Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16V - ubywanie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :) Przeczytałem tematy odnośnie mojego problemu i nie do końca znalazłem rozwiązanie. A mianowicie, ubywa mi oleju w mojej megi 1.6 16V 2004r + LPG 172tys km. Odbierałem go od mechanika, po przejechaniu 300km wyskoczył komunikat o niskim poziomie oleju, dolałem litr oleju co mechanik mi oddał, było prawie max na bagnecie. Po przejechaniu kolejnych 300km sprawdziłem i mam bliżej połowy wskaźnika na bagnecie. Nie widzę nigdzie wycieków pod maską, pod autem sucho (żadnych plam na betonie nie mam). Ostatnio w aucie było dość dużo robione:
- UPG
- rozrząd + kzfr 
- elektrozawór kzfr
- termostat
- nowy płyn chłodniczy
- sonda lambda boscha

- nowe cewki beru
- olej elf 5w40 + filtr (przejechane 600km)

Mechanik mógł coś spaprać podczas składania, tylko co ? Jak mu to udowodnić, że źle wykonał pracę ? 

z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bednar93 napisał:

A mianowicie, ubywa mi oleju w mojej megi 1.6 16V 2004 r + LPG 172 tys km.

Odbierałem go od mechanika, po przejechaniu 300 km wyskoczył komunikat o niskim poziomie oleju,

Przed wymianą UPG , nie ubywało oleju?

Dlaczego była wymieniana UPG???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bednar93 napisał:

UPG ponieważ bulgotał płyn chłodniczy, wyleciał prawie cały przez korek.

Prawdopodobnie nastąpiło przegrzanie pierścieni tłokowych;

  - mechanik powinien to Tobie zasygnalizować i sprawdzić stan pierścieni -  jak ściągał głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bednar93 napisał:

Świec i kompresji nie sprawdzałem.

Auto jeździ bez zarzutu.

Jak sprawdzić czy to faktycznie są przegrzane pierścienie ? 

Nic nie napisałeś o wymianie uszczelniaczy zaworowych,

Czy silnik nie stracił na mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odczułem spadku mocy, wydaje mi się, że jeździ tak samo. Mechanik powiedział tylko, że głowica była oddana do planowania. Nic więcej. Co mogę teraz z tym zrobić ? Czym grozi jeżdżenie z tym oprócz tego, ze muszę dolewać olej ? Rozumiem, że jak uszczelniacze są walnięte to antykoks nic mi nie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

A te 172 tys to na pewno prawdziwy przebieg? Wszyscy się rozpływają nad 1,6 jako świetnym silnikiem klasycznym. Widać nie taki świetny skoro po 170 tys się kończy. 

Miałem taki silnik z przebiegiem 293 tyś. Zużycie oleju 0,7 L na 10 tyś. km na oleju 900 NF 5W40. Kompresja 12 bar równo na wszystkich. 113 tyś. na LPG. Ile km w pamięci - tego nie wiem.

Miałem w planach antykoks, ale auto sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według książki serwisowej przebieg by się zgadzał z tym co widzę na liczniku, ale np. jak mechanik robił mi rozrząd i używał przyrządu do blokowania rozrządu to mówił, że wygląda to wszystko jakby miał przejechane z 300 tysięcy. Kto wie co było robione wcześniej... na gazie przejechałem 10 tysięcy. :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!