Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prądu w zegarach nie odpala


Kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim samochodem. Renault megane II 1.9DCI PH I.  Brak prądu w zegarach. Jest oświetlenie kabiny, klakson, zamykanie na karte. Wcześniej był prąd tylko nie chciał odpalić. Przy dłuższych próbach odpalał lecz przy próbie kolejnego odpalenia tylko kontrolki się zapaliły i na tym się skończyło. Bezpieczniki wyglądaja na sprawne posługując sie probówką, także bezpieczniki od klemy. Mechanika mam dopiero na 14 kwietnia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kukus napisał:

Akumulator naladowany. 12.4 pokazuje multimetr.

Akumulator sprawny to jego napięcie powinno być > 12,5 V,

Skoro jest naładowany i ma tylko 12,4 V - to ten akumulator jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem słabszy. Kontrolka nie pokazywała ze jest naładowany i miałem światła 

Troche popatrzylem. Zauwazylem ze od strony bezpieczników w kabinie coś nie łączy. Poruszalem troche koło bezpieczników i sie zapaliły zegary z informacją electronic fault poźniej zgasly i szlo normalnie zapalić światła ale odpalic juz nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Wlasnie zauwazylem ze jak tym modulem / sterownikiem uch pod Kierownica poruszam to jest prąd. Jak na chwilę obecną została usterka: brak z rozruchem. Jutro zacznę walczyć żeby się tam jakoś dostać. Dobrze aby pogoda dopisała bo mam auto pod chmurką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, czy moduł jest suchy. Wyciągnij go całkowicie i delikatnie pryśnij kontaktem. Poruszaj kilkukrotnie wtyczkami w każdym gniazdku i wyjmij pozostawiając do wyschnięcia. Zrobisz to wszystko na odłączonym akumulatorze. Do wyczyszczenia masz tylko trzy listwy. Zwróć szczególną uwagę na tą najmniejszą 4-pin.

Jeśli będzie potrzeba wyczyszczenia wtyczek z dźwigienkami to robimy je spirytusem.

Jeśli nadal nie zakręci rozrusznikiem sprawdź bezpiecznik (start-stop) 25A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kukus napisał:

A zamiast spirytusu można użyć wódki? 

Za słabe stężenie. Nawet dobrego denaturatu już nie ma. Problemy z zapalaniem to pewnie wyeksploatowana pompa wtryskowa. Należałoby ją pomierzyć. Wyzwolenie wtrysku to 240 Barów. Ma problemy z osiągnięciem tego ciśnienia przy 200 obrotach rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł UCH zdemontowany. Miałem małe problem z wyciągnięciem wtyczki pp1, 4 pinowej, od  strony zewnętrznej  na dużym gnieździe jest drobny nalot widoczny na zdjęciu. Poźniej zauważyłem na tych małych elementach lutowanych także jest drobny nalot. Przykuł moją uwagę element na zdjęciu w kółeczku , czy to tak powinno wyglądać? 

DSC_0649.JPG

DSC_0645.JPG

sketch-1585912300733.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 7 połączeń   na płytce drukowanej należy ponownie polutować. Nieźle się tam nagrzewało.

21 minut temu, Kukus napisał:

Przykuł moją uwagę element na zdjęciu w kółeczku , czy to tak powinno wyglądać?

Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - widać je na zdjęciu. Z tych połączeń mógł się wziąć błąd elektroniki. Kontakt będzie nieodzowny, a wizytę w tym temacie może będziesz musiał odwołać. Podobnie dopracuj połączenia w upc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że przelutowanie może nie być takie proste. Nie wiem, jak UCH, ale UPC jest pokryte bezbarwnym lakierem ochronnym. Próba lutowania to katorga, wszystko się robi czarne dookoła, a cyna nie chce się topić. Bez topnika nie idzie tego zrobić. Oczywiście mówimy o domowym, prostym sprzęcie do lutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!