Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarny obłoczek z rury podczas gwałtownego przyspieszania.


KolaLBN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Ostatnio zauwazylem i zostalo to potwierdzone przez znajomego ktory za mna jechal ,że podczas gwałtownego pryspieaszania z rury wydostaje sie pbloczek czarnego dymku przez okolo 2 sekundy.Oleju dolewam okolo litra na 12-13 .000 km.Moc jest taka jak byla.Jak moze byz tego przyczyna.1,2 tce 130 KM 2017 rok

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KolaLBN napisał:

podczas gwałtownego pryspieaszania z rury wydostaje sie obloczek czarnego dymku przez okolo 2 sekundy.

Oleju dolewam okolo litra na 12-13 .000 km.

Moc jest taka jak byla.

Jak moze byz tego przyczyna.1,2 tce 130 KM 2017 rok

Jaki przebieg auta?

Czy masz od nowości auto?

Jaki charakter jazd przeważa; miasto czy trasa???

Masz nogę lekką czy ciężką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KolaLBN napisał:

.1,2 tce 130 KM 2017 rok

Auto jest z rocznika w którym już zwiększone zużycie oleju nie powinno występować;

    -   poprawione silniki są od II połowy 2016 r ,

    -  warto profilaktycznie zastosować czujnik i wskaźnik ciśnienia oleju,

58 minut temu, KolaLBN napisał:

przebieg 49000 km.Odcinki raczej miejskie po 3 -4 km

Warto co jakiś czas wyskoczyć za miasto ;

   -    dać po garach (wysokie obroty silnika a prędkość auta bezpieczna ),

   -   skrócić wymianę oleju do ok; 7.000 km przebiegu,

   -   zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika,

   -   korzystać co jakiś czas z paliwa o wyższym oktanie,

   -   kontrolować zużycie oleju - przyczynia się do powstawania dużego nagaru,

   -   stosować markowe oleje,

1 godzinę temu, KolaLBN napisał:

A mozleiwe ze sonda niedomaga i nie wywala bledu?

Jest taka możliwość, ale raczej masz mały przebieg i sonda powinna być w 100 % sprawna,

1 godzinę temu, KolaLBN napisał:

A moze to byc nagar?

Twój charakter jazd sprzyja powstawaniu nagaru w tym silniku ;

  - wtrysk bezpośredni,

  - mała pojemność,

  - silnik doładowany,

 - zjawisko  LSPI .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jeżeli olej dostaje się do komory spalania to: dojdzie do zapieczenia pierścieni; na głowicy, zaworach będzie odkładać się nagar, który w pewnych okolicznościach będzie doprowadzać do zjawiska LSPI a w konsekwencji do zniszczenia silnika (dziurka w tłoku, wykruszony fragment tłoka, pęknięte pierścienie). Warto obejrzeć kolektor dolotowy i endoskopem wnętrze komory spalania pod kątem nagaru. Może olej dostawać się do komory spalania od niesprawnej odmy (o ile to możliwe).
  • Dymek - wnioskuję, może być od niedopalonego paliwa w chwili zadozowania dużej dawki paliwa - okopcone świece, za słaba iskra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!