Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16v urwana wtyczka od czujnika położenia walu


Aras86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 Chcialem wymienić czujnik położenia wału bo ostatnio nie chciało mi auto odpalić a program wskazał czujnik. Jak się za niego zabralem okazało się że kable są pourywane. Nie było by tak źle gdybym nie zespół wtyczki probojac rozebrać ją. Dostałem nowa niby zarobiłem kable po kolorach ale auto nie chce odpali ani na nowym ani na starym czujniku dodam że błędów nie pokazuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jeszcze może być przyczyna braku możliwości odpalenia auta?Rozrusznik kręci. W sobotę po pracy auto odpaliło zajechalem do miasta wyłączyłem po 15 minutach idę do auta i też kręci i nic dopiero za 5razem odpalił z bólami. W domu podłączyłem kompa i pokazało kilka błędów. A tydzień temu błąd 0335.

IMG_20200606_202630.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z połączeniem przepustnicy ze sterownikiem silnika. Spróbuj wyczyścić to połączenie od strony przepustnicy. Po włączeniu samego zapłonu jest ją delikatnie słychač pod maską.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozłączyłem żeby zrobić zdjęcie przewodów które musiałem połączyć na nowo bo były przerwane. (zarabiałem nową wtyczkę ). Też nie wiem czy mogło dojść do jakiegoś zablokowania funkcjonalności czujnika poprzez łączenie kabla. 

Edytowane przez Aras86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za co odpowiadają poszczególne przewody w wtyczce?Dzisiaj kolejne próby i nic aż ako padło od prób uruchomienia auta. Czy aby rozłączony czujnik i próba odpalenia auta nie powinna zasygnalizować usterkę błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez czujnika nie wie czy silnik się kręci więc na wszelki wypadek przestaje podawać paliwo aby chronić katalizator oraz nie rozrzedzać oleju. Mi z uszkodzonym czujnikiem odpalał z wciśniętym gazem, ale na wolnych gasł. Tyle że to był uszkodzony czujnik a nie jego brak. Plus na cewkach jest podczas kręcenia jest? Kontrolka od imobilizera gaśnie?

Można też poruszać całą wiązką od ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chronologicznie :

Piątek w drodze do pracy zapalił się check injecton na desce rozdzielczej(sporadycznie już się zdążał) wiadomo jazda w trybie awaryjnym-brak reakcji na pedały przyspieszenia  powyżej 2500obr szarpanie więc jazda na pół hamulcu ale ok dojechałem po pracy odpalam już jest ok. W sobotę jadę do pracy jest ok po pracy  jadę do babki na chwilę wychodzę po jakiś 15 minutach i auto już kręci i niech e zapalic kilka prób i się udało chyba z jakieś 5 z bólami odpalił z pedałem gazu w podłodze. Zajechalem do domu i podlonczylem komputer w celu sprawdzenia czy są błędy i były te że zdjęcia. Wykasowałem wszystkie i ok odpala mając już zakupiony czujnik położenia wału postanowiłem go wymienić patrząc na fakt że tydzień temu po powrocie z trasy ok 50km zaczął gasnac na biegu jałowym ale odpalał bez problemu z tym że po chwili gasł... Wtedy też podłączyłem kompa i pokazało błąd 0335 świadczący o błędzie czujnika położenia wału stąd moja próba wymiany go w poniedziałek. Reszta już się potoczyła odkręcenie czujnika wypięcie kostki i wtedy uwagę zwróciłem że w kosce tylko został jeden kabel drugi odpad(lut puścił bo po kablach było widać że ktoś tam już lutował i była izolacja. Długo nie trzeba było i drugi też puścił zamiast dolutować przewodu mądry po szkodzie wtyczkę spróbowałem rozebrać i ja uszkodziłem. Dostałem na szrocie wtyczkę po podłączałem jak na zdjęciu poskręcałem ale klops nie odpala jak i na nowym i starym czujniku. 

Już mi braknie pomysłów skoro przewody nie mają znaczenia który z którym połączę to gdzie tu szukać przyczyny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Aras86 napisał:

ale klops nie odpala jak i na nowym i starym czujniku. 

Konieczne są pomiary oporu R czujnika, bo ;

    -  są to czujniki chimeryczne,

    -  życie pokazuje - że koniecznie to tylko oryginał się sprawdza,

   -   nowy nie znaczy sprawny,

   -   oporność czujnika to ; 200 do 270 ohm -  dla silnika benzyna ; 1,6.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!