Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Haifisch napisał:

No muszę przyznać że udany zakup

Trochę nie w temacie ale przy okazji:

Masz Elm 327 i ddt4all to przy okazji możesz zmienić kilka rzeczy w swoim aucie. 

1 - wyłaczyć "start-stop" jeżeli posiadasz

2 - włączyć kierunkowskazy "autostradowe" jeżeli masz UCH w wersji BCM95_SW25_V1.1

3 - odpalanie bez naciskania na pedał hamulca lub sprzęgła przy lewarku ustawionym na luz, opcja przydatna podczas np. jakiś napraw lub uszkodzenia czujnika sprzęgła

4 - włączyć lampki w drzwiach gdybyś ich nie miał a dołożył

5 - otwieranie bagażnika pilotem (dwusekundowe przytrzymanie przycisku bagażnika na pilocie) bez naciskania na przycisk w klapie, przydatne w przypadku uszkodzenia przycisku otwierania w klapie

6- wyłączyć brzęczyk niezapiętego pasa w niektórych wersjach licznika

7- włączyć zegarek w miejscu licznika kilometrów

8 - aktywować światła dzienne jeżeli nie masz a dołożys

9 - wymienić klocki przy hamulcu elektrycznym - włączenie trybu serwisowego i wyjście z tego trybu

oraz pewnie jeszcze wiele innych opcji.

Oprócz tego masz odczyt i kasowanie błędów najlepiej przy użyciu Pyclip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powoli zgłębiam wiedzę na temat PyClip'a i ddt4all.

Najbardziej przydatne by były te kierunkowskazy ale niestety rocznik auta 2009 ph1 więc odpada.

Ale z tym odpalaniem bez sprzęgła i hamulca to fajna sprawa.

Jeszcze zmieniłbym interwał wymiany oleju na 10 000km i 12 msc.

Wcześniej miałem astrę 3 i tam robienie czegoś opcomem w porównaniu do ddt4all to była zabawa. 

 

Edit:

Czujnik wymieniony, klimatyzacja działa aż miło.

Opłacało się zainwestować 60 zł w icar'a 3.

aniewa wielkie dzięki za pomoc.

Jeszcze dla potwierdzenia screen z pyclipa:

Screenshot_20200416_142858.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam podobny problem - mianowicie gdy climatronic ustawiony jest na LO, to fajnie chłodzi i za chwile wieje ciepłem.

Jaka powinna być temperatura parownika podczas wyłączonej i włączonej klimatyzacji. Na wyłączonym silniku było ok. 18st a po załączeniu silnika spadła nawet do -10. Czy to też wskazuje na uszkodzony czujnik? Przy ustawieniu na AUTO i 18st wewnątrz temperatura parownika wahała się w granicach -1st - 2st.

00A01401-E591-4052-9C22-937395B1378A.png   B18C8021-447D-4DD3-994F-5FB0BCE2DE7A.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy sprawdzałem temperaturę parownika ale nigdy poniżej zera nie zanotowałem. Sprawdzałem zawsze na biegu jałowym. Musiałbym sprawdzić po dłuższej jeździe. Jak masz poniżej 7 stopni to wiadomo, że parownik zamarznie i powietrze nie przejdzie do kabiny. Na wyłączonej klimatyzacji czujnik parownika powinien pokazywać temperaturę powietrza przechodzącego przez parownik czyli praktycznie temperaturą zewnętrzną. Uszkodzony czujnik może ustawiać sprężarkę na minimalną wydajność i brak chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czujnik masz dobry masz za mało czynnika i ci parownik marznie , mnie pokazuje od 0,1 do 2 ,3 st. Bo to logiczne ze po rozprezeniu w zaworze rozprężnym czynnika temp.musi być w tych okolicach a od zaworu do parownika jest tylko kilkanaście cm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Macie racje, jednak to nie pomogło. Okazuje się ze raz pokazuje temp. 1-3 i wszystko działa ok, a raz -10 i nie chłodzi tak efektywnie. Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny? Albo co to ewentualnie może być. Niedawno nabijałem klime

 

Wydaje mi się, że klima szaleje jak na dworze jest gorąco

Edytowane przez Dybal92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem z zamarzaniem parownika. Czynnik sprawdzony, filtr wymieniony.

Szukając przyczyn natrafiłem na taką sytuację jak na zdjęciach poniżej:

Wskazania zmieniają się co chwila. Raz temp. parownika -40 inny razem właściwa.

Co może być przyczyna takich zmian?

 

Scenic III 1.5 dci 2013

 

Screenshot_20201112-145712_PyClip.jpgScreenshot_20201112-145728_PyClip.jpg

 

Dodam jeszcze, że jakiś czas temu znalazłem takie błędy, ale ich wykasowanie nic nie zmieniło.

IMG_20200812_142831341_HDR.thumb.jpg.423fe02654070894a3cac0d8c80b2bc6.jpg

Edytowane przez robczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno by dwa czujniki uległy uszkodzeniu, dodatkowo nie ma odczytu z czujnika temperatury zewnętrznej. Sonda parownika i czujnik temp. wewnętrznej podłączone są bezpośrednio do panelu klimatronika. Może coś z połączeniem we wtyczce panelu klimatyzacji? -40 to brak odczytu z danego czujnika.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!