Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Słyszałem, że w silnikach Fiata T-jet jest jakiś magiczny filterek siatkowy, który zachęcają wymieniać co zmianę oleju.

Czy w naszych silniczkach jest też coś takiego?

Znalazłem coś takiego o numerze katalogowym: 8201716939

Czy ten element z rysunku nr 6 jest takim elementem?

Podlega on czasowej kontroli, wymiany?

Jak zapatrujecie na działanie start/stop w kontekście turbo - jego chłodzenie, smarowanie po zatrzymaniu silnika? Wiem, że dużo legend w tym temacie krąży po sieci, głównie są to podania przekazywane z pokolenia na pokolenie, ale technika od tego czasu poszła do przodu i gdybym miał w to wszystko, bezwzględnie wierzyć to bym musiał jeździć TDI i pisać na forum VW. Chodzi mi o konkrety? Komuś serwis po gwarancji wyłączył to dobrodziejstwo?

IMG_20200424_225641.jpg

Edytowano przez szwagier24a
literowka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Wygląda że jest to tylko podkładka ze skrzydełkami i zatrzaskiem - żeby nie wpadła podczas montażu

Z tych sitek chyba już się wyleczyli - nie wiem czemu miały służyć skoro cały olej jest filtrowany filtrem głównym.  

 

 

3218b3fb4ce49731fbdcb56c9cc8.jpeg

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może zadaniem sitka było aby po zatrzymaniu silnika cały olej nie spływał od razu do miski, tylko dzięki lepkości oleju.

Ten element z zatrzaskami nie daje mi spokoju bo jego element środkowy w świetle rurki może być tym sitkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przecież na zdjęciu Pitrk'a widać że to tylko podkładka.

Te sitka to były takie wymyślone dodatkowe zabezpieczenia, które w praktyce sienie sprawdziły (i nie tylko we Fiacie).

Edytowano przez MarcinDe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szwagier24a napisał:

aby po zatrzymaniu silnika cały olej nie spływał od razu do miski

Sitko nie wpływa na lepkość oleju. Przecież nigdy cały olej nie spływa do miski - w nie pracującym silniku części nadal pokryte są warstwą oleju. Sitka robiły bałagan a dodatkowo zbyt niskie ciśnienia oleju w silnikach dCi  Po podniesieniu podobno problemy obracania panewek ustąpiły. Wstawianie sitka zamiast podkładki nic ci nie da. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...