Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 vs megane 4


Refild

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Niestety jedna z moich megane 3 idzie niebawem na sprzedaż . rodzinka sie powiekszy i będę potrzebowal nadwozia typu kombi dlatego tez nasuwa mi sie mysl a do Was użytkownicy forum i tych aut.o poradę mianowicie:

Zakup megane 3 wypasionej w otwierany dach pakiet gt xenony i silnik 2.0 tce w kombi 

Czy zakup megane 4 z silnikiem dci w kombi z wersja wyswietlacza zamoast zegarow 

Jezeli dci to ktory wariant mocy bylby najlepszy obecnie moje meganki ibydwie sa 1.4 tce po chipie i w lpg 

Z gory dziękuję za sugestie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Refild napisał:

Zakup megane 3 wypasionej w otwierany dach pakiet gt xenony i silnik 2.0 tce w kombi 

 

Silnik 2,0 TCe to najlepsza konstrukcja silnika reno ;

  -  wtrysk pośredni,

  -  zawory ;  hydraulika -  wymaga markowych olejów,

  -  pasek, 

  -  bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG ;

          -  można zagazować tradycyjną instalacją IV generacji z wyższej półki,

  -  KZFR - jest trwałe ;

           - wymiana przy drugim rozrządzie, ( 200 kkm ) + pompa wody ,

  -  turbina – o zmiennej geometrii łopatek, chłodzona wodą ;

         -  włącza się już od 1200 obr./min ; M max = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min ,

  -  bezawaryjność silnika ; b. duża,

  -  koszty serwisu;

        - niskie,

        - dostępność części; b. dobre, jak również bardzo dobre osiągi ,

       -  kompresja; 14,0 - 14,5 ,

  -  koło 2 - masowe ;

        -  praktycznie niezniszczalne, musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło,

  -  przy regularnym serwisie;

         -   można przejechać ok; 700 tys km, bez większych napraw,

  -  oleju ; nie bierze,

  -  tuning; szerokie możliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta w zasadzie z innych bajek. Ja bym wybrał MIII GT - jeździ rewelacyjnie, ale musisz się przejechać, jest dość sztywno i nie każdemu to pasuje, a jak pasuje to na zwykłe MIV nawet nie spojrzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jestem za MIII. Kiedyś zastanawialem sie pomiedzy MIII w kombi i MIV kombi. Wybralem starszy model GT220 i nie żałuję. W MIV jest tylko 205 kucy, wtrysk bezposredni i automat, który mnie nie intetesuje. Co do dci to się nie wypowiadam bo nie jeżdżę dieslami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za wstępne wypowiedzi, jeżdżę na co dzień 1.4 tce zrobione mapki także jeżeli chodzi o dynamikę to wiem co z czym się je i wiem tez ze 2.0 TCE to legenda i jest dużo więcej frajdy z jazdy ale właśnie dziecko w drodze wiec i zdziadzieć nieco trzeba i czy nowszy model auta z mniej dynamicznym ale zarazem ekonomicznym silnikiem dci nie byłby rozsądniejszym wyborem na powiedzmy 6 lat  eksploatacji ? dużo młodsze auto , ledy przód tył , stylistyka i szybciej żonę jestem w stanie namówić , bo megane 3 już mamy jedna zostanie ,a druga pójdzie na sprzedaż, niestety obie w HB 5 drzwi.

czekam na użytkowników megane 4 dci jak opinie i eskploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o DCi w Megane IV masz tutaj:

https://megane.com.pl/topic/82063-renaul-megane-4-silniki-dci/?do=findComment&comment=569212

1.5 DCi spokojnie możesz dłubnąć do 130kM i 300 Nm. W 1.6 DCi jest o wiele większe pole do popisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!