Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.6dci lift klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem już o co chodzi z tym wentylatorem. 

Powiem tak, byłem zmierzyć opór pomiędzy pinem 4 a 9 tak jak mówiłeś i jest opór 12.8 Ohma. Zmierzyłem również napięcie między 10pinem a masa i również jest prawidłowe bo 13.8V. 

Ja tylko poszedłem zrobiłem pierwszy pomiar to podłączyłem kostki i zapaliłem klima działa wieje zimnym chwilę poczekałem i przestała działać.. co ciekawe jak zimne powietrze nie leciało to napięcie na sprzęgle było w sensie mierząc w USM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że zawór wydajności sprężarki załącza sprężarkę na zero wydajności. Może czujnik temperatury kabiny pokazuje zaniżoną wartość lub czujnik temperatury parownika wskazuje temperaturę poniżej zera i zmniejsza wydajność sprężarki by nie zamrozić parownika. Wszystko do odczytania ELM 327 i program na androida Pyclip lub ddt4all. A najlepiej sprawdzić parametry clipem. 

W każdym bądź razie ciśnienie klimatyzacji masz dobre bo sterownik silnika zezwala na załączenie sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz klimatronik. Czujnik temperatury jest w osłonie czujnika opadów przy szybie czołowej. Czujnik temp. parownika umieszczony jest w kabinie przy parowniku, dostęp od strony nóg kierowcy. Warto by podejrzeć stopień otwarcia zaworu regulacji wydajności ale jak to zrobić to nie wiem ale clip powinien mieć podgląd tego parametru.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak climatronic mam. W porządku będę walczył na weekend. 

A jeszcze pytanie, gdzie jest presostat w niej i gdzie jest zawór rozprężny? 

Mam jakieś kolejne obserwacje. Jak mamy na polu 16 stopni i w aucie mam climatronic na 16 to chłodzi bardzo mocno cały czas i nie przestaje natomiast jak mamy na polu 22, 24, 26 to po ustawieniu na 16 poprawnie działa może 5minut i już wieje ciepłym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zrobiłem jakieś pomiary wtedy jak zaczęła działać klimatyzacja:

1) ustawienie na climatroniku 18 stopni

2) temperatura zewnętrzna 22

3) temperatura powietrza nawiewanego w kabinie 24

4) temperatura parownika 23

5) po 30 sekundach temperatura parownika doszła do 0.2 stopnia i już zimne powietrze nie leciało

6) czujnik wilgotności oscylował od 27 do 33 %

 

Zgaszenie pojazdu i odczekanie 5 minut nie pomogło. Trzeba się przejechać aby znów na chwilę zadziałało.

Wygląda na to jakby parownik zamarzał bo 0.2 stopnia to lada chwila i mamy - . Co teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.06.2020 o 16:10, Lukrasi napisał(a):

A więc zrobiłem jakieś pomiary wtedy jak zaczęła działać klimatyzacja:

1) ustawienie na climatroniku 18 stopni

2) temperatura zewnętrzna 22

3) temperatura powietrza nawiewanego w kabinie 24

4) temperatura parownika 23

5) po 30 sekundach temperatura parownika doszła do 0.2 stopnia i już zimne powietrze nie leciało

6) czujnik wilgotności oscylował od 27 do 33 %

 

Zgaszenie pojazdu i odczekanie 5 minut nie pomogło. Trzeba się przejechać aby znów na chwilę zadziałało.

Wygląda na to jakby parownik zamarzał bo 0.2 stopnia to lada chwila i mamy - . Co teraz?

Rozwiń  

Typowy objaw, przy małej ilości gazu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączyli mi autko pod maszynę. Odzyskali czynnik i było go w układzie 330gram. Czynnik został uzupełniony i zobaczymy jak pojadę w trasę co się będzie działo. Dam znać.

Czynnik uzupełniony i klimatyzacja nie działa. Teraz mam 29 na zewnątrz i nawet na chwilę się nie włącza. Jak jest 19 na zewnątrz to się załącza i po chwili wyłącza. 

Dodam jeszcze że wentylator chłodnicy zawsze się włącza na pierwszy bieg. Chyba ani razu nie pracował na drugim.  Śmiem twierdzić że jakbym jechał cały czas 150 to chyba klima by działała.

Dziś mamy na polu 16 stopni klimatyzacja działa.

 

Klimatyzacja ruszyła po wymianie presostatu (czujnika ciśnienia klimatyzacji.

 

Teraz mam pytanie, bo czynnik na wysokim ciśnieniu przy 28stopniach ma7bar i nie chłodzi wydajnie bo jakimś czasie pojawi się 10 bar jak się jedzie i chłodzi jak należy. 

Obstawiam osuszacz zatkany lub zawór rozprężny (iglica zacięta) no chyba że zaworek się przycina na elektrozaworze na sprężarce...

Edytowane przez Lukrasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!