Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie przepustnicy, kolektora, problemy jak zawsze.


Renia08

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jest jeden temat już, ale ja przynajmniej coś podziałałem, chyba z marnym skutkiem. Przeczyściłem całą przepustnice, dałem nowy oring, przeczyściłem kolektor dolotowy, wymieniłem wszystkie uszczelki, wymieniony również oring od odmy. Silnik cały przeczyszczony z oleju, sadzy brudu itd. Wszystko ładnie dokładnie poskładane, i jaki efekt ? Jeszcze gorzej jak było.

Obroty szaleją od 1100 do 1500. Czasem spadną na 1000 ale ogólnie przedział taki jak napisałem. Nie byłoby chyba to problemem, gdyby nie to, że podczas pracy silnika wydech jest strasznie gorący i powietrze z niego również. Na postoju po 5-10min potrafi się włączyć wentylator. Nie wiem co mogłem źle zrobisz, bo wszystko starałem się zrobić ze sztuką. Auto przyśpiesza lepiej jak przed uszczelnieniem, ale strasznie martwi mnie ten wydech i ta temperatura. Nie ma żadnych błędów na cyferblacie, auto przyśpiesza bez problemów. Zaznaczam, że mam instalacje gazową, która miałą w kolektor taki wężyk wkręcony, starannie odkręciłem i przykręciłem. Jakieś pomysły ? Pomocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dotknięciu przepustnicy musi się przyuczyć - może to potrwać 500 km. Na pewno wpięte wszystkie wężyki do kolektora? I wszystkie czujniki? Te wkrętki w kolektorze plastykowym to żaden fachowy montaż. Nie czuć gazem z pod maski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, gazu nie było czuć ani razu. Więc z tym mam spokojną głowę. Każdy prawie na forum miał problem z głowy nawet chwilę po czyszczeniu, a ja widzę się będę bujać z tym.

Edit.

Obroty gdy włączam bieg, auto samo przyspiesza. Gdy obroty były w normie jakiś czas temu, prędkość była na 3 biegu Max 15kmh. Czuje jak auto przyspiesza. Podczas jazdy jak puszczam gaz to auto prawie nie zwalnia a komputer pokazuje ze cały czas, że pobiera paliwo. Mam jeszcze jeden filmik z wariowania obrotów, jak będziecie chcieli.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi rozjasnileś, że jak obracałem kolektorem to mogłem go uwalić olejem, a nie wyciągałem go. Czyli muszę go sprawdzić. 

 

Edit part 1.

Wszystko co się dało posprawdzałem, map sensor czysty. Wszystkie kable ok. Pisałem perfumą na kolektor i na przepustnice i zero reakcji. Patrzyłem na przepustnice podczas pracy, to jest ledwo otwarta prawie, że zamknięta. Obroty zawieszają się na 1.5tyś, po dojechaniu do świateł zawieszaja się na 2tyś. Na postoju czasem spadną na 1tyś, albo 1.1tyś. Na postoju włącza się też wentylator na 1 bieg. Pewnie dlatego, że obroty wysokie to i temperatura wyższa.

Nie mam sił już.

 

Edit part 2.

Dziś byłem na kompie, nie na Clipie niestety. Jeden komputer nie chciał się połączyć. Połączyliśmy się drugim. Miałem takie oto błędy. Po skasowaniu i 10km przejażdżce ponownie nie wystąpiły. A taką mam w aucie przepustnice, mechanik mówi, że to nie jest oryginalna i, że to właśnie jej usterka powoduje takie cyrki. Większość błędów pewnie była dlatego, że odpinałem np: cewki podczas pracy silnika albo wtyczkę od przepustnicy i całą resztę 

 

 

20200522_173016.jpg

20200522_173021.jpg

20200522_173026.jpg

20200522_172954.jpg

20200522_173008.jpg

20200522_184048.jpg

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Coś ktoś doradzi ? Auto potrafi samo jechać nawet 50 na godzinę bez gazu, jak hamuje na biegu to mam wrażenie jakby silnik sam dodawał sobie gazu. Adaptacja przepustnicy nic nie pomogła. 

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.05.2020 o 10:45, Renia08 napisał:

Wszystko co się dało posprawdzałem, map sensor czysty.

Musi być szczelnie zamontowany w dolocie,

 

Dnia 21.05.2020 o 10:45, Renia08 napisał:

A taką mam w aucie przepustnice, mechanik mówi, że 

   - to nie jest oryginalna i, że to właśnie jej usterka powoduje takie cyrki.

Reno jest bardzo czułe na zamienniki, które wprowadzają zamieszanie i błędy;

  - wszelkie części z elektroniką muszą być oryginał, aby silnik pracował OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przepustnice i tak muszę wymienić na oryginał, ale używaną. Cena nowej to stanowczo za dużo. Dopiero jak zaczęły się kwiatki z obrotami to wyszło, że nie jest oryginalna. Wcześniej nie patrzyłem na jej numery. Jeśli chodzi o map sensor to jest luźny i widać, że u prawie każdego tak jest. Wchodzi z wyraźnym klikiem, tak samo jak przed demontażem. Przepustnica, gdy włączę zapłon piszczy, czyli norma ale wydaje też takie "skrzeczące" dźwięki. Przed czyszczeniem tego nie było. 

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Renia08 napisał:

 Jeśli chodzi o map sensor to jest luźny i widać, że u prawie każdego tak jest.

 Wchodzi z wyraźnym klikiem, tak samo jak przed demontażem.

Warto uszczelnić go silikonem wysokotemperaturowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry wieczór wszystkim. Chce Was poinformować, że problem rozwiązany za kwotę 40 zł. Wkurzyłem się i kupiłem używaną przepustnice. Dawca to 101konna Meganka z 2010 roku. Założyłem i wszystkie problemy znikły. Więc jak ktoś ma problem z zawieszającymi się obrotami, brakiem wolnych obrotów albo innymi cyrkami to ma rozwiązanie, tanie i szybkie :)

Pozdrawiam.

Edytowane przez Renia08
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!