Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

toja100

Megane II phII Brak zasilania sterownika silnika / brak komunikacji

Recommended Posts

Witam

 

Silnik 1,6 16V z 2006/2007.

Może na początku rys historyczny awarii.

Od kilku miesięcy podczas jazdy pojawiał się komunikat "Usterka elektroniki" i po kilku/kilkunastu sekundach znikał, więc zakładałem, że problemu nie ma.

Ok. 2 miesiące temu auto odpaliło dopiero za którymś razem i kilka razy zgasło podczas jazdy, a ze względu na sytuację epidemiologiczną i dostępność innych wozów nie było konieczności naprawy.

Dopiero ok 2 tygodnie temu zająłem się tematem.

Przy próbie uruchomienia silnika załącza się wentylator chłodnicy.

Wyczyszczone zostały kontaktem wszystkie widoczne wtyczki i gniazda na silniku.

Sprawdzone i przeczyszczone kontaktem połączenia pod siedzeniami.

Zdemontowane i wyczyszczone złącza ECU oraz UPC.

UPC rozebrane. Wszystko wygląda poprawnie. Płytka polakierowana,

Bezpieczniki sprawne.

Wszystko wyglądało bardzo poprawnie.

Wyczyszczone wszystkie masy (na podłużnicy, silniku.) oraz klemy na akumulatorze.

Wyczyszczone klemy.

Sprawdziłem połączenie pomiędzy pinem M2 w środkowej wtyczce (+12V, którego brakuje) w ECU a wtyczką MM w ECU i przejście jest.

Brak jest komunikacji z ECU (CDP+). Z pozostałymi podzespołami (np. deska rozdzielcza) jest połączenie.

Czy ktoś może podpowiedzieć, co jeszcze można sprawdzić ?

Kiedy jest podawane napięcie na ECU, poza załączenie zapłonu ? 

Czy przy odpiętych wtyczkach z czujników przy silniku ECU powinno być zasilane i czy powinna być z nim komunikacja ?

Jak wygląda sprawa wymiany UPC ?

Czy to ma być jakaś specjalna wersja,  jakieś oznaczenia mają się zgadzać z nowym ?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, toja100 napisał:

Ok. 2 miesiące temu auto odpaliło dopiero za którymś razem i kilka razy zgasło podczas jazdy, a ze względu na sytuację epidemiologiczną i dostępność innych wozów nie było konieczności naprawy.

Najkorzystniej podłączyć clipa,

Objaw świadczy o awarii czujnika położenia wału;

    -  w razie wymiany tylko oryginał, bo zamienniki zaraz padają,

5 godzin temu, toja100 napisał:

Przy próbie uruchomienia silnika załącza się wentylator chłodnicy.

 

Kontrola czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika i jego styków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, toja100 napisał:

Przy próbie uruchomienia silnika załącza się wentylator chłodnicy.

Typowy objaw braku komunikacji miedzy UPC a ecu silnika. Na pinie M2 musisz mieć 12 V, jak nie ma to możesz wymienić UPC, najlepiej z samochodu z benzyną, wersja raczej nie odgrywa większej roli, może chodzić tylko  o sposób sterowania wentylatorem chociaż nie jestem na 100 %pewien. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Pojawił się pewien postęp.

Po podaniu 12V na M2 auto odpaliło, więc chyba wygląda na to, że czujniki są OK.

Na razie muszę zamówić UPC i zobaczymy co dalej.

Pytanie do UPC.

Czy jeżeli to, które chcę zakupić ma więcej bezpieczników to znaczy, że nie będzie pasować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinien pasować, w dziale PLIKI masz rozpiskę bezpieczników UPC więc możesz porównać ze swoim UPC jakie bezpieczniki doszły, pewnie ogrzewane fotele itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy muszą być spełnione jakieś warunki (jakieś sygnały), żeby UPC podało napięcie, którego mi brakuje ?

Przewód pomiędzy UPC a ECU sprawdzony.

Poza tym z UPC ten sam przewód powinien zasilać kilka innych odbiorów, a tego również nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po odczytaniu zgody od blokady kierownicy zasilany jest przekaźnik wtrysku i on podaje napięcie + po zapłonie na piny 1, 2 i 3 w białym złączu MN. Zobacz czy na pinie 2 masz 12 V po naciśnięciu na przycisk start. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przycisk start czyli próba uruchomienia silnika, czy tylko włączenie zapłonu ?

Dnia 8.06.2020 o 08:32, aniewa napisał:

Po odczytaniu zgody od blokady kierownicy zasilany jest przekaźnik wtrysku i on podaje napięcie + po zapłonie na piny 1, 2 i 3 w białym złączu MN. Zobacz czy na pinie 2 masz 12 V po naciśnięciu na przycisk start. 

Przepraszam za błąd w opisie.

Miał być wtyk MN a nie MM.

Brak jest napięcia na UPC - wtyk MN pin 1.

Nie sprawdzałem MN-pin 2 ale wg schematu jaki gdzieś znalazłem MN-1 oraz MN-2 są połączone ze sobą.

W piątek będę miał nowe UPC, więc trochę powalczę z autem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety z różnych powodów dopiero dzisiaj mogłem zająć się samochodem.

Po wymianie UPC na inne używane efekt jest ten sam, więc zakładając, że to drugie UPC jest OK usterka jest dalej w samochodzie.

Czy ktoś ma jakieś pomysły ?.

Przy okazji okazało się, że pod gąbką na podłodze jest woda.

Żeby było zabawnie to wtyczki pod siedzeniami są w porządku.

Prawdopodobnie lało się z uszczelki pod anteną, której po prostu nie było.

Gdzieś czytałem, że w okolicach kierownicy jest jakaś wtyczka, która lubi się uszkadzać.

Czy ktoś może podpowiedzieć, gdzie ona się znajduje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...