Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim to mój pierwszy post.

Posiadam Megane III RS z 2014r, jestem jej pierwszym właścicielem. Nic w niej nie wymieniałem, jedynie filtry i olej co 10k. Auto jest bardzo delikatnie eksploatowane o czym może świadczyć fakt że dalej mam seryjne klocki i tarcze. Jeżdżę nim praktycznie tylko do pracy gdzie zapinam 6 bieg i jadę na 2k obrotów. Ostatnio przekroczyłem 96k przebiegu i ocknąłem się że powinienem wymienić rozrząd. Pomyślałem że jak będę wymieniał rozrząd to odrazu zrobię większy serwis, stąd mój szereg pytań.

Jakie są zalecenia producenta odnośnie wymiany rozrządu, dobrze kojarzę że co 120k / 5 lat?

Co warto przy okazji wymienić? Olej w skrzyni, świece, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej w dyferencjale? Co jeszcze?

Jakiej firmy zamienniki polecacie? Z czego rozrząd, jaki płyn, jaki olej?

Czy znacie jakiegoś mechanika godnego polecenia z okolic Tarnowskich Gór?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z warsztatów, to może nie tak blisko, ale w Katowicach jest warsztat MARIL, oni się zajmują głównie Renault, Nissanem i Infiniti, powinni dobrze ogarnąć Twoją RS i podpowiedzieć co faktycznie warto zrobić przy wymianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Domingo napisał:

Czy znacie jakiegoś mechanika godnego polecenia z okolic Tarnowskich Gór?

 

1/ Mechanicy na śląsku;  śląskie ,

2 godziny temu, Domingo napisał:

Jakiej firmy zamienniki polecacie?

2/ Do RS części to raczej oryginały,

3/ O stanie silnika decyduje ;

      - sposób jego Użytkowania ,

      -  sposób jego Obsługi ,

      -  oraz jakość Oleju,

4/ Czołówka markowych firm olejów silnikowych to ;

       -  Ravenol, Neste, Amsoil , Millers, Valvoline,

       - Jeżeli w większości u Ciebie są ;

                - trasy to proponuje ; Valvoline Syn Power 5W50 lub 0W40 ,

                - miasto ; Valvoline Syn Power 0W40,

        -  Valvoline to olej o korzystnym stosunku jakość/cena,

5/ Płyn hamulcowy syntetyczny ; MOTUL RBF 660 FACTORY LINE,

6/ Olej do skrzyni ; ELF TRANSELF NFP 75W80,

7/ Przy wymianie rozrządu dokładnie ocenić stan ;

        -  koła pasowego wału z amortyzatorem gumowym,

        -  paska napędu osprzętu silnika, pompy wody.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MichalVTS napisał:

Z warsztatów, to może nie tak blisko, ale w Katowicach jest warsztat MARIL, oni się zajmują głównie Renault, Nissanem i Infiniti, powinni dobrze ogarnąć Twoją RS i podpowiedzieć co faktycznie warto zrobić przy wymianie rozrządu.

Maril ? drożej niż w serwisie. Za wymianę rozrządu w 1.6 16 v zawołali 3tyś .servis rybnik 2700 .Więc chyba lepiej autoryzowany serwis.Ostatecznie zrobiłem w Auto Mako Gliwice 1500 zł.

Edytowane przez colltom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2020 o 12:23, Domingo napisał:

Nic w niej nie wymieniałem, jedynie filtry i olej co 10 k.

Auto jest bardzo delikatnie eksploatowane o czym może świadczyć fakt, że dalej mam seryjne klocki i tarcze.

1/ Silnik ten to bardzo udana konstrukcja i jak dalej będziesz go tak traktował to b,długo Ci posłuży,

2/ Jednym z najważniejszych czynników ( w przypadku silnika tak bardzo wysilonego )

     jest markowy olej silnikowy który;

     a/ smaruje,

     b/ chłodzi,

     c/  ma dużą mniejszą tendencję do produkowania zanieczyszczeń, które mają wpływ na;

           1/ zatykanie ;

                 -  odmy,

                 -  magistrali olejowej turbiny,

                 -  dysz olejowych,

                 -  regulatorów hydraulicznych zaworów,

          2/ trwałości ;

                -   KZFR,

                -   elektrozaworu KZFR,

                -   membrany zaworu odmy,

                -   pierścieni olejowych tłokowych,

                -   gładzi cylindrowych,

                -   panewek głównych wału i wałka rozrządu,

                -   turbiny.


 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Silnik ten to bardzo udana konstrukcja i jak dalej będziesz go tak traktował to b,długo Ci posłuży,

2/ Jednym z najważniejszych czynników ( w przypadku silnika tak bardzo wysilonego )

     jest markowy olej silnikowy który;

     a/ smaruje,

     b/ chłodzi,

     c/  ma dużą mniejszą tendencję do produkowania zanieczyszczeń, które mają wpływ na;

 

a jak poprzedni właściciel wymieniał olej co 30k, czego wynikiem może być niższa kompresja, to co byś zalecał: płukanka czy tylko dobry olej co 10k?

jeden mechanik mi mówił, że takie płukanie może więcej szkód narobić bo mogą pójść w układ opiłki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zgadzam się z Andrzej-2010 olej jest najważniejszy, a ignorancja w tym temacie nigdy dobrze nie wpływa na silnik. Ucieszyłem się jak wymieniłeś marki olejów, mój RS jak przejechał 2 tysiące kilometrów to wymieniłem mu olej na Liqui Moly, potem przez długi czas jeździłem na Motulu. Od ostatnich 4 wymian na wspomnianym Valvoline syn power. Chyba jestem z niego najbardziej zadowolony z liqu zrezygnowałem bo był najdroższy, a motul dziwnie gesty był przy zlewaniu (może mi się wydawało).  

Quentin88 gdybym był na Twoim miejscu to bym nie płukał. Jest dużo różnych opini na ten temat, ale moim zdaniem to niewiele pomoże a może więcej zaszkodzić. Lepiej po prostu lać dobry olej i wymieniać co 10 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym zagrożeniem dla silników eksploatowanych na gazie ( Quentin88 ) jest ;

         - nieprawidłowe strojenie instalacji LPG,

         - i w konsekwencji spalanie mieszanek ubogich,

Skutkuje to wyższą temperaturą spalania i spalaniem przedłużonym, co prowadzi do ;

        -  przegrzewania zaworów,

       -   przegrzewaniem denek tłoków,

       -   w skrajnych przypadkach do nadpalenia zaworów lub wypalenia dziury w denku tłoka,

       -   spiekanie się nadmiaru oleju w rowkach pierścieni uszczelniających i ich zapieczenie,

       -   przegrzaniu pierścieni kompresyjnych do tego stopnia ;

            - że nie przylegają do cylindra, pomimo tego, że nie są zapieczone, 

       -   zapieczeniu pierścieni olejowych, 

38 minut temu, Domingo napisał:

mój RS jak przejechał 2 tysiące kilometrów to wymieniłem mu olej na Liqui Moly,

Jest to bezpieczny sposób na czyszczenie układu olejowego bez narażania się na niespodzianki. 

          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 11.03.2020 o 12:23, Domingo napisał:

Cześć wszystkim to mój pierwszy post.

Posiadam Megane III RS z 2014r, jestem jej pierwszym właścicielem. Nic w niej nie wymieniałem, jedynie filtry i olej co 10k. Auto jest bardzo delikatnie eksploatowane o czym może świadczyć fakt że dalej mam seryjne klocki i tarcze. Jeżdżę nim praktycznie tylko do pracy gdzie zapinam 6 bieg i jadę na 2k obrotów. Ostatnio przekroczyłem 96k przebiegu i ocknąłem się że powinienem wymienić rozrząd. Pomyślałem że jak będę wymieniał rozrząd to odrazu zrobię większy serwis, stąd mój szereg pytań.

Jakie są zalecenia producenta odnośnie wymiany rozrządu, dobrze kojarzę że co 120k / 5 lat?

Co warto przy okazji wymienić? Olej w skrzyni, świece, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej w dyferencjale? Co jeszcze?

Jakiej firmy zamienniki polecacie? Z czego rozrząd, jaki płyn, jaki olej?

Czy znacie jakiegoś mechanika godnego polecenia z okolic Tarnowskich Gór?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Mam to samo .. RS 2014 i 108 tys. 

- kupuję to :

https://allegro.pl/oferta/kolo-faz-rozrzad-pompa-laguna-ii-1-8-2-0-16v-oryg-6961213120

najważniejsze jest to abyś za jedną robotą wymienił również KFZR. Jest to o tyle ważne że jeśli Ci KFZR padnie to pasek rozrządu musisz zdjąć i założyć nowy.

Jeśli chodzi o olej hmmm ... jeśli nie jeździsz po torze i nie katujesz auta to moim zdaniem lepiej wymieniać częściej / co 7 tys. / Elfa niż kupować dwa razy droższy olej nie mając w aucie FAPa. Nie kupuj zamienników , można do tego auta dostać w normalnych cenach części oryginalne .. no może oprócz przedniego nadkola za które wołają ponad 400 zł za jedną część / dwie części po prawej i lewej stronie /. Warto sprawdzić ceny w ASO bo czasami za używki wołają tyle że kupisz nowe.

ps  przykładowo , choć możesz poszukać innych sklepów za olej , filtry , świece dajesz 422 zł . U mnie mechanik za wymianę rozrządu bierze 3 stówy. Czyli koszt całości ok. 1500 zł 

iparts.jpg

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!