Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie przy puszczaniu sprzęgła 1,6 16V K4M


qubas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

Od jakiegoś czasu przy pierwszym (czasem i drugim) ruszaniu po dłuższym postoju  np. nocy czuć było szarpanie (nie zawsze). Potem już nie.

Teraz doszły nowe objawy:

a) na postoju przy puszczeniu sprzęgła na luzie słychać "stuk" (jak powoli puszczam to nie ma stuku)

b) jak jest puszczone sprzęgło to tak jakby było słychać leciutkie grzechotanie, na wciśniętym sprzęgle tego nie ma (jak powoli puszcza się sprzęgło to ewidentnie słychać moment w którym zaczyna się grzechotanie)

 

Samochód jeździ normalnie (sporadyczne problemy przy ruszaniu) (sprzęgło się nie ślizga), wszystkie biegi wchodzą pewnie i dobrze.

 

Przebieg ponad 176000 km. Sprzęgło najprawdopodobniej nie było wymieniane od nowości.

Megane 3 z 2012 1,6 16V 101 KM

Silnik K4M P 848

Skrzynia JH3 183

Olej w skrzyni zmieniany przy około 163000 km  oraz około 174000 km (wcześniej najprawdopodobniej nie)

 

1. Czy to poszły tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgła? Czy może coś innego?

2. Czy jeszcze trochę można przejechać (100 - 150km) czy na gwałt szukać mechanika w celu wymiany sprzęgła, docisku i wyprzęgnika?

3. Co jeszcze wymienić przy "okazji"? Uszczelniacz wału korbowego?

 

Pozdrawiam i dziękuję na ewentualne sugestie!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, qubas napisał:

a) na postoju przy puszczeniu sprzęgła na luzie słychać "stuk" (jak powoli puszczam to nie ma stuku)

Warto uaktualnić przebieg auta, bo w XI/2019 miałeś ok;170000 km,

 Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V

1/ Czy przy wymianie rozrządu ;

      - Wymieniłeś koła pasowego wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych?

            -  koło może być przyczyną stuków,

            -  czy było sprawdzane?

2/Warto również ;

     - wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć układ.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto uaktualnić przebieg auta, bo w XI/2019 miałeś ok;170000 km,

 Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V

1/ Czy przy wymianie rozrządu ;

      - Wymieniłeś koła pasowego wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych?

            -  koło może być przyczyną stuków,

            -  czy było sprawdzane?

2/Warto również ;

     - wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć układ.

 

I.Płyn hamulcowy wymieniłem w lutym 2019 przy 153000 km (na ATE)

II.Koło pasowe wału korbowego nie było wymieniane, nie wiem czy mechanik przyglądał mu się (nie zgłaszał aby coś było z nim nie tak)

III.Wrzucam nagranie "stuków" podczas ruszania pedałem sprzęgła. Nagrywający telefon znajdował w okolicach amortyzatora za lewym kołem.

stuki.mp3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprzęgło za wcześnie - statystycznie,

Koła pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych wg;producenta;

  - powinno być zmienione przy przebiegu ok;120000 km,

  - jak jest dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach - to nawet wcześniej,

  - istnieje niebezpieczeństwo bicie koła na boki ;

       - uszkodzenie paska osprzętu oraz wkręcenie go w koło zębate wału,

       - a to znaczy bigos w silniku,

Zobacz jak się sprawuje;

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

  2/ czy koło pasowe wału chodzi równo i nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

 

       -  koło pasowe wału z amortyzatorem drgań musi być oryginał jeżeli chcesz trochę pojeździć,

  3/ przy każdej wymianie koła pasowego wału, należy stosować nową śrubę mocującą,

  4/ obejmując koło rękami ( na zgaszonym silniku );

       - sprawdzić ogólny stan koła.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 16.08.2020 o 20:46, Andrzej-2010 napisał:

Na sprzęgło za wcześnie - statystycznie,

Koła pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych wg;producenta;

  - powinno być zmienione przy przebiegu ok;120000 km,

  - jak jest dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach - to nawet wcześniej,

  - istnieje niebezpieczeństwo bicie koła na boki ;

       - uszkodzenie paska osprzętu oraz wkręcenie go w koło zębate wału,

       - a to znaczy bigos w silniku,

 

 

 

Zostało wymienione koło pasowe - już miało dość ale o dziwo jeszcze się nie rozlatywało.

Wymieniłem także sprzęgło. I tak na tarczy sprzęgła było jeszcze troszeczkę "mięska" ale dwie sprężyny tarczy były bardzo luźno osadzone w tarczy.

Okazało się także, że dwa "zęby" docisku były mocno odgięte w kierunku skrzyni biegów.

 

Problemu stuków już nie ma. Auto lepiej się zbiera. 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Stukanie wróciło i to od niedawna jak się ciepło zrobiło, szarpanie też wróciło.

Kompletne sprzęgło zostało wymienione około 12000 km temu. Płyn hamulcowy został wymieniony 7000 km temu.

Objawy:

- niezależnie od tego czy silnik ciepły czy zimny przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać stuk (przy powolnym - nie)

- przy pierwszym czasem i drugim ruszeniu (jak silnik zimny) czuć szarpanie (czasem lekkie czasem bardzo wyraźne), potem już nie

Biegi wchodzą dobrze, skrzynia nie wyje. Olej w skrzyni był zmieniany 15000 km temu

 

Czy powyższe objawy mogą być spowodowane przez pompę sprzęgła?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, qubas napisał:

Objawy:

- niezależnie od tego czy silnik ciepły czy zimny przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać stuk (przy powolnym - nie)

- przy pierwszym czasem i drugim ruszeniu (jak silnik zimny) czuć szarpanie (czasem lekkie czasem bardzo wyraźne), potem już nie

 

Stuk i szarpnięcie (naciągniętych sprężyn tarczy) może być slychać, jak blokuje układ hamulcowy. Może któreś koło samoistnie nie odpuszcza ( głównie dotyczy tyłu). Nie jest to uszkodzenie pompy sprzęgła. Ona na początku objawia się sączeniem płynu hamulcowego nad pedałem sprzęgła.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, qubas napisał:

- niezależnie od tego czy silnik ciepły czy zimny przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać stuk (przy powolnym - nie)

- przy pierwszym czasem i drugim ruszeniu (jak silnik zimny) czuć szarpanie (czasem lekkie czasem bardzo wyraźne), potem już nie

Biegi wchodzą dobrze, skrzynia nie wyje. Olej w skrzyni był zmieniany 15000 km temu

Odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, qubas napisał:

Niestety to nie hamulce. Samochód stacza się z minimalnej nierówności. 

Mówimy o pierwszym ruszeniu po użyciu hamulca postojowego, a nie w trakcie jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nocy, wsiadam w samochód, daje luz, zwalniam ręczny i samochód będzie się toczył nawet z bardzo małej nierówności. (Jeszcze przed odpaleniem silnika) 

To szarpanie przy pierwszym ruszaniu po postoju jest z różną intensywnością. 

Nawet jak nie zaciągnę ręcznego na noc (tylko na jedynce zostawię) też będzie występować. 

A teraz sobie przypomniałem, że bardzo rzadko ale jakby zamielic kołami przy starcie to potrafi strasznie walić coś z przodu. (Na kołach ustawionych na wprost) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!