Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III GT220 kilka pytań


bartasKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Na jedno od razu mogę Ci odpowiedzieć, że dotrysk paliwa absolutnie nie jest potrzebny.

@Quentin88 Ty już widzę zgazyfikowałeś swoją 2.0TCe180, jaki osprzęt tam dałeś ? stroiłeś z AFR ?

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.08.2020 o 22:30, witman napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250
tak strojony z sondą na autostradzie.

:lapka:

Regulamin forum się kłania, cytowani i pisownia  :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Quentin88 napisał:

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250

Bardzo dobry setup. Choć Hany straciły trochę na jakości, ale jak nawet padnie, to nowy kosztuje nieco ponad 70 zł za sztukę gdzie w BRC jeden wtryskiwacz to koszt 220 zł.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2020 o 18:19, Komarek napisał:

F4R bez turbo mial 135KM

 

F4R wolnossące 115, 120, 135, 138, 140, 143, 145, 147, 150, 169, 179, 197 i 201KM , były w dostawczakach np.Renault Trafic, w osobówkach oraz hothatch`ach, były z fabrycznym LPG i CNG oraz na etanol :-D

F4R montowali jeszcze w 2017r. do Sondero RS na rynek Ameryki Łacińskiej w wersjach 145, 150KM.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, witman napisał:

 

F4R wolnossące 115, 120, 135, 138, 140, 143, 145, 147, 150, 169, 179, 197 i 201KM ,

 

 

 

ok, źle to napisałem. Nieprecyzyjnie

F4R to nie silnik a rodzina silników. 115 i 197 mają wspólną tylko nazwę. Nawet blok jest inny - na pewno w F4R z Clio RS i F4R z SC2 wolnossący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moce w F4R często różniły w zależności od państwa w którym było auto sprzedawane, chodziło o podatek drogowy, dla przykładu zrobiono specjalnie 99,5kW, a nie 100kW, bo od 100kW był już większy podatek :-) to samo auto z F4R w innym państwie EU np. w Szwajcarii miało 103kW = 140KM, a na rynek Rosja, Ukraina 106kW, związane to było również z normami emisji spalin EURO4 i EURO5, auta miały też różnej wielkości katalizatory.

Od modelu 710 do 874 było ich prawie 20, nie wspominając o innych producentach, którzy montowali F4R w swoich autach, np. Volvo, Opel itp ...

Wolnossaki F4R te 115~145 były niemal identyczne, planowaliśmy kiedyś swapa w Dusterze z 1,6 K4M 105KM na najmocniejszego wolnossącego 2,0 F4R i mocno rozkminiałem temat rożnych wersji F4R

Przepraszam za małe OT

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Quentin88 napisał:

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250
tak strojony z sondą na autostradzie.

Qbox plus czy tylko basic? Dla użytkownika nie obsługującego LPG to różnica mieć albo nie mieć 100 - 150 PLN. Ja polecam tylko PLUS. Hany cicho pracują czy klepią jak waldemary? Ja mam Barracuda - całkowicie bez dźwięczne.

Filter fazy lotnej bibułowy czy odstojnikowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2020 o 21:24, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

mógłbyś co więcej o tej różnicy pomiędzy qbox?
nie zauważam róznicy w dzwieku pomiedzy pb alpg
filtr nie wiem.

szczerze narazie zrobiłem 13k od instalcji, przy 10k był obowiązkowy serwis

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania, cytowanie i pisownia :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Plus  ma wbudowany ELM327 dzięki któremu sterownik odczytuje parametry pracy silnika z sieci CAN. Gazownik może, ale nie musi, włączyć wbudowany mechanizm korekty czasu wtrysku LPG od parametrów korekty długookresowej i krótkookresowej wtrysku PB. Wielkość tej korekty można regulować w programie. Ponadto można automatycznie ustawić kasowanie błędów, które są na liście predefiniowanej w sterowniku LPG. Oprócz mechanizmu korekty czasu wtrysku po parametrach CAN można wybrać system korekt opracowany przez STAG ISA3.

Zdania są podzielone co do skuteczności tych korekt i wpływu na pracę silnika. W teorii instalacja ma być "odporna" na gaz różnej jakości oraz na zmienne obciążenie układu napędowego (pełny załadunek auta, przyczepa).

Ja sam kalibruję swoją instalację. Czytnik parametrów LPG bardzo mi pomaga w ocenieniu czy instalacja nie powoduje powstania korekt czasu wtrysku PB podczas pracy na LPG i nie tylko. Tak jak pisałem poprzednio: narzędzie ułatwiające regulacje dla stroiciela instalacji niż dla użytkownika auta.

Osobiście kupiłem interfejs BT i na aplikacji w telefonie mam podgląd na pracę instalacji pozostałe możliwości oprogramowania komputerowego.

Filtr warto założyć odstojnikowy. Problem z przełączaniem się na LPG może, ale nie musi, pojawił się u mnie zimą przy przebiegu około 40 tyś. Winny był brud, który nie został wyfiltrowany przez filtr.

Dźwięk silnika nie zależnie od paliwa ma być taki sam, natomiast wtryskiwacze gazu potrafią generować dodatkowy dźwięk słyszalny w kabinie. Niby drobiazg a jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
53 minuty temu, meganecoupe02 napisał:

Czyli w internetach jednak nie kłamią, że z serii można wycisnąć małe co nieco :-)

 

 

Nie mają powodu, bo tak jest, bardziej inny znaFcy próbują to komentować na swój sposób :-) 

Dokładnie, jest to w 100% silnik z RSki F4R.874, a ECU ma jedynie wgraną słabszą mapę co i tak daje w serii więcej jak 220KM :99_muscle:

Być może zalane paliwo przed strojeniem Pb100 V-Power podniosło trochę parametry (243KM), szpec od strojenia chciał, aby oktanowość paliwa bardziej zbliżyła się do większej oktanowości paliwa LPG, jest to pomocne przy strojeniu obu sterowników wtrysku Pb/LPG.

Podejrzałem też inne GT220 i RSki, które były robione na tej hamowni niektóre samo Pb, ale większość Pb/LPG i wyniki były podobne.

To przykładowo z RS 265

 

 

RS 265 wykres.jpg

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, witman napisał:

Instalacja BRC SQ32, reduktor Genius.MAX, wtryski żółte, bez dotrysku Pb

:) Zestaw jak z bajki za słaby to tej mocy:

- wtryski żółte do max 63 kM z cylindra.

- reduktor cegła do 326 kM - na styk - jak wiadomo reduktor dobiera się min. 20 % o większej wydajności.

- SQ32 - wiadomo - brak oprogramowania do samodzielnego serwisu czy zmiany nawet filtrów.

Nie mówiąc już o kosmicznych cenach części zamiennych.

Dyrektor Piotr Oleksyk to jakiś głąb i chyba nie umie liczyć - jak takie słabe graty wrzuca :) 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, co na to sprzęgło.

 

Silnik jest 100% seria? Naprawdę jestem pod wrażeniem, te silniki mają ogromny potencjał.

Co do "fabrycznego bonusa", to słyszałem to już w wielki miejscach, od wielu osób. Chętnie bym sprawił, ile by wypluł mój 872.

 

Ktoś ogarnia różnice w silnikach 874 i 872? Pomijając osprzęt typu turbo, wtryski, IC, bo to wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!