Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K4M 812 1.6 16v poduszka poprzeczna silnika


Kaczor89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie która z tych poduszek to poduszka poprzeczna silnika? Podobno jest gdzieś z tyłu. Nie wiem czy jest jedna czy dwie? Bo w niektórych autach podobno są poprzeczne poduszki z tyłu i z przodu silnika. Muszę zamówić poduszkę, podobno wzdłużne poduszki są ok (mechanik tak twierdzi) z góry dzięki za pomoc

Screenshot_20200913_101553.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co znaczy, że poduszka jest poprzeczna, ale 1 to górna poduszka silnika, masz ją na widoku, obok rozrządu. 2 to poduszka skrzyni biegów, jest nisko, od strony kierowcy. 3 to tylna poduszka silnika, jest montowana od dołu, z tyłu, gdzieś na wysokości grodzi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest między skrzynią biegów i wózkiem silnika - nr3.

Uszkodzona to stuki przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem.

Uszkodzenie jej dodatkowo powoduje zerwanie  ostatniej osłony termicznej i  brzęczenie o tylny tłumik lub jego rurę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta poduszka na rozrządzie nie jest u mnie za luźna? Na oko 3mm luzu po każdej stronie. Załączam foto

IMG_20200913_151947.jpg

Ponadto oglądałem na tym forum film z wymianą właśnie tej poduszki, i tam była jeszcze poduszka ósemka do łapy. U mnie tego nie widzę. Może tam byl inny silnik i w 1.6 16v tego nie ma? 

IMG_20200913_152155.jpg

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa górna ósemka jest w niektórych silnikach diesla. Służy do stłumienia drgania przy gaszeniu silnika.

1 godzinę temu, Kaczor89 napisał:

A czy ta poduszka na rozrządzie nie jest u mnie za luźna? Na oko 3mm luzu po każdej stronie.

Ta poduszka jest bardzo miękka.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kaczor89 a jaki dokładnie masz problem? Nadmierne drgania na wolnych obrotach?  Ta górna poduszka pod elementem, który łączy się z łapą silnika ma taką gumową wypustkę. Pomiędzy nią, a dolną gumą poduszki powinna być chociaż minimalna przerwa. Jeśli jej nie ma, bardzo możliwe, że poducha jest już wymęczona.

Co do tego lizaka, czyli dolnej poduszki to Kolega wyżej ma rację, że najczęściej są to stuki przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu, ale u mnie np. takiego stukania nie było. Przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu auto robiło taką dziwną "żabę", nic nie pukało. Po wyjęciu tej dolnej poduszki okazało się, że guma trzymała się już na strzępkach, także dowód, że nie zawsze musi coś pukać.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, droopy napisał:

@Kaczor89 a jaki dokładnie masz problem? Nadmierne drgania na wolnych obrotach?  Ta górna poduszka pod elementem, który łączy się z łapą silnika ma taką gumową wypustkę. Pomiędzy nią, a dolną gumą poduszki powinna być chociaż minimalna przerwa. Jeśli jej nie ma, bardzo możliwe, że poducha jest już wymęczona.

Co do tego lizaka, czyli dolnej poduszki to Kolega wyżej ma rację, że najczęściej są to stuki przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu, ale u mnie np. takiego stukania nie było. Przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu auto robiło taką dziwną "żabę", nic nie pukało. Po wyjęciu tej dolnej poduszki okazało się, że guma trzymała się już na strzępkach, także dowód, że nie zawsze musi coś pukać.

No właśnie u mnie jest to samo, "bujnięcie" przodem auta trzy puszczaniu sprzęgła, już na samym końcu. Zamówię tą dolną poduszkę i ją wymienię. Przy okazji będę miał możliwość czemu tłumik w okolicy katalizatora stuka jakby o podłogę. Metalicznego brzdęku nie ma, ale w środku na nierównościach słychać takie stłumione odgłosy stukania. Obstawiam tłumik bo odgłos ten pojawia się też jak np zaciągnę ręczny i puszczam sprzęgło bez gazu, gdy silnik się zatrzęsie. Słychać to po środku auta, trochę z prawej strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba smarować, Kolega chyba próbował naprawiać tę poduchę i zalał jakimś mazidłem. Mam rację? :D

Swoją drogą też polecam poduszki Sasic, mam już wszystkie nowe tej firmy w aucie i świetnie się sprawują.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych "czarnych " poduszkach, ilość zastosowanej gumy jest zbyt mała by można było przenieść moment napędowy i "szybko" ulega ona pęknięciu, przerwaniu i szarpania. Doszedłem do wniosku, że skoro ta poduszka jest tak nie trwała to trzeba ją zmodyfikować. Modyfikacja polegała na wypełnieniu (takim nie pełnym) wolnych przestrzeni materiałem podobnym do gumy, elastycznym. Wybór padł na klej do szyb - poliuretanowy. Taka poduszka wytrzymała jeszcze 10 tyś. km. Później natrafiłem na tą "srebrną".

Zdecydowałem się na zakup tej od Sasic bo jest w "oryginale" - sygnowana symbolem i numerem Renault. Natomiast producentem jest Hutchinson i do drugiego auta, w owym czasie, kupiłem Hutchinsona, z której w procesie produkcji usunięto symbol oraz numer Renault - poprzez szlifowanie dremlem.

Poduszki nie trzeba smarować. Jest to najlepsza konstrukcja tej poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!