Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak zasilania sterownika silnika / brak komunikacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Silnik 1,6 16V z 2006/2007.

Może na początku rys historyczny awarii.

Od kilku miesięcy podczas jazdy pojawiał się komunikat "Usterka elektroniki" i po kilku/kilkunastu sekundach znikał, więc zakładałem, że problemu nie ma.

Ok. 2 miesiące temu auto odpaliło dopiero za którymś razem i kilka razy zgasło podczas jazdy, a ze względu na sytuację epidemiologiczną i dostępność innych wozów nie było konieczności naprawy.

Dopiero ok 2 tygodnie temu zająłem się tematem.

Przy próbie uruchomienia silnika załącza się wentylator chłodnicy.

Wyczyszczone zostały kontaktem wszystkie widoczne wtyczki i gniazda na silniku.

Sprawdzone i przeczyszczone kontaktem połączenia pod siedzeniami.

Zdemontowane i wyczyszczone złącza ECU oraz UPC.

UPC rozebrane. Wszystko wygląda poprawnie. Płytka polakierowana,

Bezpieczniki sprawne.

Wszystko wyglądało bardzo poprawnie.

Wyczyszczone wszystkie masy (na podłużnicy, silniku.) oraz klemy na akumulatorze.

Wyczyszczone klemy.

Sprawdziłem połączenie pomiędzy pinem M2 w środkowej wtyczce (+12V, którego brakuje) w ECU a wtyczką MM w ECU i przejście jest.

Brak jest komunikacji z ECU (CDP+). Z pozostałymi podzespołami (np. deska rozdzielcza) jest połączenie.

Czy ktoś może podpowiedzieć, co jeszcze można sprawdzić ?

Kiedy jest podawane napięcie na ECU, poza załączenie zapłonu ? 

Czy przy odpiętych wtyczkach z czujników przy silniku ECU powinno być zasilane i czy powinna być z nim komunikacja ?

Jak wygląda sprawa wymiany UPC ?

Czy to ma być jakaś specjalna wersja,  jakieś oznaczenia mają się zgadzać z nowym ?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, toja100 napisał:

Ok. 2 miesiące temu auto odpaliło dopiero za którymś razem i kilka razy zgasło podczas jazdy, a ze względu na sytuację epidemiologiczną i dostępność innych wozów nie było konieczności naprawy.

Najkorzystniej podłączyć clipa,

Objaw świadczy o awarii czujnika położenia wału;

    -  w razie wymiany tylko oryginał, bo zamienniki zaraz padają,

5 godzin temu, toja100 napisał:

Przy próbie uruchomienia silnika załącza się wentylator chłodnicy.

 

Kontrola czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika i jego styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, toja100 napisał:

Przy próbie uruchomienia silnika załącza się wentylator chłodnicy.

Typowy objaw braku komunikacji miedzy UPC a ecu silnika. Na pinie M2 musisz mieć 12 V, jak nie ma to możesz wymienić UPC, najlepiej z samochodu z benzyną, wersja raczej nie odgrywa większej roli, może chodzić tylko  o sposób sterowania wentylatorem chociaż nie jestem na 100 %pewien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Pojawił się pewien postęp.

Po podaniu 12V na M2 auto odpaliło, więc chyba wygląda na to, że czujniki są OK.

Na razie muszę zamówić UPC i zobaczymy co dalej.

Pytanie do UPC.

Czy jeżeli to, które chcę zakupić ma więcej bezpieczników to znaczy, że nie będzie pasować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy muszą być spełnione jakieś warunki (jakieś sygnały), żeby UPC podało napięcie, którego mi brakuje ?

Przewód pomiędzy UPC a ECU sprawdzony.

Poza tym z UPC ten sam przewód powinien zasilać kilka innych odbiorów, a tego również nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odczytaniu zgody od blokady kierownicy zasilany jest przekaźnik wtrysku i on podaje napięcie + po zapłonie na piny 1, 2 i 3 w białym złączu MN. Zobacz czy na pinie 2 masz 12 V po naciśnięciu na przycisk start. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk start czyli próba uruchomienia silnika, czy tylko włączenie zapłonu ?

Dnia 8.06.2020 o 08:32, aniewa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Przepraszam za błąd w opisie.

Miał być wtyk MN a nie MM.

Brak jest napięcia na UPC - wtyk MN pin 1.

Nie sprawdzałem MN-pin 2 ale wg schematu jaki gdzieś znalazłem MN-1 oraz MN-2 są połączone ze sobą.

W piątek będę miał nowe UPC, więc trochę powalczę z autem.

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

 

Niestety z różnych powodów dopiero dzisiaj mogłem zająć się samochodem.

Po wymianie UPC na inne używane efekt jest ten sam, więc zakładając, że to drugie UPC jest OK usterka jest dalej w samochodzie.

Czy ktoś ma jakieś pomysły ?.

Przy okazji okazało się, że pod gąbką na podłodze jest woda.

Żeby było zabawnie to wtyczki pod siedzeniami są w porządku.

Prawdopodobnie lało się z uszczelki pod anteną, której po prostu nie było.

Gdzieś czytałem, że w okolicach kierownicy jest jakaś wtyczka, która lubi się uszkadzać.

Czy ktoś może podpowiedzieć, gdzie ona się znajduje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Temat jest jakby jeszcze aktualny.

Ze względu na konieczność codziennego użytkowania samochodu pozostałem przy wyłączniku sterownika silnika.

Podaje on napięcie na piny UPC na których powinno ono być.

Tylko trzeba z tym uważań, bo udało mi się dwa razy rozładować akumulator, jak zapomniałem go wyłączyć.

Może jesienią będzie trochę więcej luzu, to z tym powalczę.

Międzyczasie sprawdziłem blokadę kierownicy, która pracuje poprawnie.

Jak uda Ci się naprawić usterkę, to proszę o informację, co było przyczyną.

Wydaje mi się, że przyczyną jest brak jakiegoś styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zobaczyłem że Ty masz Ph2 a ja mam jeszcze przedlifta i UPC jest inne, choć zasada działania ta sama i jak podam + na krótko na dwa  przewody Pph1 pin4  i Ppm1 pin1 od ECU to znika servis i electronic fault.

Do tego zaczyna się ustawiać przepustnica i czasami zaświecą się check ale auto dalej nie kręci i nie ma zasilania benzyny.

Do ecu idzie jeszcze jeden kabel w wtyczce PPM Pin2 ale u mnie po dodaniu plusa nie ma żadnej reakcji 

Wszystko dokładnie pomierzone i okazuje się że do UPC prąd dochodzi ale od UPC już nie leci dalej na ECU , sterownik poduszek i ABS więc skrzynka do wymiany.

Teraz jak to jest z tymi nr bo z tego co czytałem musi zgadzać się wersja wyposażenia i rodzaj paliwa

Tak jak jest to u mnie to X64 N3 benzyna, a jak z ogólnym numerem skrzynki tzn 8200306033- bo gadałem z gościem co tym się zajmuję i on twierdzi że musi zgadzać się każdy nr włącznie z tym  - na końcu u mnie a na różnych serwisach aukcyjnych widzę dużo tańsze upc niż od niego ale z innym dopiskiem na końcu a,b lub c np 8200306033a

Więc gdzie leży prawda ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 8.06.2020 o 08:10, szwagier24a napisał:

Wiązki

Witam wszystkich.

Problem został rozwiązany.

Tkwił we wiązce pomiędzy UPC a ECU.

Dopadła mnie klątwa pomarańczowego przewodu. Rozsypał się w rękach i wysypał się z niego biały proszek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!