Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana felg na mniejsze | Z 18 na 17


aniczulaki

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

W związku z tym, że wrocławskie drogi pozostawiają wiele do życzenia, a wersja gt z utwardzonym zawieszeniem i niskoprofilowymi 18 znacząco obniża komfort podróżowania, zaczynam się poważnie zastanawiać nad wymianą felg na mniejsze. Pytanie tylko, czy faktycznie będzie miało to przełożenie na zwiększenie komfortu i czy gra jest warta świeczki? Robił ktoś z Was taką zamianę i jest w stanie coś podpowiedzieć? 

 

Druga kwestia, która mnie jako laika dosyć nurtuje, to czym kierować się w dobrze mniejszej felgi tak aby pasowała do auta? Obecnie mam 8Jx18 ET49 5x114,3. Na jakie parametry felgi zwracać uwagę, aby nie było potem zonka, że nowe felgi nie pasują etc. 

 

Sorki za być może głupie pytanie, ale tak jak pisałem jestem raczej laikiem w tych sprawach, i głupio by było kupić coś co nie będzie pasować. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. takie felgi (pomimo, że z MiV) bedą pasować z taką oponą? https://archiwum.allegro.pl/oferta/17-oryginal-5x114-3-renault-megane-iv-czujniki-i7956084402.html

 

Rozstaw śrub widzę, że jest taki sam, natomiast ET u mnie 49, a w załączonych 43.

Edytowane przez aniczulaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 7.09.2020 o 21:39, CrookedCop napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Ciekawe jest to, co piszesz. Przede mną pierwsza zima z GT na 16", więc zobaczę jak odczucia. Mi na 18" momentami jest za twardo :D

 

Jeśli chcesz felgi 17", to też polecam te od GTline. Do tego opona 225/45, dlatego, że jest to chyba najtańszy i najpopularniejszy rozmiar.

 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze springi jakieś "sportowe" po poprzednim właścicielu, jest tak twardo że plomby gubie :D

Testowałem sprężyny od zwykłej megany oraz mniejsze koła tzn 16", zmiany były naprawdę znikome a przynajmniej mi się tak wydawało. Jedyna opcja według mnie to amorki zmienić i pewnie się na to w końcu zdecyduje, daj znać jak u Ciebie odczucia na mniejszym kole. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć 15 na balonach i tez będzie twardo , kupując GT powinieneś zdać sobie sprawę ze to nie kanapowóz wiec teraz nie zrobisz już nic , jedynie zmiana zawieszenia na to ze zwykłej megi.

Osobiście sądzę ze lepiej mieć twardo i rzadziej robić zawias , niż mieć miękko i co jakiś czas cos wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Refild napisał:

Osobiście sądzę ze lepiej mieć twardo i rzadziej robić zawias , niż mieć miękko i co jakiś czas cos wymieniać.

Kolego @Refild ciekawa teoria mógłbyś proszę to rozwinąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pod koniec miesiąca będę zmieniał, więc zdam relację.

Pamiętam, że jak w L2 założyłem progresywne sprężyny i do tego gazowe amorki to też się nieźle zdziwiłem, że Laguna jednak może się fajnie prowadzić - ale M3 GT to i tak jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniczulaki - znam ten ból :) 

Sam kiedyś uciekłem z niskiego profilu 17`` na 16`` jak dwa razy musiałem prostować felgę ;) 

Więcej gumy pod felgą i komfort znacznie się poprawił, spalanie deczko spadło a i zapomniałem co to prostowanie felg :-) 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz, gdybym miał możliwość to bym zastosował 17`` :-)

Jednak chciałem mieć komfort i więcej gumy na feldze i by weszło w nadkole to jedyne co mogłem, to zejść rozmiar niżej niż fabryka.

Gdybym śmigał tylko po autostradach to bym nie zmieniał.

Niestety drogi, którymi "muszę" się poruszać, zostawiają wiele do życzenia a jeszcze nasrane studzienkami, że stosując slalom gigant nie daje rady ich ominąć.

Zawsze której koło wpadnie. :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!