Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane III '09 1.9 DCI] Kontrolka DPF Megane III/ Czy ma DPF


Kamil97

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

parę dni temu kupiłem Megankę 1.9 DCI 130KM z 2009 roku, święcie przekonany że samochód ma DPF.
Tak też wykazał dekoder VIN AutoDna, na drzwiach kierowcy jest też naklejka iż samochód ma owy filtr(chociaż wiem że jakaś przygoda z tej strony była, więc może drzwi są nie od tego auta? nie wiem)
Ale do meritum, czy przy włączonym zapłonie, odpalaniu powinna zapalić się kontrolka DPF? bo w moich samochodzie się nie zapala, i nie wiem czy traktować to jako brak DPF, czy też to normalne.
Wątpliwości pojawiły się też dlatego, że samochód miał lany olej 5W40(i to już we Francji) co sugerowałoby bardziej brak DPFu(choć w książce serwisowej napisane jest że można lać 5W30 lub 40 do DPF), a także znajomy pracujący w sklepie z częsciami zdekodował mi VIN i tam wyszło że filtra nie ma. Ogólnie pogubiłem się, wcześniej miałem Clio w benzynie to było łatwiej :D
Ew jak ktoś ma jakieś rady jak sprawdzić czy ten DPF jest, to z chęcia posłucham, jeśli nie ten dział, to szczerze przepraszam :)

Edytowane przez Kamil97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy na prawo od pompy wtryskowej masz dodatkowy elektrozawór paliwa do zasilania piątego wtryskiwacza. Powinien być połączony wężykiem paliwowym z pompą wtryskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam megi II z 2008 silnik 1,9 130 KM, i nie ma DPF. Nawet sprzedawcy się dziwią, że taki rocznik i bez DPF.  Jak zadzwonisz na infoolinię renault to uzyskasz informację, czy jest czy nie na 100%.  Ja tak się upewniłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu73 napisał:

Sadza w wydechu ,również na końcu.Miałem scii 09 też bez dpf.

Na innym forum zdekodowali mi VIN i tam też niby DPF jest, więc wg 3 dekoderów jest wg 1 nie ma.

 

A co do sadzy, w środku coś jest, ale sama końcówka chyba czysta w miarę

49909928668_f6db0d0258.jpg

 

ale chyba znalazł się i DPF:

49908635223_cb2c06b48d.jpg

 

49908635283_5b1c27ef3f.jpg

 

 

Edytowane przez Kamil97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kamil97 napisał:

Na innym forum zdekodowali mi VIN i tam też niby DPF jest, więc wg 3 dekoderów jest wg 1 nie ma.

 

A co do sadzy, w środku coś jest, ale sama końcówka chyba czysta w miarę

49909928668_f6db0d0258.jpg

 

ale chyba znalazł się i DPF:

49908635223_cb2c06b48d.jpg

 

49908635283_5b1c27ef3f.jpg

 

 

Puszka może i jest, ale wkład to raczej nie istnieje.

Jakbyś miał działającego DPFa to w środku rury byś nawet kurzu nie miał taka czysta by była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skaramanga napisał:

Jak zadzwonisz na infoolinię renault to uzyskasz informację, czy jest czy nie na 100%.  Ja tak się upewniłem. 

Z ASO bywa różnie, może z infolinią jest lepiej... M2 2.0 dci 150km 07' w ASO powiedzieli, że nie mają informacji w systemie o tym czy mam DPF i muszę się umówić na wizytę, aby mogli wjechać nim na podnośnik i sprawdzić... Sprawdzenie oczywiście płatne, ale po prostu wyszedłem i podjechałem na kanał skp sprawdzić czy mam puchę... Na szczęście brak (M9R700).

@Kamil97 W moim przypadku sprawdziło się info z https://carinfo.kiev.ua/ (chodzi o linijkę: Particle filter). Ewentualnie możesz podjechać do kogoś z CLIPem lub sam sprawdzić PyRenem. Jest opcja (w PyRen; w CLIPie pewnie też): Filtr cząstek stałych: Z/BEZ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, undercover20 napisał:

Puszka może i jest, ale wkład to raczej nie istnieje.

Jakbyś miał działającego DPFa to w środku rury byś nawet kurzu nie miał taka czysta by była.

To mnie teraz zasmuciłeś :60_sweat: ale już jestem umówiony na pozakupowy serwis i ogarnięcie wozu u zaufanego mechanika także zobaczymy co z tym fantem zrobić. 

 

@KDKJ właśnie tę stronkę też mi polecano i tam wychodzi że fabrycznie auto z DPF, także chyba faktycznie jest(lub był:D)

Co do ASO Renault to mam takie doświadczenie że jak kiedyś z ciekawości sprawdziłem swoją już ex Cliówkę, to wyszło że w 2016 roku była w ASO z przebiegiem +/- 100tys km większym niż powinna mieć, może i bym w to uwierzył, gdy by nie to że samochód miałem od końca 2014 i nigdy nim w ASO nie byłem :bash: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 18.05.2020 o 23:29, undercover20 napisał:

Puszka może i jest, ale wkład to raczej nie istnieje.

Jakbyś miał działającego DPFa to w środku rury byś nawet kurzu nie miał taka czysta by była.

Ale bzdury gadasz... Mam Megane 3 1.9dci z DPFem na pokładzie i mam Scenica 1.5dci również z DPF.
Rura jest obkobcona wewnątrz, bo DPF magicznie nie zmienia spalin w pachnące i czyste powietrze... Zatrzymuje cząstki stałe, zbijając je w popiół, który dodatkowo jest dopalany w procesie wypalania filtra.
Rura będzie obkobcona, bo samochód nadal produkuje i wytwarza sadzę lotną. Ważne jest by była ona sucha, a nie lepiąca się od nieprzepalonego oleju napędowego (wtedy mamy lejące wtryski, albo padające turbo nie dające wystarczającego ciśnienia).

Do 2011r. filtr DPF był montowany opcjonalnie na niektórych rynkach, do tego roku- wolna amerykanka dwa identyczne auta mogą mieć, a mogą nie mieć filtra :P 
Na niektórych rynkach filtr był nawet opcją dodatkowo płatną :P 
Ciekawostka- Megane spełnia tą samą normę Euro zarówno z filtrem, jak i bez, ale unia wymusiła obligatoryjne filtry właśnie w roku 2011 od wszystkich producentów diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kevin19091994 napisał:

Ale bzdury gadasz... Mam Megane 3 1.9dci z DPFem na pokładzie i mam Scenica 1.5dci również z DPF.
Rura jest obkobcona wewnątrz, bo DPF magicznie nie zmienia spalin w pachnące i czyste powietrze...

1/ FAP - jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika,

2/ Dla sprawnego silnika i fap-a w 100 % ;

      „ ilość sadzy jaka przybywa w filtrze wynosi ok ; 1 gr/100 km,

3/ Jeśli końcówka rury wydechowej jest ;

        a/czysta w środku - to FAP działa, jest sprawny filtr i silnik ,

        b/czarna w środku - to FAP działa wadliwie, jest dziurawy, uszkodzony albo go w ogóle nie ma,

4/ Końcówka rury czarna /osmolona świadczy w większości o;

      a/ dużej ilości jazdy miejskiej lub na krótkich odcinkach,

      b/ niepotrzebnym mocnym wciskaniu gazu ;

             -  które zawsze emituje większą ilość sadzy niż płynna przemyślana jazda,

      c/  korzystaniu z ;

             -   paliwa niewiadomej jakości,

             -   brudnego filtra paliwa,

              -  lejących wtrysków,

              -  nieszczelnego dolotu,

              -  uszkodzonej np ; odmy olejowej, pierścieni tłokowych, uszczelniaczy zaworowych, egr,  turbiny.

 

 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kevin19091994 napisał:

Ale bzdury gadasz... Mam Megane 3 1.9dci z DPFem na pokładzie i mam Scenica 1.5dci również z DPF.
Rura jest obkobcona wewnątrz, bo DPF magicznie nie zmienia spalin w pachnące i czyste powietrze...

Wcale @undercover20 nie gada bzdur, gwarantuję Ci że po umyciu rąk i włożeniu palca do rury wyjmiesz palec czysty, nieosmolony. Piszę o swoim samochodzie o przebiegu ponad 180 kkm. Jeżeli masz inaczej to jest coś nie w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ FAP - jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika,

2/ Dla sprawnego silnika i fap-a w 100 % ;

      „ ilość sadzy jaka przybywa w filtrze wynosi ok ; 1 gr/100 km,

3/ Jeśli końcówka rury wydechowej jest ;

        a/czysta w środku - to FAP działa, jest sprawny filtr i silnik ,

        b/czarna w środku - to FAP działa wadliwie, jest dziurawy, uszkodzony albo go w ogóle nie ma,

4/ Końcówka rury czarna /osmolona świadczy w większości o;

      a/ dużej ilości jazdy miejskiej lub na krótkich odcinkach,

      b/ niepotrzebnym mocnym wciskaniu gazu ;

             -  które zawsze emituje większą ilość sadzy niż płynna przemyślana jazda,

      c/  korzystaniu z ;

             -   paliwa niewiadomej jakości,

             -   brudnego filtra paliwa,

              -  lejących wtrysków,

              -  nieszczelnego dolotu,

              -  uszkodzonej np ; odmy olejowej, pierścieni tłokowych, uszczelniaczy zaworowych, egr,  turbiny.

 

 


 

 

Żaden samochód spod znaku Renault nie jest wyposażony w filtr FAP :)  Filtry tego typu stosuje koncern PSA (Citroen, Peuegot) i wymagają dotrysku płynu.
Renault stosuje filtry DPF, które są filtrami suchymi. Piąty wtryskiwacz owszem dotryskuje... paliwo, nie płyn.

W procesie wypalania filtra część sadzy może być wyrzucana dalej w wydech, co tez z resztą się dzieje i tak- wnętrze rury wydechowej może być obkopcone cienką warstwą czarnej sadzy.
Uszkodzony, przepalony, wydłubany filtr samochód natychmiast wykrywa.
Podczas procesu wypalania auto może również lekko dymić na czarno, o czym z resztą wspomina sam producent pojazdu.
Nie- cienka warstwa sadzy na wydechu nie świadczy o tym, że samochód ma ze sobą problem.
Obkobcenie rury wydechowej może wystąpić już po kilku miesiącach użytkowania w zależności od stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Kevin19091994 napisał:

Żaden samochód spod znaku Renault nie jest wyposażony w filtr FAP :)  Filtry tego typu stosuje koncern PSA (Citroen, Peuegot) i wymagają dotrysku płynu.
Renault stosuje filtry DPF, które są filtrami suchymi. Piąty wtryskiwacz owszem dotryskuje... paliwo, nie płyn.

 

Prawie każde Renault z silnikiem diesla ma FAP, tak samo można nazwać to DPF czy nawet FCS. Te wszystkie skróty oznaczają to SAMO, tylko w różnych językach czyli Filtr cząstek stałych.

Edytowane przez Xddx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kevin19091994 napisał:

Żaden samochód spod znaku Renault nie jest wyposażony w filtr FAP :)  Filtry tego typu stosuje koncern PSA (Citroen, Peuegot) i wymagają dotrysku płynu.
Renault stosuje filtry DPF, które są filtrami suchymi. Piąty wtryskiwacz owszem dotryskuje... paliwo, nie płyn.

Każde Reanult ma FAP - z francuskiego Filtre à particules. Każde Renault ma też DPF (Diesel Particulate Filter). Nadal to są filtry cząstek stałych tylko różnią się sposobem działania. Ta bzdura typach filtra w zależności od nazwy jest powielana na forach od wielu lat. Volkswageny wystawione we Francji na aukcjach mają wpisane FAP a według internetowej wiedzy powinny mieć wpisane DPF. W bazie danych DDT dla wszystkich Renault parametry i zakładki od filtra cząstek stałych zamiast DPF mają FAP.

 

Cytat

W procesie wypalania filtra część sadzy może być wyrzucana dalej w wydech, co tez z resztą się dzieje i tak- wnętrze rury wydechowej może być obkopcone cienką warstwą czarnej sadzy.
Podczas procesu wypalania auto może również lekko dymić na czarno, o czym z resztą wspomina sam producent pojazdu.
Nie- cienka warstwa sadzy na wydechu nie świadczy o tym, że samochód ma ze sobą problem.
Obkobcenie rury wydechowej może wystąpić już po kilku miesiącach użytkowania w zależności od stylu jazdy.

 

Producent wspomina, ale o białym dymie możliwym podczas wypalania filtra. Żaden czarny dym nie może mieć miejsca. Przy sprawdzaniu poprawności działania FAP producent zaleca test białej szmatki w wydechu (4 razy przegazowanie do 2000 obr/min, biała szmatka w wydech i przegazówka do 2000 obr/min). Co prawda producent po tym teście producent dopuszcza zmianę koloru szmatki na szary nawet przy dobrze funkcjonującym FAP, ale jeżeli ścianki wydechu są czarne to tego testu byś nie przeszedł.

Sprawny FAP pozostawia czysty wydech niezależnie od wieku auta. 

 

Cytat

Uszkodzony, przepalony, wydłubany filtr samochód natychmiast wykrywa.

Zależy od rozmiaru uszkodzeń. Małych uszkodzeń nie wykryje a i czasem brak filtra sterownikowi nie przeszkadza. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!