Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtryskowy / ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Co jakiś czas mam 2 ustarki na komputerze pokładowym:

1. ESP, świeci się usterka silnika, stuka cos przy kole. Ta usterka jest zawsze jak mam ruszać.

2. Skontroluj układ wtryskowy. Pojawia sie podczas jazdy. Auto jedzie normalnie. Jeżeli jade na tempomacie to najpierw błąd tempomatu i przestaje działać a potem jest komunikat o wtryskach. Bywa, że po jakimś czasie on zniknie. Występuje co kilka dni.

Sprawdzałem na komputerze jakie są błędy. Jest ich dużo:

- obwód przetwornika fazy wałka rozrządu,

- czujnik temperatury płynu chlodzącego,

- obwód sondy lambda przed katalizatorem,

- podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem,

- podgrzewanie sondy lambda za katalizatorem,

- obwód wtryskiwacza (cylinder 1),

- obwód wtryskiwacza (cylinder 2),

- obwód wtryskiwacza (cylinder 3),

- obwód wtryskiwacza (cylinder 4),

- elektrozawór oczyszczania kanistra,

- napięcie czujnika ciśnienia płynu chłodzącego,

- spójność informacji multipleksowej dla regulatora/ogranicznikz prędkości,

- obwód czujnika pedału ściezka 2,

- obwód czujnika temperatury powietrza,

- funkcja regulatora prędkości/urządzenia ograniczającego,

i 2 błędy nieokreślone.

Można skasować wszystkie błędy oprócz błędu sondy lambda tuz przy silniku.

Sprawdzałem kabelki pod pokrywą silnika. Wygląda ok.

 

Czy mieliscie coś podobnego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak Renaulty to twarde auta. Trudno uwierzyć, że auto odpala i jeździ przy tylu błędach i to całkiem poważnych.

ESP błąd związany z wypadaniem zapłonu że względu na uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czynnik od klimy też już się skończył. Trzeba sprawdzić czy czujniki ABSu są przy piastach.

Trzeba sprawdzić czy jest plus na zasilaniu grzałek sond lambda - błąd powiązany z czujnikiem wałka rozrządu, wypadaniem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ferrit napisał:

Co jakiś czas mam 2 ustarki na komputerze pokładowym:

1. ESP, świeci się usterka silnika, stuka cos przy kole. Ta usterka jest zawsze jak mam ruszać.

2. Skontroluj układ wtryskowy. Pojawia sie podczas jazdy. Auto jedzie normalnie.

    Jeżeli jade na tempomacie to najpierw błąd tempomatu i przestaje działać a potem jest komunikat o wtryskach.

1/ Błąd ESC w przypadku reno zawsze zaświeca się ;

        -  w przypadku usterki „ Skontroluj układ wtryskowy ,”

        -  następuje wyłączenie tempomatu,

2/ Przy tylu błędach - proponuje w  I rzędzie sprawdzić ;

       -  stan styków w UPC -  czy nie zagościła tam wilgoć ??

       -  stan styków i kabli przy sondzie I.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPC to puszka z bezpiecznikami pod maską ? Zdejmuję pierwszą klapkę i pojawia sie kolejna. Nie wiem jak to zdjąć. Odłączyłem pierwsza sondę lambda za turbiną. Po pewnym czasie jazdy pojawił sie błąď aby skontrolować układ wydechowy. Pojawil się też błąd skontroluj ESP. Towarzyszą im zapalone kontrolki: silnika i klucz. Reaguje na sondę. Podłączyłem ją. Szukam dalej.

UPC to puszka z bezpiecznikami pod maską ? Zdejmuję pierwszą klapkę i pojawia sie kolejna. Nie wiem jak to zdjąć. Odłączyłem pierwsza sondę lambda za turbiną. Po pewnym czasie jazdy pojawił sie błąď aby skontrolować układ wydechowy. Pojawil się też błąd skontroluj ESP. Towarzyszą im zapalone kontrolki: silnika i klucz. Reaguje na sondę. Podłączyłem ją. Szukam dalej.

 

Na noc odłączyłem akumulator. Rano podłączyłem ponownie. Przejechałem się na zakupy. Brak błędów. Po południu podłączyłem ELM327 i SDPROG. Są 2 błędy. Sprawdź bezpiecznik od grzania sondy lambda oraz sprawdź świecę na cylindrze 2. Gdzie znaleźć bezpiecznik ?

 

Wymieniłem wszystkie świece na Beru. Dalej jest błąd wypadanie zapłonu na cylindrze 2. Zamieniłem cewki 1 z 2. Innych błędów brak.

 

Znów pojawił się komunikat Skontroluj układ wtryskowy i kontrolka kluczyk. SDPROG tym razem nie pokazuje żadnego błędu. Test CO2 w płynie chłodniczym wyszedł negatywnie. Nie wiem co dalej sprawdzać.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!