Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tce przyśpieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jak sprawdzić, czy auto przyśpiesza poprawnie? Podczas zakupu byłem pozytywnie zaskoczony ( przesiadałem sie z 95 km diesela 22letniego). Jednak obecnie zastanawiam sie jak to powinno wygladac. Np. zmiana 1 na 2 bieg i but do 3 tys. obrotow jaka predkosc powinienem osiagac w danym czasie?

Edytowane przez Lordpons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 1.6 113 km oraz 1.3 140 km. Wszystkie Renaulty mają takie słabe przyspieszenia na niskich biegach. Ale od 4 w wzwyż się dzieje. Oni, tam we Francji mają bardzo górzysty teren i takie przełożenia skrzyni są idealne. W korkach na 2 spokojnie się porusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to zauważyłem. Zaczyna się dziać dopiero później. Niby to nie jest diesel z 500 nm a takim miałem okazję się przejechać i to jest moc :)

1 minutę temu, Sarna1 napisał:


 

hahahha. But to jest jak pociagniesz do odcięcia :)  spróbuj tak. Na 2 na odcięciu powinno być ok 95. Mi w 1.2 tce tak mniej więcej wychodziło. 

Tak sprecyzowałem pytanie, ponieważ raczej tak się przemieszcza na codzień 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1.4 Tce to roznie mam wrazenie ze w jednej jakby lepiej ciagnie ale w drugiej byl straszny mul do czasu zrobiebia mapki .

Z czasem sie czlowiek przyzwyczaja i sie mu wydaje ze juz muł ale wsytarczy sie przejechac benzynka bez turba i frajda wraca po powrpcie do tce.

Co do przyspieszania do tej odcinki to balbym sie upg zeby od temp nie pekla albo tuleja cylidra .

Silbik ok ale do jazdy z glowa ja np zeby osiagnac swoj wynik spalania srednio gazu 8.5l po miescie Łódź jezdze do zakresu obrotow 2.5/3.0tys na pierwszych trzech biegach do 70km/h wystarcza zeby nie ciagnac sie jak ogon za wszystkimi autami.

Wiadomo ze jak aie pezycisnie do 4.5 tys obr to znajdzie sie jakis cwaniak z niemieckiej marki?ktory bedzie sie chcial na anstepnym skrzyzowaniu scigac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, fullxda napisał:

Ogólnie fabrycznie 1.4 ma moment rozwijający się delikatnie bez tego kopa jak w dieslu i to jest złudne że słabiej przyspiesza , startując na światłach z diesle podobnej mocy widać że diesel ma kopa z momentu i troszkę przeważa ale w dieslach przeważnie są bardzo krótkie biegi 1,2 więc to co cie wyprzedził diesel momentem traci na zmianie biegów ja jadę na 2 w dieslu jest już 3 bieg i z momentem lecącym w dół także od świateł do świateł diesel nie zawsze daje radę ,ale teraz po chip tuningu mam charakterystykę 1.4 tce zbliżona bardziej do diesla czuć bardziej kopa na każdym biegu od 3.tys. już ciągnie bardzo dobrze.

Zastanawiam się nad chipem /boxem. Boję się jednak o sprzęgło i skrzynie. Nie wiem, czy wytrzymają a jest najechane już 150 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, fullxda napisał:

To długo nie pociągniesz sprzęgłem ja wymieniałem niedawno ze względu na awarie wysprzęglika i przy wyciąganiu skrzyni zrobiłem tez sprzęgło przy jednej robocie wysprzęglika chyba 117 zł a sprzęgło 200 coś także bez tragedii sprzęgło wytrzymałoby  by jeszcze ze 20 tys. ale wymieniłem. Dwumasa  jest jak nowa także nie ruszałem 1.4 tce nie ma momentu jak diesel ponad 300 i dwumasa długo zyje.

Wystarczy zakupić coś takiego: https://www.czesciauto24.pl/luk/625757 ??

Edytowane przez Lordpons
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawisz auto do mechanika on wyciągnie stare sprzęgło zamówi nowe i włoży , nie zamawiaj takich części przez neta bez potwierdzenia nr vin bo później są problemy , ostatnio się zawiodłem bo po numerze vin pokazywało jedno a w aucie było co innego i trzeba było wymieniać , czekać na zamówienie także nie warto.

jak się nie ślizga to się jeździ.

A co do chipa , to tylko mapka robiona a nie jakieś boxy z chin co tylko moralnie poprawiają Twoje samopoczucie a później dostajesz wąchać dymek innych aut .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fullxda napisał:

To długo nie pociągniesz sprzęgłem ja wymieniałem niedawno ze względu na awarie wysprzęglika i przy wyciąganiu skrzyni zrobiłem tez sprzęgło przy jednej robocie wysprzęglika chyba 117 zł a sprzęgło 200 coś także bez tragedii sprzęgło wytrzymałoby  by jeszcze ze 20 tys. ale wymieniłem. Dwumasa  jest jak nowa także nie ruszałem 1.4 tce nie ma momentu jak diesel ponad 300 i dwumasa długo zyje.


Kolego, podziel się gdzie kupiłeś wysprzęglik za 117 PLN (zakładam, że nowy, oryginał) i sprzęgło za 200 zł. Robiłem u siebie i sprzęgło i wysprzęglik i dwumasę również i to nie przy przebiegu 300k tylko 110k km (bo już waliła). Skrzynie TL4-A032 też już wymieniałem (obecnie mam 4). Ceny: wysprzęglik ori / valeo - ok. 200 PLN, sprzęgło valeo - ok. 600 PLN, dwumasa LUK w promo na UCANDO - 1380 PLN.  Wrzuć linki ew. bajki zachowaj dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, trybik napisał:


Kolego, podziel się gdzie kupiłeś wysprzęglik za 117 PLN (zakładam, że nowy, oryginał) i sprzęgło za 200 zł. Robiłem u siebie i sprzęgło i wysprzęglik i dwumasę również i to nie przy przebiegu 300k tylko 110k km (bo już waliła). Skrzynie TL4-A032 też już wymieniałem (obecnie mam 4). Ceny: wysprzęglik ori / valeo - ok. 200 PLN, sprzęgło valeo - ok. 600 PLN, dwumasa LUK w promo na UCANDO - 1380 PLN.  Wrzuć linki ew. bajki zachowaj dla siebie.

Kolego az sie?nasuwa mysl jak jezdzisz autem skoro masz ponad 120k przebiegu i juz czwarta skrzynie? Ja w jednej zrobilem juz 30 tys km od sprowadzenia i ma?chip i na blacie juz 160k przebiegu druga podobnie lecz mniejszy przebieg i ani sprzeglo ani dwumas a tym bardziej skrzynia dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2020 o 01:27, trybik napisał:


Kolego, podziel się gdzie kupiłeś wysprzęglik za 117 PLN (zakładam, że nowy, oryginał) i sprzęgło za 200 zł. Robiłem u siebie i sprzęgło i wysprzęglik i dwumasę również i to nie przy przebiegu 300k tylko 110k km (bo już waliła). Skrzynie TL4-A032 też już wymieniałem (obecnie mam 4). Ceny: wysprzęglik ori / valeo - ok. 200 PLN, sprzęgło valeo - ok. 600 PLN, dwumasa LUK w promo na UCANDO - 1380 PLN.  Wrzuć linki ew. bajki zachowaj dla siebie.

abc

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2020 o 05:36, Refild napisał:

Kolego az sie?nasuwa mysl jak jezdzisz autem skoro masz ponad 120k przebiegu i juz czwarta skrzynie? Ja w jednej zrobilem juz 30 tys km od sprowadzenia i ma?chip i na blacie juz 160k przebiegu druga podobnie lecz mniejszy przebieg i ani sprzeglo ani dwumas a tym bardziej skrzynia dziwne

 

Dlaczego oceniasz jeżeli nie znasz historii auta ? Auto kupiłem z przebiegiem 92k km (zrobionych w 99% po Warszawie, w korkach). Informuję Cię też, że skrzynia TL4-A032 która wychodziła w latach 2009/2010 jest "felerna" (uszkodzeniu ulega mechanizm różnicowy który powoduje charakterystyczne "wycie"). Gdybym nie dbał o auto to nie walczyłbym z tą skrzynią tak długo (zainwestowałem w ten szajs ponad 10k PLN). Więc jeżeli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia - nie mów nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!