Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16V słabo przyspiesza


pch

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie mam porównania ale mam wrażenie, że silnik pracuje niewłaściwie. Ma charakterystykę turbo mimo, że nie ma turbo. Jak naciskam gaz delikatnie to od 1500 do 3000 zbiera się fajnie. Niestety powyżej, mam wrażenie, że delikatnie szarpie ale tak prawie niewyczuwalnie no i w ogóle się nie zbiera. Wymieniłem świece, jedną cewkę ale tylko dlatego, że gdzieś zaginęła sprężynka dotykająca świecy. To nie pomogło. Na komputerze nie ma żadnych błędów. Przebieg auta 120kkm, nowy rozrząd, olej i filtry. Nie wymieniałem jeszcze tylko filtra paliwa.

 

Ktoś coś podpowie?

 

PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pch napisał:

Jak naciskam gaz delikatnie to od 1500 do 3000 zbiera się fajnie.

Niestety powyżej, mam wrażenie, że delikatnie szarpie ale tak prawie niewyczuwalnie no i w ogóle się nie zbiera.

Wymieniłem świece, jedną cewkę ale tylko dlatego, że gdzieś zaginęła sprężynka dotykająca świecy. To nie pomogło.

Na komputerze nie ma żadnych błędów.

Przebieg auta 120 kkm, nowy rozrząd, olej i filtry.

Nie wymieniałem jeszcze tylko filtra paliwa.

1/Z pewnością, niedogodność pojawiła się po wymianie rozrządu;

         -  kontrola ustawienia rozrządu na blokadach,

         -  prawdopodobnie przestawiony rozrząd o 1 ząbek,

2/ Warto przeczyścić elektrozawór KZFR oraz ;

        -  pomierzyć kąt wyprzedzenia zapłonu, aby stwierdzić jego stan;

                 -  na gorącym silniku,

                 -  na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma czujnika wałka i nie ma elektrozaworu. Mapa silnika mocno uzależniona jest od podciśnienia. Praktyczne przesunięcie zaworów ssących jest przy 3000 obr. Zależne to jest od ciśnienia oleju. Normalnie od tych obrotów jest duże przyśpieszenie.

Jeśli od tych obrotów szarpie, to jest nadmiernie wyprzedzony zapłon w stosunku do zaworów , czyli źle złożony rozrząd. Przy tej operacji po zablokowaniu wałka (wałków) zaworów ssących nie cofnięto zębatki koła.

Bardzo łatwo to sprawdzić.

Zdjąć zaślepki wałków. Kręcić wałem tylko zgodnie z kierunkiem obrotów silnika do momentu, żeby wsunąć blokadę w szczeliny jeśli się uda. To tutaj jest najczęstszy błąd. Blokada musi być idealnie dopasowana do szczelin wałków.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

Ten silnik nie ma czujnika wałka i nie ma elektrozaworu.

Kolego - to  jakieś  nieporozumienie ;

     -  zobacz ; Elektrozawór 8200831629 - do silników 2,0/16 V /reno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolego - to  jakieś  nieporozumienie

W M2Ph1 pierwszym był silnik bez elektrozaworu. Nowsze wersje tego samego silnika miały dołożony elektrozawór i tą samą moc w związku ze wzrastającą normą spalin chyba od 2005 roku. W krajowym to weszło od Ph2.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pch napisał:

Wykręciłem świece i wszystkie są białe.

Jeżeli silnik jest OK w 100 % ;

   - to białe świece znaczą tyle, że są źle dobrane,

Należy wykonać czynności zalecane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli świece są idealnie czyste to może być nieszczelny układ dolotowy pobierający lewe powietrze np przy mapsensorze. Wtedy jego wolne obroty przekraczałaby wartość 725-730. Świeca na okręgu powinna być jasnobrązowa bez żadnej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto zastosować markowy olej, np;

  - Valvoline Syn Power 5W40 czy 0W40.

Pisze przecież jak byk że ma nowy olej, musisz to wciskać w co drugim swoim poście?, jesteś przedstawicielem tego czy co.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, tomgrandtour napisał:

Pisze przecież jak byk że ma nowy olej,

Nowy olej, nie znaczy że markowy,

Wymieni po 1000 km przebiegu i będzie bardzo zadowolony z pracy silnika,

A ty nie potrafisz zaproponować nic merytorycznego, tylko;  spam, spam, spam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Jeśli świece są idealnie czyste to może być nieszczelny układ dolotowy pobierający lewe powietrze np przy mapsensorze. Wtedy jego wolne obroty przekraczałaby wartość 725-730. Świeca na okręgu powinna być jasnobrązowa bez żadnej sadzy.

 

Obroty wolne to ok 730/min, stabilne. Sprawdziłem teraz błędy i mam wpadające zapłony na 1 cylindrze. Tam akurat była nowa, oryginalna cewka. Zamieniłem ją na inną i jutro sprawdzę.

 

PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!