Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16V - ubywanie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Może rozrząd nie był wcześniej wymieniany stąd ta diagnoza :D. Mi też ubywa oleju, ale zawsze jak już przekroczę 10kkm ( wymieniam do 15kkm) i przeważnie tylko wtedy jak auto lata z bardzo wysokimi prędkościami jak na ten silnik, nigdy jednak nie dolewam więcej jak pół litry od wymiany do wymiany. Ja bym zrobił płukankę i zalał jakiś lepszy olej niż ELF, zrobił z 10kkm wymienił raz jeszcze i wtedy dopiero wyciągał wnioski 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd według wpisu w książce był zrobiony przy 112 kkm. Fakt faktem, ze KZFR od samego początku wrzeszczał jak głupi :D Przez zrobieniem UPG od wymiany do wymiany (15kkm) nie dolewałem prawie nic, może z 200ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledze sprzedałem Megane I 1,4 16V 95KM z przebiegiem 240 tyś, (od 170tyś na LPG) po 1 roku m już 300 tyś, olej zmieniany co 10 tyś, co najciekawsze kolega zdecydował zmienić olej 10W40 który stosowałem na 5W40 (poprzedzona kilka razy płukanką przy wymienianie co 10tyś) i zero wycieków, od wymiany do wymiany nie można po bagnecie oszacować czy coś ubywa czy nie.

Zero remontów, poza eksploatacją i cewkami.

 

Ja osobiście teraz użytkuję, Megane II z 2004r 1,6 16V kopiłem rok temu przebieg 150 tyś (od 70 tyś na LPG). Poprzedni właściciel lał 5W30, jeździłem na nim 5 tyś km i zero ubytków, postanowiłem może nie potrzebnie zmienić na 5W40 SXR ELF. Po zrobieniu 10 tyś poziom ten sam, też wymieniam co 10 tyś, choć ja robię 15 tyś rocznie kolega 60 tyś.

W mojej megance wynika z zapisków, iż od początku olej był zmieniany co 10 tyś, wszystko zapisane przez pierwszą właścicielkę i drugiego właściciela.

Co ciekawe na początku od 0 do 40 tyś jeździł na 5W30 (4x wymiana), od 40 do 60 tyś 2X zalany był 0W40 a potem od 60 tyś co 10 tyś zalewany ponowie 5W30 i ja zmieniłem na 5W40 ale nie wiem czy dobrze zrobiłem czy nie wrócić na 5W30 ?. Kolega mnie pilnuje abym zmieniał co 10 tyś bo mówi, że jak swoją dojedzie do 500 tyś przebiegu to weźmie moją :) ale mówi że do końca będzie lał 5W40.

 

Koledze 1,4 16V pali 7,2l (rekord 6,4 na 32l gazu 500KM) LPG, mi zaś druga genracja 1,6 16V więcej bierze bo ok 7,8-8,1 (rekord 7,2) l LPG

 

Ale obydwie jednostki nie zużywają oleju, może jakieś śladowe ilości które ciężko wykapować ile. W obydwóch autach rury wydechowe od środka na końcowej rurze czyste. Żeby zobaczyć jakiś ślad na palcu trzeba głębiej wsadzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z silnikiem wszystko w miarę w porządku, może spróbować inny olej? Może jakiś shell helix ultra, albo Meguin?

Ja tam się, aż tak nie znam - ale sięwypowiem ;) może płukanka i jakimś ceramizerem potraktować dodatkowo?

Można też zalać 10w-40 jak ktoś wcześniej pisał, na jakiś czas może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie 10W40. Potwierdzam płukankę i ceramizer. Poszedłbym bardziej ekstremalnie: od strony świec antykoks lub nafta albo to i to osobno. Płukanka do oleju i nowy olej. Ja jeżdżę na SXR 5W40.

Miałem auto co miało 293 tyś. brało 0,7 L na 10 tyś.  oleju.

Eksploatuję drugie auto z tym silnikiem i tam co wymianę oleju robię płukankę. Nie dolewam więcej niż 200 ml. Olej przed wymianą bardzo czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bednar93 napisał:

 Przez zrobieniem UPG od wymiany do wymiany (15kkm) nie dolewałem prawie nic, może z 200ml.

W wyniku awarii UPG przegrzałeś prawdopodobnie;

  - uszczelniacze zaworów,

  - pierścienie tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!