Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16v urwana wtyczka od czujnika położenia walu


Aras86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 Chcialem wymienić czujnik położenia wału bo ostatnio nie chciało mi auto odpalić a program wskazał czujnik. Jak się za niego zabralem okazało się że kable są pourywane. Nie było by tak źle gdybym nie zespół wtyczki probojac rozebrać ją. Dostałem nowa niby zarobiłem kable po kolorach ale auto nie chce odpali ani na nowym ani na starym czujniku dodam że błędów nie pokazuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jeszcze może być przyczyna braku możliwości odpalenia auta?Rozrusznik kręci. W sobotę po pracy auto odpaliło zajechalem do miasta wyłączyłem po 15 minutach idę do auta i też kręci i nic dopiero za 5razem odpalił z bólami. W domu podłączyłem kompa i pokazało kilka błędów. A tydzień temu błąd 0335.

IMG_20200606_202630.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z połączeniem przepustnicy ze sterownikiem silnika. Spróbuj wyczyścić to połączenie od strony przepustnicy. Po włączeniu samego zapłonu jest ją delikatnie słychač pod maską.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozłączyłem żeby zrobić zdjęcie przewodów które musiałem połączyć na nowo bo były przerwane. (zarabiałem nową wtyczkę ). Też nie wiem czy mogło dojść do jakiegoś zablokowania funkcjonalności czujnika poprzez łączenie kabla. 

Edytowane przez Aras86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za co odpowiadają poszczególne przewody w wtyczce?Dzisiaj kolejne próby i nic aż ako padło od prób uruchomienia auta. Czy aby rozłączony czujnik i próba odpalenia auta nie powinna zasygnalizować usterkę błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez czujnika nie wie czy silnik się kręci więc na wszelki wypadek przestaje podawać paliwo aby chronić katalizator oraz nie rozrzedzać oleju. Mi z uszkodzonym czujnikiem odpalał z wciśniętym gazem, ale na wolnych gasł. Tyle że to był uszkodzony czujnik a nie jego brak. Plus na cewkach jest podczas kręcenia jest? Kontrolka od imobilizera gaśnie?

Można też poruszać całą wiązką od ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chronologicznie :

Piątek w drodze do pracy zapalił się check injecton na desce rozdzielczej(sporadycznie już się zdążał) wiadomo jazda w trybie awaryjnym-brak reakcji na pedały przyspieszenia  powyżej 2500obr szarpanie więc jazda na pół hamulcu ale ok dojechałem po pracy odpalam już jest ok. W sobotę jadę do pracy jest ok po pracy  jadę do babki na chwilę wychodzę po jakiś 15 minutach i auto już kręci i niech e zapalic kilka prób i się udało chyba z jakieś 5 z bólami odpalił z pedałem gazu w podłodze. Zajechalem do domu i podlonczylem komputer w celu sprawdzenia czy są błędy i były te że zdjęcia. Wykasowałem wszystkie i ok odpala mając już zakupiony czujnik położenia wału postanowiłem go wymienić patrząc na fakt że tydzień temu po powrocie z trasy ok 50km zaczął gasnac na biegu jałowym ale odpalał bez problemu z tym że po chwili gasł... Wtedy też podłączyłem kompa i pokazało błąd 0335 świadczący o błędzie czujnika położenia wału stąd moja próba wymiany go w poniedziałek. Reszta już się potoczyła odkręcenie czujnika wypięcie kostki i wtedy uwagę zwróciłem że w kosce tylko został jeden kabel drugi odpad(lut puścił bo po kablach było widać że ktoś tam już lutował i była izolacja. Długo nie trzeba było i drugi też puścił zamiast dolutować przewodu mądry po szkodzie wtyczkę spróbowałem rozebrać i ja uszkodziłem. Dostałem na szrocie wtyczkę po podłączałem jak na zdjęciu poskręcałem ale klops nie odpala jak i na nowym i starym czujniku. 

Już mi braknie pomysłów skoro przewody nie mają znaczenia który z którym połączę to gdzie tu szukać przyczyny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Aras86 napisał:

ale klops nie odpala jak i na nowym i starym czujniku. 

Konieczne są pomiary oporu R czujnika, bo ;

    -  są to czujniki chimeryczne,

    -  życie pokazuje - że koniecznie to tylko oryginał się sprawdza,

   -   nowy nie znaczy sprawny,

   -   oporność czujnika to ; 200 do 270 ohm -  dla silnika benzyna ; 1,6.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!