Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana paska osprzętu H4M 1,6 SCE


wtweety

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przy przebiegu 95000km muszę wymienić pasek osprzętu (miauczenie paska na zimnym silniku). W tym modelu jest łańcuch rozrządu więc pompa wody jest na pasku osprzętu, ale za to nie ma napinacza paska. Czym się napina pasek? Poluzowałem alternator ale pasek nie zluzował się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poradziłem sobie... Niestety żadnego osprzętu nie można odkręcić kiedy pasek jest założony. Zakładanie paska jest metodą naciągu paska. Dodatkowo jest to specjalny pasek 7Pk1051ELAST (foto 1 fokus)

Kupiłem specjalne przyrządy do zakładania pasków, ale w pojedynkę na nic się zdały (foto 2 przyrząd).

Wpadłem na pomysł zastosowania napinacza takiego jak występuje w silniku HR16DE (miejsce w silniku H4M występuje na taki napinacz tylko nie został zastosowany pewnie ze względów kosztowych) foto 3 HR16DE, foto 4 napinacz.

Wystarczy kupić dłuższy pasek wieloklinowy zwykły 7PK1140 za ok 40zł a nie 7PK1051Elast za 100zł, dokupiłem oczywiście nową rolkę do napinacza VKM 62022 i wszystko działa i pasuje. Koszty ogólne wyniosły tyle samo co zakup droższego paska, napinacz ze szrotu allegro za 5zł...

fokus.jpg    przyrząd.jpg    dvigatel-nissan-hr16de-1.jpg

napinacz HR16DE.jpg

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Lelupi napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Przecież napisałem że kupiłem, nie tylko ten co pokazałeś na filmie. Dodatkowo cały zestaw... Nic z tego nie działa.

Jak będziesz w tym silniku wymieniał to zobaczysz dlaczego.

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lelupi napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Dla mnie jest powodem brak fizycznego napinacza pasa osprzętu. 
Tak jak napisałem powyżej poradziłem sobie z wymianą w wyżej opisany sposób, jeśli ktoś będzie chciał wymienić pasek osprzętu niech wie że nie jest to takie proste jak z samo napinaczem lub z regulacją np. alternatora. A mój opis będzie łatwym rozwiązaniem dla laików serwisowych w naprawach samochodów takim jak ja jestem.

Nie odpowiedziałeś, czy wymieniałeś taki pasek bez napinacza i bez możliwości luzowania np. alternatorem? 
Po rozmowie z zaprzyjaźnionym serwisem samochodowym jak to określił na to rozwiązanie - [cenzura].  

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania pkt 5 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Hej!mam Dacie Lodgy 105tys., Silnik 1.6 Sce 102KM wymieniłem pasek klinowy wielorowkowy  7PK1051,(brak napinacza). Mój sposób to odkręcenie  dwóch śrub z sprężarki i poluzowanie górnej śruby,pasek schodzi bezproblemowo.Następnie zakładamy  pasek  i obracałem kałem aby wszedłem na te koło, (dobrze by kogoś mieć jeszcze), chociaż samemu też da radę,ja dałem ?.Po założeniu trzeba ustawić sprężarkę na swoim miejscu,tu trzeba użyć trochę siły i sprytu.I poprzykręcać śruby.Zajeło mi to około 1:20godz.,jak na pierwszy raz ?. Pozdrawiam.

Edytowane przez Tomass35
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!