Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fabryczne radio i wymiana głośników


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Pytanie - czy wymiana samych głośników i dołożenie tweeterow (np jbl czy audiosystem 160) na fabrycznym radiu pomoze zwiększyć głośność w megane? Na 32 jest tragedia ze złącza AUX (radio bez BT).- brakuje trochę głośności. Nie chcę wymieniać radia z uwagi na to ze radia 'kupne' są szpetne i psują mi środek auta. 

 

W miejscach na tweetery mam zaślepki wiec tutaj juz wiadomo że jakiś przyrost bedzie. 

 

Chcę lekko zwiększyć głośność, przy zachowaniu czystości dzwieku i dodaniu lekkiego basu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli chcesz by fabryczne audio grało ciut lepiej to załóż wzmacniacz. Same głośniki nic Ci nie pomogą. Wiem bo sam to przerabiałem u siebie. Radio fabryczne jest cieniutkie i tyle. Ja zmieniłem radio na Alpine i miałem zestaw odseparowany Pioneer teraz mam zestaw odseparowany Alpine i żadnej różnicy między głośnikami nie ma tylko radio zmieniło brzmienie na wielki plus. Więc zacznij od radia lub wzmacniacza bo to że głośniki harczą przy większej głośności może być od słabej końcówki mocy w radiu fabrycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się nad tym zastanawiam, głośniki 3Ohm powinny grać trochę głośniej - mniejsza impedancja, głośniej.

 

Ja dołożyłem skrzynkę w bagażniku (wzmacniacz 2 kanałowy, podłączony pod hi input z tylnich głośników). Dzięki temu, nawet seryjne głośniki da się przeżyć, ale tylko do 27.

 

Aha no i ważna kwestia, masz radio z aux, ja też takie miałem po zakupie, więc chcąc dołożyć bt, założyłem radio arkamys, które jest mocniejsze i jekież było moje zdziwienie kiedy nagle seryjne pierdziki zaczęły grać dużo lepiej, na postoju słychać było nawet bas.

Potem dołożyłem skrzynkę i tak zostało, cały czas zbieram się do zakupu głośników, ale pójdę w 130 3ohmowe, bo skoro teraz uszy nie krwawią jak już niskie tony mam ze skrzyni, to będzie lepiej. Nie wiem ile jeszcze nią będę jeżdził, więc nie chce mi się kombinować (fabrycznie nie mam tweeterów, ani instalacji do nich, będę więc musiał się pobawić w pociągnięcie sygnału, tak to pewnie nic bym już nie robił :D)

 

Konkludując... Wymień radio na takie z bt - dwa pokrętła (arkamys, nie pamiętam teraz numeru), do tego wyświetlacz mozaikowy, bo bez tego to nie ma się co zabierać . Może na tym etapie będziesz zadowolony, jeżeli nie to idąc dalej wsadź jakieś lepsze głośniki i wycisz drzwi. Jak będzie słabo, podłącz je pod wzmacniacz, a najlepiej wrzuć jakiś mały subwoffer do bagażnika - będziesz zadowolony.

 

W moim przypadku radio kupiłem za 100, wyświetlacz za 30, i kolega z forum Cinas ustawił mi je pod wersję bez nawigacji (radio może być takie samo do nawigacji i bez, więc wkładając używkę, która była pod nawigacją, działa to, ale wyświetlacz się włącza długo i generalnie chodzi to opornie. Może trafisz tak, że nie bedzie trzeba tego robić, koszt u kolegi mógł się zmienić, więc nie będę pisał ile, ale nie było to drogo. Montaż subwoffera to inna kwestia, bo wszystko miałem z poprzedniego auta.

Edytowane przez defix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@jackowskipatryk @defix

 

Hej, dzieki za informacje. 

Postanowiłem iść budżetowo jeżeli chodzi o całość. Na razie wymieniłem samo radio na radio Vordon 185BT. Jakość dźwięku jak i głośność tego radia jest zdecydowanie wyższa. Nie spodziewałem sie ze to ma az taka różnice. Imo seryjne radia powinny byc mocniejsze od tych za 130zl z marketu (notabene po promocji kupilem je za 79zl)

Kolejne pytanie - kupilem do tego ramkę, w ktorej w zestawie było połączenie do sterowania radiem z pilota przy kierownicy. 

Jakieś wskazówki jak to podłączyć? Myślałem ze wystarczy wpiąć kostkę w kostkę i będzie hulać ale samo radio sie nawet nie odpala. Niby jest instrukcja, ale nie mogę znaleźć przewodów które mam podłączyć do tych 'luźnych' typu key1 oraz key2 (jest tez jack, ale to do radia, a w tym przypadku nie mam w radiu jacka) 

Model przejściówki to chyba connects2 - ma praktycznie taki sam wygląd jak to w załączonym zdjęciu. 

Kable do sterowania z kierownicy są w kostce czy musze je gdzieś indziej szukać?

Oraz czy wyświetlacz będzie działał? - to akurat mnie malo interesuje, ale jak sie da to czemu nie

ctsrn007.2-new-1000x1000.webp

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!:  - Prezes 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Ci nie pomogę z tym pilotem. Napewno o w oryginalnym radiu jest podłączony Jack z tyłu to i tutaj musi być. Ja sam szukam interfejsu żeby działał pilot z kierownicy i dzwoniłem już chyba do wszystkich i wiem że nawet samochody z tego samego rocznika Megane laguna czy Clio każdy ma inny interface do sterowania radiem. Może to co Ci dali do radia nie jest kompatybilne z tym co masz przy kierownicy. Normalnie wspinasz kostkę w kostkę i musi dzialać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ja postanowiłem zostać przy fabrycznym radiu, zależy mi na pilocie. Wymieniłem głośniki na Focal RSE130 początkowo grały pod samym radiem, wygłuszyłem drzwi i grało czyściej, basik się poprawił, ale głośniej nie było ze względu na moc radia. Dopiero po podłączeniu wzmacniacza pokazały co potrafią :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jako że jeden tylny głośnik mi się wypluł i charczał to założyłem na tył głośniki blaupunkt z serii BG na adapterach z abs. Akurat takie mi zostały z wcześniejszego auta.

Ku mojemu zdziwieniu bas jest teraz płytszy(pewnie twardość membrany) a sopranu mam aż za dużo.

Generalnie tył bym już zostawił tak więc moje pytanie brzmi co na przód. Co polecacie.

Czy zmieszczą się z przodu jakieś 16" czy lepiej zostać przy 13.Jakieś adaptery do głośników ktoś może polecić?

 

Radio arkamsys 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich. Wiem, że minęło już trochę czasu od ostatniego postu, ale podzielę się swoimi doświadczeniami w zmianie nagłośnienia w megi 3 grandtour. U mnie siedzi radio arkamys 3d, z przodu w desce tweetery i w tylnych drzwiach również.

Co zrobiłem:

Z tyłu wymieniłem głośniki na 13cm JBL STAGE2 524 z dedykowanymi dystansami. Z przodu wstawiłem 165mm Audio system M165EVO2 na dystansach uniwersalnych 10mm + dołożyłem nakrętki m6 na klucz 10 aby podnieść jeszcze dystans żeby tył głośnika nie dotykał mechanizmu opuszczania szyby. Musiałem tylko wywiercić trzy nowe otwory aby przykręcić dystanse. Drzwi oczywiście wygłuszone od zewnętrznej strony jak i wewnętrznej. Boczki wyklejone matą piankową. Żadnych dodatkowych przeróbek, wycinania i nie wiadomo czego, boczki siadły bez problemu. Tweetery zostały oryginalne i wszystko działa na oryginalnym radiu.

Jeśli ktoś powie, że nie ma większej różnicy od oryginału na samym radiu to jest w dużym błędzie. Różnica jest kolosalna, jeśli nie wierzycie to zapraszam kto ma blisko posłuchać. Może Ci co twierdzą, że to za wiele nie da to może nie skupili się zbytnio na wygłuszeniu, a ma to ogromne znaczenie. Przy dokładnym wyklejaniu pracy i gimnastyki było sporo ale warto to zrobić dokładnie. Poniżej kilka zdjęć z mojej pracy. Pozdrawiam

20220318_170337.jpg

20220318_170339.jpg

20220319_120007.jpg

20220402_095949.jpg

20220402_095955.jpg

20220319_125205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Oczywiście, że przez wzmacniacz było by lepiej. Jednak często czytam, że sama wymiana głośników nie za wiele daje a ja stwierdzam, że dobrze zrobiona robota z samymi dobrymi głośnikami plus obowiązkowe wygłuszenie w stosunku do serii to jest przepaść. Wiemy również, że ze wzmacniaczem to już nie jest tak kolorowo. Trzeba albo konwertery sygnału stosować, które różnie działają albo zabawy z wyciąganiem rca z samego radia co już też nie jest takie proste. Po prostu polecam taki zabieg, który sam wykonałem innym, gdyż dla dla większości taki poziom dźwięku w megi już podniesie wrażenia z muzyki na dużo wyższy level przy względnie nie największym nakładzie finansowym i czasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kepor napisał:

Wiemy również, że ze wzmacniaczem to już nie jest tak kolorowo. Trzeba albo konwertery sygnału stosować, które różnie działają albo zabawy z wyciąganiem rca z samego radia co już też nie jest takie proste.

Powiem tak...

U siebie wyciągałem sygnał na wzmacniacz za pomocą konwenterów (2szt). Chciałem do posiadanego wzmacniacza drugi dołożyć 2 kanałowy. Następnie zachorowałem na lepszy wzmacniacz i kupiłem 4 kanałowy. On ma w sobie już takie funkcje jak wejście sygnału hi czyli od razu z głośników samochodowych bez potrzeby konwentera. Dodatkowo można ustawić, że z jednej pary sygnału stereo będą grać 4 kanały. Więc roboty jakoś dużo nie ma. Bardziej bym był przerażony puszczeniem zasilania z komory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!