Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 vs megane 4


Refild

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Niestety jedna z moich megane 3 idzie niebawem na sprzedaż . rodzinka sie powiekszy i będę potrzebowal nadwozia typu kombi dlatego tez nasuwa mi sie mysl a do Was użytkownicy forum i tych aut.o poradę mianowicie:

Zakup megane 3 wypasionej w otwierany dach pakiet gt xenony i silnik 2.0 tce w kombi 

Czy zakup megane 4 z silnikiem dci w kombi z wersja wyswietlacza zamoast zegarow 

Jezeli dci to ktory wariant mocy bylby najlepszy obecnie moje meganki ibydwie sa 1.4 tce po chipie i w lpg 

Z gory dziękuję za sugestie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Refild napisał:

Zakup megane 3 wypasionej w otwierany dach pakiet gt xenony i silnik 2.0 tce w kombi 

 

Silnik 2,0 TCe to najlepsza konstrukcja silnika reno ;

  -  wtrysk pośredni,

  -  zawory ;  hydraulika -  wymaga markowych olejów,

  -  pasek, 

  -  bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG ;

          -  można zagazować tradycyjną instalacją IV generacji z wyższej półki,

  -  KZFR - jest trwałe ;

           - wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

  -  turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

         -  włącza się już od 1200 obr./min ; M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

  -  bezawaryjność silnika ; b. duża,

  -  koszty serwisu;

        - niskie,

        - dostępność części; b. dobre, jak również bardzo dobre osiągi ,

       -  kompresja; 14,0 - 14,5 ,

  -  koło 2 - masowe ;

        -  praktycznie niezniszczalne, musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

  -  przy regularnym serwisie;

         -   można przejechać ok; 700 tys km, bez większych napraw,

  -  oleju ; nie bierze,

  -  tuning; szerokie możliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta w zasadzie z innych bajek. Ja bym wybrał MIII GT - jeździ rewelacyjnie, ale musisz się przejechać, jest dość sztywno i nie każdemu to pasuje, a jak pasuje to na zwykłe MIV nawet nie spojrzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jestem za MIII. Kiedyś zastanawialem sie pomiedzy MIII w kombi i MIV kombi. Wybralem starszy model GT220 i nie żałuję. W MIV jest tylko 205 kucy, wtrysk bezposredni i automat, który mnie nie intetesuje. Co do dci to się nie wypowiadam bo nie jeżdżę dieslami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za wstępne wypowiedzi, jeżdżę na co dzień 1.4 tce zrobione mapki także jeżeli chodzi o dynamikę to wiem co z czym się je i wiem tez ze 2.0 TCE to legenda i jest dużo więcej frajdy z jazdy ale właśnie dziecko w drodze wiec i zdziadzieć nieco trzeba i czy nowszy model auta z mniej dynamicznym ale zarazem ekonomicznym silnikiem dci nie byłby rozsądniejszym wyborem na powiedzmy 6 lat  eksploatacji ? dużo młodsze auto , ledy przód tył , stylistyka i szybciej żonę jestem w stanie namówić , bo megane 3 już mamy jedna zostanie ,a druga pójdzie na sprzedaż, niestety obie w HB 5 drzwi.

czekam na użytkowników megane 4 dci jak opinie i eskploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o DCi w Megane IV masz tutaj:

https://megane.com.pl/topic/82063-renaul-megane-4-silniki-dci/?do=findComment&comment=569212

1.5 DCi spokojnie możesz dłubnąć do 130kM i 300 Nm. W 1.6 DCi jest o wiele większe pole do popisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!