Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju - porada techniczna


Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze słyszę o możliwości zwarcia...niezła historia :/ Zawsze wymieniam sobie sam olej i nigdy akumulatora nie odłączałem, czas chyba zacząć to robić. Swoją drogą filtr jako taki dokręca się ręką, więc teoretycznie ręką powinien się też odkręcić. Czasem faktycznie się zassa, ale do tej pory tylko raz musiałem się wspomóc kluczem łańcuszkowym. Tak to szmata na filtr i odkręcanie ręką bez problemu. Ale to z kanału, pewnie leżąc pod samochodem trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tu o oslonie silnika sciaganej bez kanału.

Ostatnio przerabialem ten temat u siebie bez najazow i kanalu , wiadro melisy i pewnie da rade..

Można sie zmęczyć ponownie zakładając osłonę jak spadnie i ją wypniesz z mocowania pod kabiną to później ciężko wspiąć leżąc, wycentrowac w ostwory i załapać srubami bez poprawiania .

Taka sama gimnastyka jak ze ściąganiem zderzaka przód tylko żabojad mógł wymyśleć śrubę za nadkolem w blotniku..

Edytowane przez Refild
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo mi jak słyszę opinie producentów, że nie trzeba filtra (odnośnie paliwa). Tak samo jak nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni czy rozrząd na łańcuchu jest wieczny.... ech...

 

A dokładał ktoś filtr? Da się to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do filtra paliwa słyszałem opinię, iż montowano je w autach przeznaczonych na Europę Wschodnią, podobno z uwagi na niby gorszą jakość paliwa, ale czy to faktycznie tym kierował się producent czy to tylko legenda tego nie wiem. Bynajmniej wiem, że zarówno M3 jak i M2 z silnikami benzynowymi wychodziły bez filtrów paliwa jak i z filtrami, ja mam M2 1.6 i filtr jest. Radzę w tym zakresie nie ufać mechanikom, zarówno tym z ASO jak i pozostałym, bo wielu twierdziło że filtra nie ma, nawet sprawdzając po VIN a okazało się, że jest i to fabrycznie, wystarczy schylić się pod auto i widać jak na dłoni, a skoro jest to warto od czasu do czasu wymienić.

Klucz do filtra oleju używam taki

opaskowy-klucz-do-filtra-oleju-55110mm-378996272.jpg

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wymianę oleju w mojej miejscowości dziadek do którego jeżdżę od lat bierze 30 zł . Warto się kłaść pod auto i walczyć z osłoną silnika , zapieczoną śrubą korka spustowego oleju i przykręconym filtrem ..?? Ostatnio na podnośniku dziadek psioczył że ktoś / francuz / tak dowalił ten filtr ,  nie wyobrażam sobie takiej roboty leżąc pod autem. Potwierdzam również że łatwo przywrzeć śrubę dodatnią alternatora do masy i uwalić moduł bezpieczników za akumulatorem . / przerabiałem osobiście ;)/

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andrzejm36 Wiesz co, niby to więcej roboty, ale nie mam takiego mechanika w pobliżu, któremu ufam i wiem, że on mi wymieni filtr i wleje ten olej, który mu dałem. Poza tym jak sam takie rzeczy wymieniam, to często ogarniam to w garażu w niedziele z samego rana bo w sumie tylko wtedy mam czas :) No i troche radości tez to daje, a najgorszy jest pierwszy raz, w innym moim aucie wymieniam już praktycznie z zamkniętymi oczami, i nie ma żadnego problemu, wiec do tych "zaoszczędzonych" 30 zł doliczam swój spokój, wygodę, że zrobie kiedy chce i pewność, że wiem co jest wlane.

Trochę tego zwarcia się obawiam, bo tam mega ciasno, dlatego odłączę aku i zobaczymy, człowiek się uczy.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol.Maciekek ... jasne że to rozumiem ;).Ja też nie daję auta do warsztatu  i odbieram po kilku godzinach. To co teraz wyrabiają mechanicy to czasami zgroza. Wymieniałem końcówkę drążka w swoim aucie a w Rsie są to elementy aluminiowe / wahacz , zwrotnica / i tam gdzie wchodzi sworzeń końcówki drążka jest takie metalowe gniazdo / pierścień wbity w zwrotnicę /. Oczywiście ten element zgubili i nie założyli. Auto latało po całej drodze  .. całe szczęście że nie jechałem szybko. Jeśli chodzi o wymianę oleju to miałem na myśli obserwację ;) dziadka i ewentualną pomoc przy wymianie. Abyś to sobie zrobił na podnośniku i coś tam zapłacił za możliwość korzystania  .Ostatnio tak wymieniałem rozrząd , nie mam blokad i podnośnika ale część pierdołów rozkręciłem sam więc kolega mechanik skasował mnie tylko na  150 przy okazji wymieniłem sobie olej w skrzyni. Ale cały czas patrzyłem mu na ręce i podawałem narzędzia ;). Mam nadzieje że łatwo pójdzie odkręcić korek . Powodzenia

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciekek napisał:

No i troche radości tez to daje

zgadzam się z tym, no i przynajmniej wiem, że olej i filtr są wymienione a tam gdzie trochę się nasyfiło starym olejem sam sobie umyję bo nie cierpię jak coś jest uwalone olejem, nawet jak tego nie widać, a żaden mechanik mi tego nie wyczyści dokładnie, bo żaden nie ma czasu na takie zabawy

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!