienie do sterowania turbiny. To się robi wacuometrem. Przy gruszce musi być min  -0,65 Bara. 

Najpierw pomiary clipem lub innym interfejsem, żeby określić przyczynę nieprawidłowego działania.

Jakiej mocy masz silnik?(z dowodu rej.)130 KM.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te błędy się kasują samym wyłączeniem zapłonu. Trzeba zrobić analizę pracy silnika. Ciśnienie doładowania w okolicy 2,2 - 2,3 Bara. Mały ubytek ciśnienia w dolocie ( stara uszczelka wargowa przy turbo) i rośnie średnie spalanie. Minimalna temperatura spalin 700 stopni. Z samego przebiegu wynika, że ten silnik jeszcze wiele może, ale osprzęt już powoli zawodzi.

Podstawowa zasada - im większe spalanie chwilowe tym większa sprawność energetyczna silnika. Jeśli chwilowo nie przekroczysz 20l to znaczy, że dolot jest nieszczelny, lub są problemy z turbo lub EGR. To pomiar masy zassanego powietrza wyskalowany w litrach jest przeliczony na zużyte paliwo, dlatego tak ważny jest jego czysty filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2020 o 22:09, sniperek155 napisał:

Mam problem z M2, a dokładniej wysokie spalanie w silniku 1.9dCi w ruchu miejskim, a dokładniej komputer wskazuje mi 9,2-9,5l/100km. Dodatkowo świeci mi się kontrolka SERVICE (jutro będę sprawdzał błędy

To nie jest jakieś mocno zawyżone spalanie. Jaką średnią prędkość pokazywał komputer?

8 godzin temu, jabrze napisał:

Serwis oznacza za niską temp. spalin. Przyczyny upatrywałbym w niedostatecznej ilości powietrza.

Kontrolka serwis zaświeca się przynajmniej przy kilkunastu usterkach, bez komputera nie zgadniesz.

 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Minimalna temperatura spalin 700 stopni

Normalna temperatura spalin to 250-450 stopni. :Podczas wypalania FAP wzrasta do 550-600 stopni.

 

5 godzin temu, sniperek155 napisał:

Co do pomiaru interfejsem - wykonałem u znajomego 2 pomiary błędów przez dwa różne programy i nic nie pokazało

Czym to było robione, przeważnie błędy sterownika silnika są zapamiętywane do momentu odłączenia akumulatora. Może nie były związane z silnikiem a kolega odczytywał błędy tylko silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!