Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

AIRBAG pod siedzeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd auto nabyłem był wieczny problem z airbagiem, jak się ruszało kable pod siedzeniem to ustawało.

A więc wczoraj zabrałem się za temat wyciągnąłem siedzenie położyłem na plecach. 

Sprawdziłem wszystkie kable, kostka elegancko łączy, podłączam kontrolki aribaga brak, ruszam kablami na różne sposoby, nic się nie zapala.

A więc stwierdziłem że któraś z kostek mogła nie stykać przez odłączanie napinacza i poduszki przeczyściły się i działa.

Włożyłem fotel do auta i.... zaświecił się airbag, ruszałem kablami... tym razem nic.

Często było tak że airbag potrafił się zaświecić podczas wykonywania zakrętu i zgasnąć lub kiedy poskakałem na siedzeniu potrafił zgasnąć.

Tym razem na stałe się zaświecił, pojechaliśmy 15km i zgasł...

 

Z moich obserwacji wynika że kostka pod siedzeniem łączy

1. napinacz pasa

2. czujnik pasa

3. jakiś przełącznik 

4. airbag oparcia 

5. UWAGA airbag siedziska....

 

Jak rozmontowałem siedzenie zauważyłem że w siedzisku jest poduszka... po co? nie wiem... wyglada na to że jak się rozbije to mi uda napompuje od spodu...

 

Postanowiłem sprawdzić sprawę i doszedłem że u pasażera jest taki sam airbag który jest odłączony, wtyczka zepsuta, jakieś kable (pewnie od tego bo by się świeciło na stałe) ucięte przed i za kostką, no i wlutowany oporniczek...

 

A więc najwyraźniej ktoś już miał z tą poduszką problem i sie poddał bo pewnie występuje wraz z fotelem.

 

Więc kwestia jest taka, czy taka poduszka może być uszkodzona i przez to mi czasami się swieci a czasami jest ok ?

I co to jest za poduszka ? 

Jak poduszka jest problemem w waszych autach to jaki rezystorek zamiast niej wlutować 2.7 Ohm?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeśli masz już tam rezystor to albo świeciłoby się zawsze albo nigdy, chyba, ze lut jest słaby. Jest jeszcze (nie wiem czy w wersji 3D) czujnik położenia fotela (na szynie lewej fotela kierowcy) taki mikrostyk i to on najczęściej daje takie objawy, że jak się porusza to kontrolka gaśnie. Sprawdź czy masz ten mikrostyk i to może być przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, karolaa napisał:

Sprawdź czy masz ten mikrostyk i to może być przyczyna

Potwierdzam, że to jest poza kierownicą najczęstsza przyczyna - przełącznik wypełnienia poduszki czołowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, karolaa napisał:

Tylko jeśli masz już tam rezystor to albo świeciłoby się zawsze albo nigdy, chyba, ze lut jest słaby. Jest jeszcze (nie wiem czy w wersji 3D) czujnik położenia fotela (na szynie lewej fotela kierowcy) taki mikrostyk i to on najczęściej daje takie objawy, że jak się porusza to kontrolka gaśnie. Sprawdź czy masz ten mikrostyk i to może być przyczyna

mam, to szaleje jak sobie chce, jade włącza się ten serwis i wyłącza. 

A rezystor to jest wlutowany do tej poduszki kolanowej pasażera a problem jest z kierowcą 

13 godzin temu, karolaa napisał:

Sprawdź czy masz ten mikrostyk i to może być przyczyna

Słuchaj zobaczyłem poruszałem tym mikrostykiem i na chwile mi poduszka zgasła.

Stwierdziłem że go przyczepię do siedzenia i tak zostawię ale nic z tego znów się zapaliło.

Najwyraźniej jest na tyle skopany że nic nie łączy więc jutro go zamienię na opornik i przetestuje go też omomierzem i zobaczymy co z tego będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumię, że nie sprawdzałeś błędów na kompie. Jeżeli gaśnie i zaświeca się podczas skręcania to lada moment zacznie świecić stałym światłem - będzie kolorowo na zegarach. Wysiada taśma zwijacza w kierownicy. Z tym mikrostykiem fotela kierowcy to źródło lechend, co cewki Beru i wymianą oleju co 10 tyś.

W zwijaczu pękł taki "języczek" - kierownica taśmy aby się prawidłowo zwijała. Jeżeli się ułamie taśma ulega załamaniu w harmonijkę aż w końcu pęka. Przerabiałem temat. Później dałem elektronikowi do wymiany taśmę i po 2 mieś. ponownie pękła. Pomogła wymiana na nowy cały zespół pod kierownicą. Uwaga: wiele używanych zwijaczy już ma ułamany "języczek". Jak kupowałem używane to oglądałem na miejscu - dopiero czwarty egzemplarz był dobry. Przy wymianie pamiętać o ustawieniu kiery na wprost przed demontażem oraz ustawić "nowy" zwijacz w pozycji zero bo inaczej ponowna wymiana.

Widziałem, że na drugim końcu świata można kupić zespół zwijacza nowy w dobrej cenie.

Co do poduszki z rezystorem: np.: Maxieceu można zmienić konfigurację sterownika poduszek i fizycznie odpiąć wadliwą poduszkę czy napinacz. Kontrolka nie będzie się paliła, ale oczywiście zmniejszamy bezpieczeństwo pojazdu - czego nie polecam. Program pokazuje również jaką rezystancję widzi sterownik każdego obwodu. Ten mikrostyk ma też rezystancję.  Kiedyś znajomy kupował taką Megi gdzie sprzedający próbował sprzedać nam bajkę o sprzątaniu, mikrostyku a skopana była konfiguracja sterownika. Błąd 9044 - skopana konfiguracja Airbag

Poduszki1.JPG

Poduszki 2.JPG

Błąd poduszek.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

Poduszki1.JPG

Poduszki 2.JPG

Błąd poduszek.JPG

Zwijacz odpada bo zwijacz dawno już mi się zepsuł i go wymieniłem.

Wczoraj dotknąłem ten czujnik położenia fotela, na chwile poduszka zgasła.

Rano zastąpiłem ten czujnik rezystorem (prowizorycznie na skrętkę ponieważ nie mam tu kontaktu żeby zlutować)

posprawdzałem na pinach wszystkie opory, wszystko w normie łączy ale nadal kontrolka się świeciła

Postanowiłem się umówić na clipa i zajechać żeby się konkretnie dowiedzieć.

Pojeździłem kontrolka zgasła przed badaniem clipem, skakałem na tym siedzeniu góra dół boki kable targałem... nic... nie świeci się.

Jak się zapali to pojadę na komputer i zobaczymy bo jak odłączałem kostkę to wywaliło błędy wszystkich podzespołów z kostki.

A jak się nie zapali to znaczy że problem był z czujnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że zwijacz już przerabiałeś to nie znaczy, że się nie powtórzyło - "języczek".

Nie musisz czekać aby odczytać błędy Airbag - one zapisane są w pamięci sterownika, niezależnie czy kontrolka się pali czy nie pali. Jako ciekawostkę wspomnę to jest też wbudowany licznik ile razy były kasowane błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!