Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Klimatyzacja manualna, kompresor na sztywno z paskiem napędowym. Czynnik uzupełniony a nie chłodzi. Czy silnik pracuje czy też nie, czy klima włączona czy nie to temperatura parownika zbliżona do temperatury wewnętrznej. Uciekł czynnik?

W PyClipie nie udało mi się zlokalizować wskazań czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego, próbowałem DD4All ale go jeszcze nie ogarniam, nie mogę dotrzeć do tej informacji a byłaby chyba istotna.

Ten co nabił klimę więcej nie robi, odsyła do elektryka, drugi po rozmowie telefonicznej stawia na 200% na uszkodzony kompresor. Chciałbym choć trochę ogarnąć temat  by wiedzieć o czym z fachowcami rozmawiać. Sprężarkę sam bym wymienił gdybym miał pewność, że to ona nie pompuje.

zrzut1.jpg

zrzut2.jpg

Doszedłem gdzie odczytać ciśnienie czynnika. Nie ma praktycznie różnicy czy klima włączona czy nie, cały czas jest nieco ponad 5  barów. Przy włączonej klimie rośnie bardzo niewiele, o 0,2 bara. Jakieś wnioski się Wam nasuwają?

zrzut3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, figurel napisał:

cały czas jest nieco ponad 5 barów. Przy włączonej klimie rośnie bardzo niewiele, o 0,2 bara. Jakieś wnioski się Wam nasuwają?

5 barów jak dla mnie to mało przy temperaturze na zewnątrz 25 stopni. Moim zdaniem powinno być minimum 8-9 bar. Po włączeniu sprężarki powinno wzrosnąć o kilka barów.

Masz sztywne sprzęgło? Nie jest zerwane? Możesz programem ddt4all podejrzeć czy zawór sterujący wydajnością spiżarki pobiera prąd około 0,9 A. Ścieżka: HVAC - X95 CMAN V3 - CAN Data  i po prawej stronie ekranu w tabeli z niebiskim tłem odczytasz parametr: D_IH_ACCCompValveCurent, na prawo będzie podana wartość prądu.  0 A zawór nie jest sterowany, około 0,9 A pełna wydajność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

 

Masz sztywne sprzęgło? Nie jest zerwane? Możesz programem ddt4all podejrzeć czy zawór sterujący wydajnością spiżarki pobiera prąd około 0,9 A. 

 

Wygląda na to, że zawór nie jest sterowany bo AC current wynosi 0V.

Raczej na pewno mam sztywne sprzęgło. Czy zerwane? To chyba musiałbym pasek napędowy zrzucić i kołem pasowym pokręcić. Czy tak?

Wentylator? Ten od chłodnicy pracuje przy wysokiej temperaturze płynu chłodzącego.

kompresor sprzęgło.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na screnie panelu klimatyzacji z pyclipa nie widać parametru ET 003 - czy klimatyzacja zablokowana przez sterownik silnika. Podczas pracy silnika powinno być NIE.

Musiałbyś się upewnić, że nie masz sprzęgła elektromagnetycznego, do sprężarki może dochodzić jedna wiązka przewodów (z tyłu sprężarki przy braku sprzęgła) lub dwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam screeny z tymi parametrami, nawet dwa, z pracującym silnikiem oraz włączoną i wyłączoną klimatyzacją. Sterowanie niby jest ale efektów brak.

Przewody czarny i czerwony to chyba integralne elementy sprężarki (są na fotkach nowych sprężarek), przewody czarny i żółty to nie wiem dokąd prowadzą.

W sumie to już nie wiem jakie mam sprzęgło.

S30530-09233077.jpg

S30530-09253455.jpg

IMG20230530210717.jpg

Denso DPC 23030.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółty to jest przewód + po zapłonie, zabezpieczony bezpiecznikiem od świateł cofania. Szary to sterowanie prądem płynącym przez siłownik sprężarki. Oba przewody prowadzą do skrzynki bezpieczników pod maską. Między żółtym a dowolną masą ma być napięcie instalacji po włączeniu zapłonu.

Po stronie sterowania wszystko wygląda ok. Tak jak wcześniej napisałem, dla mnie to za mało czynnika. Wskazuje na to ciśnienie. Spotkałem się kilka dni temu z podobnym przypadkiem, przy odczytywanym ciśnieniu około 4-5 bar klimatyzacja w ogóle nie działała, na zewnątrz buło w granicach 15 stopni. Po nabiciu klimatyzacji wszystko ok, brakowało 200 gram. Program ddt4all może nie odczytywać prądu płynącego przez zawór, kwestia wybrania prawidłowego ecu sterowania klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, aniewa napisał:

Tak jak wcześniej napisałem, dla mnie to za mało czynnika. Wskazuje na to ciśnienie. 

Z tym, że bezpośrednio po uzupełnieniu czynnika, po przejechaniu ok kilometra gdy klima dalej nie chłodziła, fachowiec podłączył laptopa i stwierdził. że dochodzi ciśnienie do 9,2 bara i kazał mi obserwować co się dzieje.

A sprzęgło mam jakie? Ta nowa sprężarka na zdjęciu powyżej zamieszczonym to jakie ma sprzęgło?

Nie pozostaje mi nic innego jak jeszcze raz na diagnostykę jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniam się zatem do zaocznej diagnozy serwisanta Renault (dorabia popołudniami), że uszkodzony jest kompresor. Wszyscy serwisanci zmienialiby jedynie kompletne zespoły, ja jednak stawiam na zwór sterujący. Napięcia do niego dochodzą ale to jeszcze nic nie znaczy, współczynnik wypełnienia można jakimś programem podejrzeć?. Zaryzykuję. Zrzucenie kompresora nie wydaje się być nadmiernie skomplikowane. Mam nadzieję, że dobrze trafię.

Czy mogę parę kilometrów przejechać bez czynnika chłodzącego w układzie? Wszak kompresor smarowany jest olejem. Podjechałbym do klimatologa, wyssał by on, "na przechowanie" czynnik i po naprawie uzupełniłby.

 

12 godzin temu, aniewa napisał:

Program ddt4all może nie odczytywać prądu płynącego przez zawór, kwestia wybrania prawidłowego ecu sterowania klimatyzacją.

Korci mnie sprawdzenie ile prądu płynie w przewodach do zaworka sterującego; rozciąć przewód, amperomierz w szereg.., wynik powinien być miarodajny. Nie ma znaczenia czy wepnę się w żółty czy szary?

Mój moduł tak wygląda jak na fotce, schemat jak w pdf. Między którymi przewodami mam oporność pomierzyć? Jak numerowane są piny w poszczególnych kostkach? Można to na schematach odczytać?

IMG20230531145736.jpg

0047_A4.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moduł USM starego typu, zasilanie + zaworu wychodzi z pinu 14 białej wtyczki MN, oznaczyłem żółtą kreską. Regulacja prądu odbywa się czarnym przewodem do pinu 12 brązowej wtyczki MT2. Oznaczyłem na rysunku czarną kreską.

Spokojnie możesz przejechać te kilka-kilkanaście kilometrów bez czynnika.

768035939_Zrzutekranu2023-05-31205108.thumb.png.2ed8cd75b1289d9579c37949814326d0.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki niejednoznaczne niestety a starałem się. Oporność raz mi wychodziła rzędu kilku MΩ, raz 10,5 Ω. Napięcie na pinie sterującym stałe, takie jakie podaje alternator, natomiast ustawienie pokrętła temperatury na panelu klimy nie wpływa na zmianę płynącego prądu, cały czas stałe i niezmienne O. (Miernik wpiąłem szeregowo między pinem wtyczki brązowej a odpowiadającym mu pinem w gnieździe M12)

Sprężarkę mam 8200939386--A 6SEL14C DENSO ale nijak nie mogę do niego znaleźć zaworu sterującego. Źle szukam czy po prostu zmuszają nas do kupna całego kompresora?

1013074487_Mjkompresor1.thumb.jpg.a624320c616d67f8fee0bcba10f7a380.jpg

 

 

Spytałem sprzedającego czy ma zawór do mojej turbiny. Polecił mi https://allegro.pl/oferta/2603003-y-zawor-sprezarki-denso-5seu-6seu-mercedes-12112087041

Tylko tam nie ma kabelków, trzeba by je przełożyć?

2603003-Y-ZAWOR-SPREZARKI-DENSO-5SEU-6SEU-MERCEDES.jpg

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy ubytek czynnika jest równoznaczny z awarią/usterką elementów klimatyzacji?

Niestety dzisiaj w trasie a tu klima niespodziewanie wysiadła 😒

Sprawdziłem to co mogłem i tak:

-ciśnienie włączonej klimy przy 25°C wynosi ~7bar,wyłączonej ~6bar

-temperatura parownika 23°C

-temperatura z nawiewu 19°C

 

Z dwa miesiące temu ciśnienie było większe i temperatura parownika zdecydowanie niższa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytek czynnika jest równoznaczny z nieszczelnością. W układzie jest całkiem sporo oringów które się starzeją i nimi może coś ubywać. Sprawa do poszukiwań. Bardzo często w IV winnym jest skraplacz klimatyzacji zwany potocznie chłodnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!