Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy w polifcie 1.6 16v fabrycznie była pokrywa akumulatora?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanie jak w tytule. Czy w Megane II po lifcie silnik 1.6 16v (bodajże K4M 813) fabrycznie była stosowana pokrywa akumulatora jak na zdjęciu (silnik też 1.6 ale przed liftem)? Jeśli tak, dysponuje ktoś numerami tej pokrywy? 

FB_IMG_1587845923910.jpg

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam poliftową K4M 812 i nie było tej pokrywy, a z neta wyszło to https://www.otomoto.pl/oferta/oslona-pokrywa-akumulatora-renault-megane-ii-8200302466-ID6CgeTV.html

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Dokładnie tak jak mówicie, po lifcie pokrywy nie było. Zakupiłem ową nowa pokrywę okazyjnie i okazało się że moja megi 2 lift nie posiada mocowania dwóch kołków za akumulatorem.

Rozeznałem temat i zakupiłem wspornik komputera silnika z megane 2 PH1 przed lift,

20220215_153053.jpg

20220215_153035.jpg

20220215_153106.jpg

20220215_153220.jpg

Żeby zamontować owy wspornik trzeba by również wymienić podstawę akumulatora.  Jest jednak inne rozwiązanie ...można wspornik komputera z PH1 uciąć,  pozbyć się szpilek górnych  sterownika silnika i w te otwory  idealnie pasuje wspornik z megane 2 lift.

20220215_171503.jpg

20220215_171511.jpg

20220215_171520.jpg

20220215_171547.jpg

20220215_171603.jpg

20220215_173531.jpg

20220215_171615.jpg

20220215_174230.jpg

20220215_174447.jpg

Po wyszlifowaniu na płasko wytłoczenia wzmacniającego wspornik PH1 i pomalowaniu, pasuje (nie zapomnijcie o dodaniu dwóch podkładek M6 na dolne szpilki komputera silnika,) idealnie do montażu nowej pokrywy akumulatora. Nie mam jeszcze spinek - kołków ale już widzę że będzie idealnie pasowało

20220215_175835.jpg

20220215_175848.jpg

20220215_180023.jpg

20220215_180033.jpg

20220215_174504.jpg

20220215_180140.jpg

20220215_181213.jpg

20220215_180042.jpg

20220215_180052.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 16.02.2022 o 17:20, Sarna1 napisał:

Tak często się paliły że producent w polifcie poszedł na rękę strażakom odliczającym aku na akcji….

 

??? - jak trzy kropek ?

Prawie popłakałem się ze śmiechu. Jak widać, Renault dba nie tylko o ekologię.

 

W dniu 15.02.2022 o 19:45, elwik1984 napisał:

Dokładnie tak jak mówicie, po lifcie pokrywy nie było.

 

Fajnie to wyszło, ale patrząc na mój przedział silnika, widzę tam bardzo dużo wilgoci. Widać to też po duraluminium - rozrusznik, alternator, blok itd. Może się mylę, ale może lepiej by ta wilgoć szybko odparowywała, szybko się wietrzyła, niż robić tam mikroklimat. Z drugiej strony to po ogrzaniu się silnika wszystko paruje a w czasie jazdy od razu się wietrzy.

Zorganizuję sobie taką osłonę na klemę i chyba na tym zakończę - choć przyznaję, że wygląda świetnie, naprawdę fajnie.

U mnie jest tylko ta dolna podkładka, bez niczego innego. Musiałbym chyba jakiś uchwyt zamontować, aby akumulator nie wierzgał i nie szarpał kablami.

 

W dniu 16.02.2022 o 19:57, elwik1984 napisał:

Dlatego mam zamontowaną ujemną klemę na klamerkę, szybkiego odłączenia.  :)

 

Nie wiem czy zdążysz ...

 

A na poważnie, kiedyś koleżanka mi opowiadała, jak stali w korku we Francji i zaczął się palić komuś samochód. To było lato i był upał. Pożar trwał kilka minut i wszyscy się w środku spalili. Ludzie dobiegali z gaśnicami, gdy w środku były już prawie zwęglone ciała.

Z kolei na filmie - chyba w YT, w jakimś elektrycznym samochodzie, pożar trwał, dosłownie kilkanaście sekund. Był prawie jak eksplozja, jakby ktoś włożył do środka dysze z super gazem.

 

Jaki z tego morał? Lepiej uważać i dbać elektrykę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2023 o 01:02, Dziony napisał:

Z kolei na filmie - chyba w YT, w jakimś elektrycznym samochodzie, pożar trwał, dosłownie kilkanaście sekund. Był prawie jak eksplozja, jakby ktoś włożył do środka dysze z super gazem.

A taki ładny, ekologiczny był :)   :)  :) 

W sytuacji awaryjnej to taką pokrywę w sekundę się zrywa ale czasem sekunda na wagę życia. . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Prezes napisał:

W sytuacji awaryjnej to taką pokrywę w sekundę się zrywa ale czasem sekunda na wagę życia.

 

Kolega Eon M. wie mniej więcej co robi i chyba z tego powodu, inwestuje głównie w zasilanie. W niektórych kwestiach go podziwiam. Ceny jego elektryków są wysokie, ale za jakością - zawsze, jak pielgrzymka, podążają koszty ?

 

To prawda, często, dosłownie sekundy decydują, co i czy w tym krótkim czasie coś zrobimy a w konsekwencji, jak potoczy się każda następna chwila i jaki będą skutki.

Czasami mam wrażenie, że najlepsze byłyby katapulty lotnicze ... czujesz dziwny zapach, jest cieplej ... pociągasz za dźwignię i lądujesz popijając kawę - jeśli oczywiście, właśnie nie jedziesz jakimś tunelem ?

 

Swoją Xsarę, chcę docelowo przerobić na "elektryczny", ale zrobię to zupełnie inaczej, niż jest to rozwiązane teraz, obecnie.

 

Screenshot 2023-01-23 at 22-07-19 Tytuł Pilot nie miał szans na przeżycie. Ocalił go fotel katapultowy. Jak działa to urządzenie.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!