Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III GT220 kilka pytań


bartasKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Sylwek donoszą mi, że kolejny raz zabłysnąłeś na forum swoim teoretycznym doświadczeniem w instalacjach LPG, a może jeszcze nie słyszałeś lub nie doczytałeś że wartość doładowana zwiększa wydajność wtryskiwacza nawet do 100%, a reduktor zwanym cegłą, można spokojnie przeciążyć o 30% i da sobie radę z ciśnieniem gazu nawet dla silnik o mocy 400KM !

Nie zapomnij, że wiele osób obserwuje Twoje rajdy na forach internetowych.

Jeśli chce się kolega czegoś douczyć to Czakram Tarnów zaprasza na szkolenia teoretyczne i praktyczne oraz zajęcia ze strojeniem AFR.
tel. 14-646-00-81 prosić Piotra Oleksyka.

 

A może chcesz osobiście porozmawiać z Piotrem ?

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, witman napisał:

Jeśli chce się kolega czegoś douczyć to Czakram Tarnów zaprasza na szkolenia teoretyczne i praktyczne oraz zajęcia ze strojeniem AFR.

 

Jak montować druty z zacofaną technologicznie instalacją?

 

111.thumb.jpg.14a452a988269623cd12dfd67d50d145.jpg

 

3 godziny temu, witman napisał:

a może jeszcze nie słyszałeś lub nie doczytałeś że wartość doładowana zwiększa wydajność wtryskiwacza nawet do 100%

 

Ja doczytałem - do mocy 54KM/cyl. lub wyposażonych w turbosprężarkę o mocy do 63KM/cyl.

 Dlaczego w tabelkach są sztywne wartości "do" - a nie - np. uzależnione od wartości doładowania :)

Jak podkręcę wodę w instalacji, to woda będzie leciała z kranu tylko do wartości jaką ma przepustowość kran :)

60787669_ty.thumb.png.49ac447f55903385905bb804615a1d34.png

 

Jak również zestawienie mocy z reduktorem typu "cegła".

 

brc2.thumb.JPG.4d52c8fb85783d849c22d39ea6b8a845.JPG

 

To samo z reduktorem:

red.thumb.png.c825b44ea043777bb0f22ee7851f70b6.png

 

Wszystko można przeciążyć - tylko to nie zgodne ze sztuką i jest drutem. :)

To, że się niby komuś udało to ogarnąć  - to nie znaczy, że jest dobrze.

 

 

Poniższe teksty zostały usunięte, jako niezgodne z regulaminem tego forum.

Takie prywatne "wycieczki" proszę sobie wyjaśniać po za forum - Prezes  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu Panowie znajdziecie obszerniejszy materiał o niebezpiecznej zapalniczce GT220 :-)

 

https://lpg-forum.pl/post1013695.html#p1013695

 

 

 

Dnia 1.10.2020 o 15:39, sylwekdm napisał:

 

Dyrektor Piotr Oleksyk to jakiś głąb i chyba nie umie liczyć - jak takie słabe graty wrzuca :) 

 

Na wykresie nr.1 widać jednoznacznie jak bardzo ciśnienie doładowania wpływa na wydajność wtryskiwacza myślę że komentarz jest zbędny.

Można jedynie dodać że chcąc jeszcze bardziej zwiększyć wydajność wtryskiwacza wystarczy zwiększyć ciśnienie robocze reduktora, a przyrost ciśnienia roboczego wpływa proporcjonalnie na wydajność wtryskiwacza.
Drugim parametrem który należy brać pod uwagę to wartość AFR przy mocy maksymalnej. Dla silników wolnossących najwyższą moc przy najniższym spalaniu osiągamy dla AFR w przedziale 12,5-12,8. 

W takim przypadku przestrojenie takiego silnika na właściwy AFR dla silnika, powoduje zmniejszenie zużycia paliwa z jednoczesnym (niebagatelnym ) przyrostem mocy - drugi wykres.

 

 

BRC MY09.jpg

przyrost.jpg

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie czekałaś, aż dostaniesz wytyczne z Czakramu, jak tłumaczyć z ich nieudolności i brakiem profesionalizmu?

Zwiększenie ciśnienia reduktora, poza jego ciśnienie nominalne tylko pudrowanie pryszcza.

Tak samo jak praca wtryskiwaczy poza ich fabryczną wydajnością.

Na zwiększonym ciśnieniu w dupę dostają i reduktor i wtryskiwacze, co w przypadku BRC kosztuje kosmiczne pieniądze. Nie ma co się oszukiwać, BRC nie posiada instalacji która, spokojnie obsłuży +250 kM. Oczywiście można zastosować dwa reduktory i po dwa wtryskiwacze na cylinder, ale przy cenie ponad 800 zł za reduktor i 220 zł za jedną sztukę wtryskiwacza, podwaja koszt założenia instalacji. Przy "polskich" odpowiednikach, nie ma takiej potrzeby, są dużo bardziej wydajne w koszcie za podwójny typu Twin do 400 kM za 450 zł. Gdzie za dwa reduktory, BRC to koszt ponad 1600 zł. Taki sam stosunek ceny jest przy wtryskiwaczach.

Więc "parcie", na drogą instalację której parametry trzeba "podkręcać" poza fabryczne wartości, aby dała radę, kiedy na rynku, są tańsze i wydajniejsze, jest dla mnie, brakiem profesjonalizmu.

Pozostaje kwestia braku dostępu do sterownika lpg w BRC.

A co to znaczy, można poczytać:

Zablokowany dostęp

Poza tym, ilość awaryjnych odpaleń na lpg w BRC, jest ograniczona do 5 razy, później trzeba jechać do serwisu i odblokować kolejne 5, płacąc nie małą kasę za podłączenie. Gdzie w innych instalacjach jest za darmo.

Wyobraźmy sobie wyjazd za granicę i pada nam zasilanie silnika pb (pompa paliwa, wtryski, nieszczelność) i zostaje nam świadomość, że silnik możemy odpalić tylko 5 razy na lpg :). Nie chciałbym, żyć z tą wiedzą A niektórzy o tym nawet pojęcia nie mają. :)

Zakładaj co chcesz, ale nie namawiaj innych i nie udowadniaj, że jest dobrze, kiedy jest źle.

Wiemy o tym obydwoje, ale i tak jak w wielu sprawach, będziesz szedł w zaparte.

Dnia 5.10.2020 o 18:41, witman napisał:

 

Na wykresie nr.1 widać jednoznacznie jak bardzo ciśnienie doładowania wpływa na wydajność wtryskiwacza myślę że komentarz jest zbędny.

 

Widać :). Strzał w kolano.

Przy maksymalnym ciśnieniu roboczym reduktora 2,5 bara i zwiększeniu doładowania wydajność wtryskiwacza- 57 kw, czyli jakieś 76 kM z cylindra, czyli jakieś 304 kM. Oczywiście wykres nie uwzględnia spadków ciśnień przy dodawaniu gazu i innych zmiennych. Nawet reduktor podkręcony na maxa, co będzie skutkowało jego szybką degradacją, nie jest w stanie obsłużyć tego silnika. Brak jakiegokolwiek zapasu. :)

Nawet wykresów pudrujacych syfa nie potraficie spreparować.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2020 o 07:57, sylwekdm napisał:

57 kw, czyli jakieś 76 kM z cylindra,

 

Widać znasz się na matematyce i motoryzacji jak mało kto na tym forum, bo 57kW x 1,36 = 77,52KM x 4 cyl. = 310KM , a nie 304KM :D

Jak zwykle niczego nie wniosłeś do tematu, bo nie masz żadnego doświadczenia w instalacjach LPG, nie montujesz ich, nie stroisz i wychwalasz na siłę tylko Staga.

 

Sporne sprawy proszę sobie wyjaśniać na PW a nie na ogólnym forum :!:

Kolejne takie "wycieczki osobiste" zostaną odpowiednio "docenione"  :!:

Proszę nie straszyć innych administracją.

 

 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, witman napisał:

bo 57kW x 1,36 = 77,52KM x 4 cyl. = 310KM

I tak za mało :) - powinno być 20 -30% więcej.

Poza tym, to jest spreparowane - na potrzeby tego tematu, bo wg katalogu BRC 42kW x 1.36 = 57,12 x 4 cykl = 228,48 kM :)

Za to Ty nie uwzględniłeś spadków ciśnień, czy spadku wydajności reduktora po jakimś przebiegu czy zasyfieniu.

21 godzin temu, witman napisał:

bo nie masz żadnego doświadczenia w instalacjach LPG,

Skąd wiesz, że nie montuję? :)

Wiem, że Ty nie masz doświadczenia i również nie montujesz, ani nie serwisujesz, a siejesz propagandę.

 

21 godzin temu, witman napisał:

wychwalasz na siłę tylko Staga.

 

Nie wychwalam Staga. Ale miałem i BRC i Staga, więc mam porównanie. Ty osobiście nie miałeś Staga więc propagujesz, to co masz.

Ponadto jesteś uprzywilejowany w BRC, bo masz tam kuzyna, czego nie można powiedzieć o reszcie użytkowników, pozostawionych na lodzie przez Czakram.

Stag jak i wiele innych polskich instalacji bije BRC na głowę, pod każdym względem, a przede wszystkim jest polskie.

Możesz napisać wszystkim w punktach, w czym BRC jest lepsze i możemy podyskutować.

Sporne sprawy proszę sobie wyjaśniać na PW a nie na ogólnym forum :!:

Kolejne takie "wycieczki osobiste" zostaną odpowiednio "docenione"  :!:

Proszę trzymać się tematu, który to nie dotyczy instalacji gazowych :!:

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć. Ja kupiłem od tego samego sprzedawcy w Polsce drugie Megane III. Sam przeglądam ogłoszenia na dwóch największych portalach w DE i z prostej matematyki wynika, że ceny Megane III kombi 2.0 TCE 180, a tym bardziej GT220 są takie, że na miejscu w Polsce 10-11 letnie kombi 180 wyjdzie co najmniej 26 tyś., o gt220 już nie mówiąc. Oczywiście chciałbym posiadać GT220, ale ponieważ mnie nie stać postawiłem na Tce 180. W swojej zrobiłem najpierw program, tzw. stage 1 (w serii dała 189 koni i 316 nM) i po zabiegu wyszło 205 koni i 360 nM. Następnie założyłem instalację gazową, drugą u tego samego instalatora. Jak pewnie doskonale wiecie najwięcej dwulitrówek jest w wersji Coupe, potem Grandtour (mało), a trafić hatchback'a 180 lub 220, to już sztuka. Poza tym zdjęcia i opis, to tylko początek. Kupić samochód bez żadnego wkładu sprzedawany przez privatanbietera to praktycznie nierealne, a jak już, to cena za kombi 180 z 2010, to 6000 eur w górę. Ktoś pisał, że znalazł w DE jakieś ogłoszenie i nie zdążył. Tak jest, że to są dobre samochody, z dobrym silnikiem, nadającym się do LPG i/lub do modyfikacji, a te ogłoszenia są non stop obserwowane (nie tylko przez handlarzy). Pozdrawiam.

Edytowane przez crock
interpunkcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć szczęśliwi (jak zakładam) posiadacze GT220 :-)

Własnego GT220 jeszcze nie posiadam, ale poszukuję i poważnie rozważam zakup, bo wydaje się być dobrym połączeniem auta rodzinnego z dającym frajdę z jazdy tak od strony silnika, jak i zawieszenia (nie lubię "kanap") :-)

Obecnie posiadam Civica UFO 1.8 i po wcześniejszym posiadaniu CRX EE8 VTEC, jednak brakuje tego i owego (mocy i lepszego prowadzenia), choć to naprawdę udane auto ?

 

Mam na oku pewną Megankę, ale zanim pojadę oglądać, czy jest może ktoś z Wrocławia, kto zaoferowałby możliwość obejrzenia swojego samochodu i krótką przejażdżkę (spokojnie, na prawym w zupełności by wystarczyło)? Po prostu wiem, że przy ogromie zalet, frajdy z jazdy i trafianiu w mój gust, są pewnie aspekty które nie do końca muszą mi odpowiadać i dobrze byłoby się z nimi najpierw zapoznać. Odwdzięczę się jakąś whisky :-)

Edytowane przez CRX27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka z Civica może być sporym szokiem ?

 

Seryjne GT220 jest bardzo sprawnym autem a po programie to zamiata 90% tego co jeździ po ulicach. Idealny sleeper

Edytowane przez jaRekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

  

W dniu 23.02.2022 o 13:48, CRX27 napisał:

Mam na oku pewną Megankę, ale zanim pojadę oglądać, czy jest może ktoś z Wrocławia, kto zaoferowałby możliwość obejrzenia swojego samochodu i krótką przejażdżkę (spokojnie, na prawym w zupełności by wystarczyło)? Po prostu wiem, że przy ogromie zalet, frajdy z jazdy i trafianiu w mój gust, są pewnie aspekty które nie do końca muszą mi odpowiadać i dobrze byłoby się z nimi najpierw zapoznać. Odwdzięczę się jakąś whisky :-)

 

Zapraszam. Moja jest po programie na 270 KM (zostawiony zapas pod LPG), wrzucony LPG od LPGTECH. Fabrycznie miała równe 220 KM, ale po wymianie IC na Wagnera idzie zrobić 330 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!