Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd czujnika położenia wału Megane 2 ph1 2.0 135km


Megi2.0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z meganką. Potrzebuję schemat wiązki elektrycznej czujnika poleżenia wału do megane 2 2003r 2.0 16v 135km. Auto gaśnie podczas każdego odpalania, ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Po diagnozie komputerem jest błąd czujnika poleżenia wału. Czujnik wymieniony na nowy kostka sprawdzona ale problem nadal występuje. Macie pomysły co dalej sprawdzić?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału ma tylko dwa wyprowadzenia. Na jednym po włączeniu zapłonu jest +12V. Na drugim są impulsy szpilkowe ujemne. Część tylko oryginał bo z odpowiednikami są problemy. Wiązka idzie do sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Megi2.0 napisał:

Po diagnozie komputerem jest błąd czujnika poleżenia wału.

Czujnik wymieniony na nowy,  kostka sprawdzona - ale problem nadal występuje.

1/ Konieczne są pomiary oporu R czujnika, bo ;

       - nowy nie znaczy sprawny,

       - może też być słabe łącze do tego czujnika, zaśniedziałe wtyki ,

       - warto zobaczyć styki ecu,

2/ Po zamontowaniu nowego czujnika , należy błąd wykasować,

    Jeżeli wymieniłeś czujnik i po skasowaniu znowu pojawi się błąd to będzie oznaczać:

       - uszkodzoną wiązkę ,

       - przestawienie rozrządu,

      - uszkodzony elektrozawór albo kzfr,

 

3/Czy urządzenie diagnostyczne podczas rozruchu silnika pokazuje ;

    - obroty silnika w granicach > 200,

            - jeżeli tak - to czujnik działa prawidłowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór czujnika sprawdzony około 240 ohm. Wiazka sprawdzona do sterownika i jest ok (sprawdzona miernikiem i jest przejscie na przewodach). Po podłączeniu kompa normalnie widzi obroty silnika. Rozrząd ma przejechane 55 tys i kzfr również wymieniane 2 lata temu. Sprawdzę jeszcze rozrząd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Megi2.0 napisał:

Rozrząd ma przejechane 55 tys i kzfr również wymieniane 2 lata temu. Sprawdzę jeszcze rozrząd. 

Elektrozawór kzfr do wymiany - tylko oryginał ;

    - po wcześniejszym pomiarze kąta wyprzedzenia zapłonu ;

             -  silnik nagrzany > 80 C,

             -  wolne obroty.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, jabrze napisał:

Ten silnik nie ma elektrozaworu sterującego kołem jak też czujnika wałka.

Ten silnik ;

    - nie ma czujnika położenia wałka rozrządu,

    - ale ma elektrozawór kzfr;

          - sterowany jest przez sterownik w zależności od obrotów i obciążenia,

         -  oraz weryfikowany na podstawie sygnału sondy lambda I.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po odpięciu wtyczki zaworu sterowania kzfr zachowuje się tak samo jak z podpiętą wtyczką, czyli za pierwszym razem jak odpalam auto kręci dłużej odpala i gaśnie ponowna próba kręci krócej odpala i utrzymuje normalne obroty jałowe. Podczas pracy na jałowym odpinanie wtyczki nic nie zmienia auto pracuje normalnie. 

 

 

IMG_20200923_080649.jpg

Kąt wyprzedzenia zapłonu na rozgrzanym silniku waha się od od 2 do 7 oV. Zastanawia mnie tylko jeszcze jedna rzecz, niestety nie mam dostępu do clipa i diagnozuje ten samochód interfejsem Delphi ale zastanawia mnie napięcie sondy przed katalizatorem jest stale i wynosi 439 milivolt po dodaniu gazu nie znacznie się zmienia +-10 za to sonda za katalizatorem pracuje na zmiennym napięciu od  około 50 do 700 milivolt. Czy tak ma być? 

Edytowane przez Megi2.0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia sond mierzy się na nagrzanym silniku > 80 C i na biegu jałowym,

1 godzinę temu, Megi2.0 napisał:

- napięcie sondy przed katalizatorem jest stale i wynosi 439 milivolt po dodaniu gazu nie znacznie się zmienia +-10 ,

- sonda za katalizatorem pracuje na zmiennym napięciu od  około 50 do 700 milivolt. Czy tak ma być? 

Sonda I -  powinna pracować jak sinusoida w zakresie 0,1 V do 0,9 V,

Sonda II - powinna pracować jak sinusoida w zakresie 0,6 V do 0,8 V,

Tak jak napisałem powyżej, wskazania sondy I - mają wpływ na elektrozawór kzfr

2116459978_Sonda-Przebiegsygnaowsond.thumb.png.b9b7f4fac11dea0f9a9c8db9a807419c.png

Sondy tylko oryginał - zdają egzamin.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.09.2020 o 10:01, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Błędów od sondy nie ma ale praca tej pierwszej wskazuję że jest uszkodzona. Wszystkie pomiary wykonuje na rozgrzanym silniku.

A jak wygląda ten kąt wyprzedzenia zapłonu? Jest ok? Można sprawdzić jakoś ten zawór kzfr?

Przewody sprawdziłem są ok napięcie na przewodach jest. 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Megi2.0 napisał:

A jak wygląda ten kąt wyprzedzenia zapłonu? Jest ok?

Można sprawdzić jakoś ten zawór kzfr?

1/ Sondy - to elementy eksploatacyjne;

     A/ Producent przewiduje ich wymianę po 160000 do 200000 km;

             - im więcej jazd po mieście i na krótkich dystansach,

            -  jeżeli jest instalacja LPG,

                - to ten interwał się skraca,   

     B/ Jak je wymienisz na oryginały to wykonasz ponownie ;

           -  pomiary kąta wyprzedzenia zapłonu,

           -  pomiary napięcia sond,

2/ Warto przeczyścić za pomocą sprayu ;

       - map sensor,

       - przepustnicę + nowy oring,

3/ Wymienić świece na nowe,

4/ Zapewnić czystość i suchość świec i cewek,

5/ Przeprowadzić analizę pracy czujników;

      -  cieczy chłodzącej,

      -  temperatury powietrza dolotowego.

 

6/Stosowanie oleju markowego i jego wymiana co ok;10.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Megi2.0 napisał:

Auto po odpięciu wtyczki zaworu sterowania kzfr zachowuje się tak samo jak z podpiętą wtyczką, czyli za pierwszym razem jak odpalam auto kręci dłużej odpala i gaśnie ponowna próba kręci krócej odpala i utrzymuje normalne obroty jałowe. Podczas pracy na jałowym odpinanie wtyczki nic nie zmienia auto pracuje normalnie. 

 

 

IMG_20200923_080649.jpg

Kąt wyprzedzenia zapłonu na rozgrzanym silniku waha się od od 2 do 7 oV. Zastanawia mnie tylko jeszcze jedna rzecz, niestety nie mam dostępu do clipa i diagnozuje ten samochód interfejsem Delphi ale zastanawia mnie napięcie sondy przed katalizatorem jest stale i wynosi 439 milivolt po dodaniu gazu nie znacznie się zmienia +-10 za to sonda za katalizatorem pracuje na zmiennym napięciu od  około 50 do 700 milivolt. Czy tak ma być? 

Wygląda na to, że odczyty sond są zamienione. 439 to trochę za nisko. Za bogata mieszanka, nie dopalają świece

Zawór wg mnie do wymiany. Czy jest domknięty?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak mój silnik był inny.

Odnośnie interpretacji wskazań - wiele kalkulatorów źle wskazuje sondy myląc pierwszą z drugą. Twój odczyt z pierwszej z górną wartością 700 wynika z za wczesnego zapłonu. Jeśli go opóźniony zbliżając w okolice 0 wzrośnie temperatura spalin. Żeby to zrobić należy domknąć elektrozawór sterujący, czyli pozostaje wymiana. Z obniżeniem wyprzedzenia zapłonu zmniejszą się obroty biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!