Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ucieka prąd na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Około miesiąca temu pękła mi taśma poduszki powietrznej .Wymieniłem cały krzyżak tzn.przełącznik zespolony z manetkami na używkę z 2006 r. Jeżdżę codziennie do pracy, w obie strony pokonuję około 35 km. Rano samochód zawsze zapalał bez problemu. Traf chciał, że ostatnio stał dwa dni i już na trzeci dzień nie odpalił. Myślałem, że to wina akumulatora, ale  niestety nie. Podładowałem akumulator i na noc odłączyłem klemę aby sprawdzić czy jest sprawny. Rano zmierzyłem napięcie, było 12,45. Następnie podłączyłem miernik, szeregowo zdejmując wcześnie klemę minusową i co się okazało ? Na postoju coś pobiera prąd i to sporo - 0,3 A.. Czy to może być wina jakiegoś zwarcia w krzyżaku? Nie jestem oblatany w elektryce samochodowej, wiedzę czerpie z tego forum. Czytałem , że jest metoda szukania przyczyny ucieczki prądu. Wyjmować po kolei bezpieczniki i obserwować miernik podłączony szeregowo do akumulatora. 

Jednak moje pytanie odnosi się do założonego krzyżaka (używki), czy po lifcie nadaje się on do mojej Reni z 2005. Może tu tkwi jakiś błąd. Wcześniej nie zauważyłem, żeby prąd uciekał  ale samochód stał w garażu praktycznie tylko noc i odpalał. Dopiero, jak postał trzy dni już nie dał rady odpalić, Napięcie na aku było wtedy 11,5.

 Poza tym nie działają mi na nowo zmienionym krzyżaku światła przeciwmgielne, może tu jest jakiś błąd.

Proszę o pomoc i sugestie.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet zostawiając samochód w garażu należy go zamknąć, żeby uśpić BSi. W przeciwnym wypadku jest duży ubytek prądu. Muszą prawidłowo działać wszystkie zamki. One mają mikrowłączniki. Wystarczy,że ich oporność wzrośnie powyżej 0,8 ohma i już się BSI nie uśpi. Przy prawidłowym działaniu prąd spada do wartości poniżej 30 mA po czasie "ok 10minut" od zamknięcia z pilota. W tym czasie są wyłączane poszczególne obwody. Ostatnim jest hamulec elektryczny. Żeby prawidłowo zmierzyć prąd należy mieć wpięty amperomierz przed zamknięciem, bo nie wolno przerwać tego obwodu w czasie pomiaru. W przeciwnym wypadku może nie przejść do stanu uśpienia.

Twój pomiar może być niewłaściwy i nie ma związku z wymianą krzyżaka.

Napisałem ogólnikowo, bo alarm dokłada kolejne 20 mA; źle wpięty sterownik LPG kolejne 30 mA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź, sprawdzę i napiszę jaki pomiar wyszedł. To znaczy, że mam podłączyć miernik do akumulatora w szereg i pilotem zamknąć samochód i poczekać 15 minut. Dobrze rozumiem podpowiedź

Edytowane przez darek653
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar po 20 minutach 0.26A. Czyli prąd ucieka.Dziwne, teraz dopiero  zauważyłem, że nie gaśnie monitor, wyświetlacz jak na zdjęciu.Przesyłam fotki. Po za tym zamek centralny działa,wszystkie światła gasną. W bagażniku też. Czytałem na innym forum, że to wina przełącznika zespolonego a u mnie był wymieniany na używkę z 2006 r. 

20200830_181529.jpg

20200830_181511.jpg

Edytowane przez darek653
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest związek z pająkiem.

Sprawdź, czy po każdym zamknięciu z przycisku otwarcie każdych drzwi po kolei zapala oświetlenie w samochodzie.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jabrze - masz racje , wszystko wina pająka. Dzisiaj byłem u elektronika i zbadał temat. Podłączył auto pod kompa i okazało się, ze taśma w pająku jest uszkodzona. Wymieni mi taśmę, ale nie w tym co jest w samochodzie ale w oryginalnym, który był wymieniony. Okazało się, że niepotrzebnie kupowałem używkę, trzeba było od razu wymienić taśmę w oryginalnym pająku. 

Temat zamykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 30.08.2020 o 13:05, jabrze napisał:

Tak na zakresie 2A i nie przełączać.

 

Witam. Jestem tu nowy i od razu chcialbym zwrucic sie do was z prosba. Mianowicie zona ma meganke 3 1.9dci 2010r od paru tygodni. Tydzien temu chcialem jej zamontowac czujniki parkowania z tylu, i tu zaczal sie problem. Czujniki podpialem jak bylo pokazane ( jeden kabel do swiatla wstecznego a drugi do masy.) Podczas montazu rozladowal mi sie akumlator, ale pomyslalem ze to dlatego ze byl wlaczony zaplon jak sprawdzalem czy dobrze je wpialem do gniazda czy lewy pokazuje lewy na wyswietlaczu itd. Po naladowaniu aku pojezdzilem chwile zeby sie doladowal. Nastepnego dnia rano juz nie odpali. Porozlaczalem czujniki ale niestety problem z rozladowywujacym sie aku pozostal. Wychodzi na to ze cos kradnie prad. Podpialem wczoraj obd2 i pokazalo pare bledow. Poczytalem i blad B1589 tj. Zwiększenie opóźnienia przyciemniania światła - zwarcie do plusa
Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/kody/obdii/7497-b1589/. Czy ktos jest mi w stanie pomoc co kradnie prad?? Dodam tylko ze jak rozlacze klemy na noc to rano odpala. Mierzylem pobor pradu na postoju multimetrem i pokazalo 1.72A co wydaje mi sie mega zaduze. Moze ktos z was misl podobny problem i udalo mu sie go rozwiazac. Z gory dzieki.

Screenshot_20210419-164742.jpg  Screenshot_20210420-021013_Samsung Internet.jpg

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.4, 5.6 :!:
Jako nowy, zacznij jednak od zapoznania się z regulaminem, który to zaakceptowałeś :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!