Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III nie odpala


dominikajurkowska

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam Megane III 2010 rok 1.5 dci. 

Problem polega na tym, że przestała odpalać z guzika. Na pierwszy ogień poszedł do sprawdzenia akumulator -sprawny. Rozrusznik - sprawny, odpala na krótko. Przyjechał mechanik, podłączył się pod auto - żadnych błędów, sprawdził jeszcze czy jest reakcja na sprzęgło, hamulec, biegi, guzik. Okazało się, że nie wykazuje aktywności guzik startu jak się go naciska. No dobra, to kupiliśmy guzik, po dwóch dniach wymieniony ale dalej auto dalej nie odpala. Co ciekawe, jak odpalimy na krótko to z guzika normalnie da się zgasić silnik. Sprawdzony został czujnik sprzęgła -sprawny, bezpieczniki w całym samochodzie-sprawne, przewody na rozruszniku- sprawne. Jak naciska się guzik startu to słychać takie pykanie, czyli przekaźnik też jest sprawny. Błagam, pomóżcie bo już nie tylko mi ręce opadają. Nie wiemy gdzie dalej szukać, a ja już mam dość wyglądania jak złodziej kiedy idę że srubokretem pod maską żeby odpalić auto... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, dominikajurkowska napisał:

Odpalam na krótko

Do kontroli ;

  -  przewód biegnący od cewki rozrusznika do UPC,

  -  połączenia masowe,

Konieczna raczej wizyta u elektryka.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dominikajurkowska napisał:

Odpalam na krótko, mostek między plusowymi przewodami rozrusznika :)

Zrób zdjęcie co mostkujesz do odpalenia.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze skojarzyłem. Masz dobry rozrusznik. Ten cieńszy przewód nie podaje napięcia na elektrowłącznik. On wychodzi z UPC (skrzynki pod maską na lewym nadkolu). Jest zabezpieczony bezp. 25 lub 30 A. Po drodze jest wlutowany przekaźnik., Który być może uległ uszkodzeniu. Jeśli będą potrzebne szczegóły to mogę podać wieczorem będąc przy komputerze. Być może tylko nie łączy pojedyńcze złącze, które należy wyczyścić. Przez nie płynie prąd o wartości ok. 18A. Słyszysz impuls w kabinie, czyli pozostaje upc.

6 godzin temu, jabrze napisał:

Zrób zdjęcie co mostkujesz do odpalenia.

Sprawdzić bezpiecznik nr 19 o wartości 25A (rozrusznik) między dużą szarą wtyczką w narożniku płytki i sąsiednią brązową wtyczką. (pojedyńczy bezpiecznik pomiędzy nimi). Sprawdzamy przy włączonym zapłonie miernikiem lub próbnikiem z dwóch stron  w stosunku do masy. Wyprowadzenie sterujące rozrusznik jest ze styku nr  3 szarej wtyczki. Należy wyczyścić gniazdo i całą wtyczkę. Można po jej zdjęciu "dokonać rozruchu" mierząc czy chwilowo pojawi się tam napięcie w stosunku do masy. Jeśli ono będzie tzn, że uszkodzony mamy przewód połączeniowy upc z alternatorem. Jeśli nie będzie napięcia uszkodzony jest przekaźnik na płytce, ale pod warunkiem, że opisany prędzej bezpiecznik jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!