Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

To trochę bez sensu bo jeżeli powierzchnia sensorów przy lusterku ma średnicę 2-3 cm to lewo/prawo przy takim "rozstrzale" to żaden rozstrzał czy podział bo to niemal to samo miejsce i niezbyt precyzyjne do określenia czy może na kierowcę świeci słońce czy nie.

Niemniej jednak są tam dwie taśmy z czego jedna kończy się wtyczką do czujnika światła (kropka pod osłoną obudowy lusterka) i do czujnika deszczu. Oba czujniki działają - tzn. przełączają się światła z dziennych na mijania jak i uruchamiają się wycieraczki, gdy wykryta zostanie na szybie ciecz.

Na desce rozdzielczej nie widzę by było miejsce na te czujniki a gdy patrzę na jakieś Allegro to mégane II miała podłużny czujnik. Do Mégane III nie znalazłem i nie jestem w stanie się upewnić, czy to na pewno jest ten krążek schowany w obudowie lusterka.

Gdzie ten samochód ma czujnik temperatury wewnętrznej i wilgotności?

Ja mam wrażenie, że sprawa jest bardziej komplikowana i klimatyzacja automatyczna to nie jeden/dwa czujniki tylko cały arsenał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, majk2085 napisał:

Na desce rozdzielczej nie widzę by było miejsce na te czujniki a gdy patrzę na jakieś Allegro to mégane II miała podłużny czujnik. Do Mégane III nie znalazłem i nie jestem w stanie się upewnić, czy to na pewno jest ten krążek schowany w obudowie lusterka.

Nie napisałeś, czy masz klimatyzację automatyczną czy nie. Uwierz mi, że w tym okienku na szybie są dwa czujniki nasłonecznienia i w zależności, którą stronę okienka zasłonisz to masz zmienną moc nasłonecznienia lewy-prawy, bodajże od 50 do 900 W, dokładnie nie pamiętam. Praktycznie nigdy nie piszę o czymś czego osobiście nie sprawdziłem.

35 minut temu, majk2085 napisał:

Gdzie ten samochód ma czujnik temperatury wewnętrznej i wilgotności?

Zawsze w osłonie lusterka wstecznego z tym, że w zależności od wyposażenia te czujniki są bardzo proste lub rozbudowane. Ten bardziej rozbudowany ma podpięte pięć przewodów i dodatkowo mierzy wilgotność a prostszy posiada tylko dwa przewody i mierzy tylko temperaturę.

Czujnik światła i opdów nie ma nic do czujników klimatyzacji.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2023 o 23:17, aniewa napisał:

Nie napisałeś, czy masz klimatyzację automatyczną czy nie.

Tak jest, posiadam automatyczną chociaż mam wrażenie, że manualną bo trzeba non stop coś kręcić żeby było dobrze :D

Jestem zdziwiony, że tam się mieszczą czujki L/P co nie zmienia faktu, że albo nie działają albo PyClip nie dogaduje się z samochodem lub przy wymianie szyby przez poprzedniego właściciela coś poszło nie tak.

Do wymiany mam na pewno czujnik temp zew. bo pokazuje mi chyba zawyżone wartości o kilka stopni a zimą zwykle jest +6/+16 stopni. Czy ASO jest w stanie zrobić dochodzenie w tej sprawie i wykonać testy czy dalej płacić tysiące za wymiany kolejnych elementów? To na pewno tak nie powinno działać

Dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, majk2085 napisał:

Niemniej jednak są tam dwie taśmy

Jedna taśma prowadzi do czujnika zmierzchu i opadów. To jest wspólny element zasilany jedną trzypinową taśmą. Druga taśma zasila czujnik temperatury wewnętrznej kabiny lub czujnik temperatury i wilgotności oraz ewentualnie jest trzecia taśma do lusterka fotochromatycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to może mieć zatem wpływ na działanie automatycznej klimatyzacji? Powinienem mieć coś więcej? Bo wątpię, że w konfiguratorze samochodu była opcja "czujnik wilgotności" lub lepsza klimatyzacja. Wcale się nie zdziwię jeżeli mam samochód składak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, majk2085 napisał:

Czy to może mieć zatem wpływ na działanie automatycznej klimatyzacji? Powinienem mieć coś więcej?

Większość tak ma, u mnie też  jest identyczny czujnik i nie mam zastrzeżeń do pracy klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie wczoraj znowu klima odmówiła współpracy. Od dłuższego czasu było Ok, a tu nagle wczoraj gdy trza jechać w trasę klima przestała chłodzić. Po otwarciu maski wąż od klimy był mokry czyli zamarzał. 
Zrobiliśmy przerwę na kawę i po odpaleniu jak gdyby nic zaczęła normalnie chłodzić. To jest zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maniek1111 napisał:

Zrobiliśmy przerwę na kawę i po odpaleniu jak gdyby nic zaczęła normalnie chłodzić. To jest zagadka.

Bardzo często przyczyną takiego działania klimatyzacji jest zamarzanie parownika. Po postoju i odszronieniu się parownika powietrze ponownie przez niego przepływa i chłodzi kabinę. 

Przyczyną może być niewłaściwa ilość czynnika lub wadliwe działanie czujnika temperatury parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie po czyszczeniu jednak czujnik dalej wariuje tzn. pokazuje wartości 1*C/-6*C a następnie -40*C a po chwili wraca do teoretycznie poprawnej temperatury. Kompresor jest zatem włączany i wyłączany co zimą może mnie nie będzie interesowało, ale latem tym autem jeździ się jak sauną, plus na niższych obrotach bardziej wibruje.

 

Jedzie do mnie zatem nowy Valeo 508793, ale czy faktycznie te kable idą do panelu klimatyzacji bez żadnej wtyczki? To nie jest chyba stały element bo jakoś musiały być osobno zamontowane. Ja nie lubię lutowania i jakichś niefabrycznie robionych rzeczy dlatego dopytuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!