Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W ostatnich dniach klimatyzacja w mojej Megane III phI działała coraz mniej wydajnie, słychać było wyraźny szum po właczeniu sprężarki. Nauczony doświadczeniem wiedziałem, że to zwiastun niskiej ilości czynnika. W końcu klima przestała chłodzić w ogóle. Na serwisie okazało się, że skraplacz (chłodnica klimatyzacji) jest dziurawy i czynnik ucieka. Wymieniłem więc skraplacz we własnym zakresie na nowy. Dziś po nabiciu układu w innym serwisie okazało się jednak, że sprężarka nie rusza.
W skanie OBD wychodzi błąd P0115 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka", którego jeszcze 1-1,5 miesiąca temu nie było na pewno. Czy macie pomysł gdzie szukać przyczyny? Czy to na pewno błąd od czujnika wody a nie od czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się błędami silnika, najważniejsze są dwa parametry do odczytu. Pierwszy czy jest aktywne żądanie włączenia klimatyzacji i drugi czy włączenie klimatyzacji nie jest zabronione przez sterownik silnika. Odczytasz to clipem lub elmem 327 i pyclip-em. Masz klimatronik czy zwykłą?

Założyłeś dwa takie same tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest komunikat klimatyzacja zablokowana przez kalkulator wtrysku, ale przy wyłączonym kompresorze. Przy włączonym jest poprawnie, więc zakładam że ok+ w module "wtrysk" wspomniany błąd P0115. Fachowiec od klimatyzacji twierdzi, że to uszkodzenie fizyczne samego kompresora. 

Zacząć od wymiany czujnika temperatury wody, który wyrzuca błąd czy postawić na kompresor? 

Dwa miesiące temu samochód był poddawany zwiększeniu mocy silnika, co prawda w renomowanym zakładzie, ale rozważam czy to nie wprowadziło jakichś niepożądanych zmian do sterownika silnika. 

Screenshot_20200627_124448_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200627_123019_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200627_131035_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Edytowane przez dawid132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na sprzęgło o ile w tym kompresorze występuje. Żądanie włączenia klimatyzacji - tak, zabronione przez sterownik silnika - nie czyli wszystko ok. Temperatura parownika ponad 30 st więc ewidentnie kompresor nie pracuje. Temperatura wody ok więc wygląda, że czujnik jest w porządku. Sprawdzałeś bezpiecznik sprężarki lub zaworu wydajności, światło cofania świeci? 

Pyclip nieraz pokazuje błędy z napięciem a ten pr046 to nawet nie bardzo wiem o jaki kalkulator chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajdę bezpiecznik sprężarki? Tego nie sprawdzałem a w sumie należało od niego zacząć 

W tym kompresorze podobno nie ma sprzęgła, przynajmniej tak stwierdził fachowiec od klimy. Podobno sprężarka działa cały czas ze zmienną wydajnością

Swoją drogą czy przy klimatroniku nie powinienem widzieć w PyClip wartości temperatury wewnętrznej? 

Edytowane przez dawid132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, dawid132 napisał:

Gdzie znajdę bezpiecznik sprężarki?

To jest ten sam co od świateł cofania, znajduje się w module pod maską dlatego napisałem czy masz te światło. Jest to bezpiecznik od zaworu regulacji wydajności sprężarki. Jak masz sprężarkę bezsprzęgłową to sprawdź jeszcze czy sztywne sprzęgło nie uległo zerwaniu. Temperaturę wewnętrzną to chyba odczytasz w module UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do sprężarki jest praktycznie zerowy, co nieco zobaczysz po zdjęciu prawego koła. Można zdjąć pasek osprzętu i ręcznie kręcić kołem pasowym sprężarki, sprężarka powinna stawiać opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!