Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III GT220 kilka pytań


bartasKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Przymierzam się do kupna megane III. Interesuje mnie wersja Grandtour z silnkiem 2.0T 220 KM, ostatni lifting. Egzemplarza będę poszukiwać na rynku niemieckim ponieważ w Polsce praktycznie ich nie ma. Mam kilka pytań przed zakupem.

1. Czy egzemplarze do 14 000 euro są godne polecenia (rynek niemiecki)?
2. Czy jest na forum ktoś kto zajmuje się sprowadzaniem samochodów z Niemiec?
3. (dla pewności) w GT220 jest wielopunktowy wtrysk paliwa, w związku z tym nie powinno być problemu z zasilaniem gazem?
4. Jakie są koszta chiptuningu, na jakie przyrosty mocy oraz momentu można liczyć, czy jest to gra warta świeczki i czy ktoś z forum to robi?
5. Czy da się zmienić język menu komputera pokładowego oraz systemu multimedialnego z niemieckiego na polski?

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wysoka nie lepiej kupić coś nowszego? 

Tak możesz to auto zagazowac ale tylko u dobrego speca LPG i nie mówię tu tylko o takich co mają multum stanowisk a zakładają gaz z używek tylko to musi być taki który jest aktywnym użytkownikiem forum log i o chipowaniu zapomnij jak chcesz LPG wtedy to już w ogóle ciężka sprawa poza tym to już jest wyzyskiwany f4rt z mapą na 220 przy 400 nm jakbyś zrobił chip to trzeba zakuć silnik bo szpilki takiej mocy nie udźwigną koło pasowe w tym silniku co rozrząd do wymiany bo jak nie a wyglądało będzie na idealne to narobi tyle szkód że z AC nawet za auto nie zwrócą ...tyle na temat silnika co do Niemiec to już jest tak wszystko wykupione że perełki co tam stoją to już coś ze sobą miały tak dobrych aut się nie sprzedaje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogo. Ale jestem gotowy dopłacić. To dla mnie idealny samochód. Decyzja już zapadła. Teraz tylko szukać. 
Dlaczego uważasz, że perełki które stoją w niemczech coś mają? Na mobile DE jest tylko 15 sztuk ... Uważam, że niemiec jak ma potrzebę to po prostu wymienia auto.
Czyli chipowanie to nie jest gra warta świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warta czy też nie tanio nie będzie wiem co mówię bo w tamtym tygodniu z Bayernu ściągnąłem z tym silnikiem tylko inna mapka lagunę 3 GT i właśnie się gazuje myślałem też o chipie ale powiedziano mi że przyrost mocy będzie znikomy a już na pewno nie będzie aż tak odczuwalny przyrost nm może przekroczyć moment wytrzymałości dołu silnika a szkoda byłoby go zepsuć przejedziesz się seria i tak pokochasz ten silnik  

Gazownik klimaty gazuje mi już 4 ty samochód tak samo chipowal ale laguny stwierdził że nie będziemy dłubać w serii wypluwa więcej na hamowni niż ma w dowodzie .

Też polowałem za meganka 3 GT line czy gt220 ale albo styrany środek albo coś z klima a to xenony już nie działają jak trzeba .

Najgorsze że wielkość tych meganek niby przebieg po 130 tys km a góry silnika całe mokre 

Od razu po zakupie rozrząd i koło pasowe koszt 900 bez robocizny na oe częściach 

Powodzenia w szukaniu ja się już najezdzilem 

Info od kumpla jak zdrowa jednostkę będziesz miał GT 220 to masz ok 240 km i 330 nm chip mapa daje ok 20/25% przyrostu mocy więc wyjdzie w granicach możliwości nawet je przekraczając z tym że wspominał aby tak było to i tak by trzeba było centralny intercooler dać i  inne wtryski bo sterownik jest nieugięty i sama mapa nie wystarczy na fajerwerki

 

 

 

Edytowane przez Refild
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie meganki mają możliwość zmiany j komputera w liczniku jak nie będzie j polskiego to tylko aktualizacja softu ale w tym roczniku jak szukasz to będzie miał co do multimediów pewnie chodzi Ci o nawigację to kwestia części Europy z której będzie mapka ale z tego co pamiętam jak przerabiałem temat z tomtomem to wszystkie miały j niemiecki bądź ang a po wgraniu mapy polski pojawił się polski w dwóch rodzajach osobowych a radio posiada te same języki co w liczniku chyba że było dłubane coś kiedyś to może mieć więcej bądź mniej ostatnie auto jakie zakupiłem szprschalo po niemiecku prawa manetka i już j polski na wyświetlaczu ustawienia radia i już j polski w radiu w menu i ustawieniach aktualizacja tomtoma i mapka polski i już Krzysztof gada po polsku i mapka widzi polski teren 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gt220 jest super, tylko zawieszenie twarde. Kupuj, nie będziesz żałować. Silnik ten sam co w RS, więc programem robisz 300KM na seryjnych gratach. Ważne, żebyś nie kupił zajechanego egzemplarza. 

Sprawdź ceny dwumasu. Rozrząd jest z kołem zmiennych faz. Gaz założysz bez problemu bo to pancerne 2.0 turbo (f4rt).

Auto jest bardzo niepozorne i niejedna osoba w "klasie premium" się dziwi na światłach lub autostradzie.

Miałem i polecam. Chciałbym kiedyś wrócić do gt220 ale zanim to nastąpi to tych aut już nie będzie, albo będą to kompletne trupy.

Język w tym roczniku będzie polski. Nawigacja prawdopodobnie Rlink albo jakims cudem Tomtom. Najnowsza mapa do Rlinka to chyba 250zl w ASO, Tomtom ok 200 - obie oczywiście legalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości jaka jest różnica w cenie pomiędzy 180 tce a gt220? 

Chip 1.5 do 2k pln

Pytanie czy masz w okolicy gazmajstra co wystroi Ci te 300 km po chipie bo czytałem że byly z tym problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Prawdę mówiąc nie jestem nastawiony na jakiś hardkorowy chiptuning. Myślę, że seria będzie ok. Z ciekawości zapytałem ile można uzyskać samym programem na seryjnym sprzęgle i dwumasie. 
W takim razie następne pytanie. Jakie są koszta eksploatacji? Cena wymiany rozrządu? Co ile km? Jaka cena zestawu sprzęgła + dwumas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Quentin88 napisał:

Tak z ciekawości jaka jest różnica w cenie pomiędzy 180 tce a gt220? 

Chip 1.5 do 2k pln

Pytanie czy masz w okolicy gazmajstra co wystroi Ci te 300 km po chipie bo czytałem że byly z tym problemy. 

Między Tce 180 i 220  już są różnice w budowie silnika to nie jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Noi co z tego.  180 po chipie masz 220. Moim zdaniem jeśli nie chipujesz gt220 to nie warto do niego dokładać tymabardziej że dostajesz jeszcze twardsze zawieszenie. Już byli tacy co zmieniali na mieksze bardziej komfortowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano to z tego, że są ludzie, którzy myślą, że Tce 180 to to samo co 220 i rs. 

To nie jest to samo, dlatego warto to wyjaśnić, żeby ktoś nie pomyślał że zrobi 300KM ze 180 samym programem.

 

220 nie trzeba moim zdaniem chipowac do normalnej jazdy, ale do mocy się człowiek przyzwyczaja i zawsze można mieć więcej. Gt220 w takiej sytuacji jest bardziej rozwojowy. 

Zawieszenie to już zupełnie inny temat.

 

Kolejny temat, gt220 jest coraz mniej spotykana i będzie prawdopodobnie lepiej trzymać wartość, o ile mówimy o zadbanym egzemplarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.07.2020 o 18:08, dzixonPP napisał:

Drogo. Ale jestem gotowy dopłacić. To dla mnie idealny samochód. Decyzja już zapadła. Teraz tylko szukać. 
Dlaczego uważasz, że perełki które stoją w niemczech coś mają? Na mobile DE jest tylko 15 sztuk ...

Uważam, że niemiec jak ma potrzebę to po prostu wymienia auto.

Zanim będziesz szukał w Niemczech, warto pooglądać dostępne auta GT220 w Polsce,

   - aby wiedzieć co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!