Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty


nowy1982

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie o to chodzi, że na ciepłym jest ok.

Ostatnio zauważyłem, że na rozjeżdżanie map ma wpływ ilość gazu w zbiorniku, jaki jest zatankowany.

Ja sam serwisuje instalacje, kilka razy w roku kalibruje. Po kalibracji auto zdecydowanie lepiej przyspiesza, mniej spala. U mnie na komputerze silnika średnia jak rośnie powyżej 7 L to oznacza, że do instalacji trzeba zajrzeć.

Na zimnym podczas przyspieszania na niskich biegach. Jest jeszcze ciepło na zewnątrz to i te negatywne skutki rozjechania map są słabo zauważalne, ale jesienią będzie bardziej odczuwalne. Do słabego przyspieszania kierowca szybko się przyzwyczaja. Oczywiście na słabe przyspieszanie tego silnika ma wpływ jego kondycja, układ zapłonowy, sprawność zmiennych faz i wszystko inne (sygnały z sond lambda, sprawność wtryskiwaczy). Mi kiedyś podlewał wtrysk benzyny podczas jazdy na LPG. Brak było błędów w komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam nawiazując do tematu , dziś wymieniałem świecie i okazuje się ze wszystkie są czarne a moim zdaniem nie powinny być takie , dodatkowo trzecia od rozrządu ma gwint w lekko od oleju . Po odpaleniu na zimnym przy nowych świecach tez chodzi nie równo a po chwili jest ok a po przełączeniu na gaz tez lekko obroty spadły a następnie ok . Prosze o pomoc może zalewa na zimnym??? Dlaczego świece są takie czarne??

549FBA07-53C2-406F-A9EC-C0E818583B1D.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 3 świecy od rozrządu jest odma. Olej na świecy świadczy o  nieszczelności. Okopcone świece mówią o za dużej dawce paliwa; nadmiernie wyprzedzonym zapłonie lub niskiej kompresji cylindrów.

Za ilość paliwa odpowiada czujnik płynu i czujnik temperatury powietrza dolotowego. W przypadku nie łączącego czujnika płynu chłodzącego dawka paliwa jest za wysoka. Najlepiej interfejsem podejrzeć parametry silnika, żeby nie błądzić.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2020 o 20:17, nowy1982 napisał:

falują mi obroty w granicach 700-750,

wszystko wymienione, uszczelnili, świece, cewki co mam jeszcze sprawdzić?????

W pierwszym rzędzie;

   -  jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy ;

          - przeganiać auto na wysokich obrotach ( > 3000 obr/min, na dystansie ok;100 km )

            celem przedmuchania komór spalania oraz katalizatora,

  -  przeczyścić przepustnice i jej styki oraz przeprowadzić jej adaptacje,

  -  następnie; czyszczenie map sensora i jego styków,

Dnia 5.09.2020 o 18:24, nowy1982 napisał:

na gorącym jest ok

Silnik rozgrzany ma dużo łatwiej,

 

2 godziny temu, nowy1982 napisał:

dziś wymieniałem świecie i okazuje się ze wszystkie są czarne a moim zdaniem nie powinny być takie ,

dodatkowo trzecia od rozrządu ma gwint w lekko od oleju .

Powody to; 

- niewłaściwie dobrane świece;

      - polecam świece beru, oraz odstęp 0,7 mm,

      - świece i cewki muszą być suche i czyste,

- zabrudzony filtr powietrza,

- zabrudzona, nieszczelna odma olejowa,

- kontrola sond lambda ;

    - żywotność sond spada przy dużym udziale jazd miejskich.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest NOK to wskazówka na liczniku będzie odstawać od pionu (czujnik w obudowie termostatu pomiędzy akumulatorem a silnikiem w głębi).

Czujnik temperatury powietrza jest w kolektorze dolotowym z przodu silnika powyżej alternatora, ma kolor beżowy/szary. Przy wyciąganiu można go uszkodzić - wygoogluj jak wgląda.

Olej na wincie świecy może pochodzić: z odmy, z pokrywy odmy, z pokrywy zaworów. Po wyjęciu cewki zobacz czy olej dostawał się z góry czy pochodzi z wnętrza przestrzeni w której wkręcona jest świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda ma oscylować między 0,1 - 0,7V. Zmienny mają być częste (mówimy o obrotach biegu jałowego), bez zatrzymań na stanie niskim lub wysokim. Oscylacje co sekunda. Dużo wolniejsze to sonda do wymiany.

Screenshot_20200811-153133.thumb.jpg.85d7393cdf97311e06f8980ea8978d1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nowy1982 napisał:

Podłączyłem scan i napięcia na 1 sondzie skacze 

 - a po odpaleniu wyskoczył błąd p0130,

 - ale po nagrzaniu ten błąd zniknął

 - ale napięcie skacze czy to normalne???

Błąd p0130 -to niewłaściwe wskazania sondy przed katalizatorem;

   - na biegu jałowym i na nagrzanym silniku > 80 C ,

   - wykres działania sondy I  - powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 - 1 V,

          - jeżeli te wartości nie są uzyskiwane i wykres nawet nie zbliża się do nich,

            sondę należy uznać za zużytą lub uszkodzoną i dokonać wymiany na nową,

   Niewłaściwy skład mieszanki ;

    - zbyt uboga mieszanka - potrafi wypalić zawory i gniazda;

              - niezależnie  czy zawory mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych czy ich brak ,

   - zbyt bogata mieszanka ;

         -  szybkie zniszczenie katalizatora, możliwość pożaru katalizatora ,

 

Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) po określonym przebiegu;

   -  zalecany przebieg to ok ; 150.000 do 200.000 km przebiegu,

   -  przy dużym udziale jazdy po mieście i na krótkich odcinkach -  ten przebieg się skraca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!