Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phII 1.4 16v brak wtrysku na jednym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Meganką I phII 1.4 16v z 1999 roku - nie ma wtrysku paliwa na 4 cylindrze (pierwszy od rozrządu).

Świece i cewki sprawdzone - skra jest,

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Podłączony inny sterownik (bez immobilizera) - dalej brak wtrysku na 4 cyl.

 

Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone), czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

Może ktoś miał już podobna awarie i będzie mi w stanie pomóc ?

 

 

Edytowane przez tweaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tweaker napisał:

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

3 godziny temu, tweaker napisał:

 Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone),

 - czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tweaker napisał:

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Komputer podaje tylko masę do wtryskiwacza. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu masz 12 V na tym wtryskiwaczu. Brązowy przewód. Możesz dać plus z sąsiedniego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec...

Po zapłonie jest 12 V na niedziałającym wtrysku, mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza i miedzy plusowym pinem wtyczki wtrysku i śrubą od łapy silnika.

Znika po wyłączeniu zapłonu i przekaźnika.

 

Dnia 17.10.2020 o 22:34, Andrzej-2010 napisał:

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Dokładnie tak. Wtryskiwacz z działającego cylindra 1 zamontowany do 4 nie tryska, a ten z 4 w 1 cylindrze działa.

Wiązkę odtaśmowałem  od wtyczki sterownika poprzez "skrzyżowanie" z przewodami ze skrzynki przekaźników/bezpieczników pod maską aż do grubego peszla idącego kolo podłużnicy i na tym odcinku jest ok. Niestety dalej jej nie prułem bo zaczęło padać a niestety jestem zmuszony robić to pod chmurką.

 

Zastanawia mnie sterownik. Bardziej wygląda to tak jak by nie było sygnału sterującego na wtryskiwacz 4 cylindra. Awaria nastąpiła podczas jazdy i nie było wcześniej objawów nadchodzącej "katastrofy". W posiadanym wcześniej aucie jak padała wiązka silnika to raz palił raz nie palił w zależności jak przewody się ułożyły i wyginanie wiązki dawało efekty w postaci wywołania usterki lub jej ustąpienia. Z drugiej strony dwa sterowniki uszkodzone w ten sam sposób... Co prawda jeden jest ze szrotu i sam nie jestem pewien czy jest sprawny. Chyba że Siemensy psują się podobnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tweaker napisał:

mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny sterownik tak czy siak w zapasie warto mieć. Jak dobrze poszukasz za ok 100-200zł kupisz w bardzo przyzwoitym stanie. Klon sterownika np. tu: http://dskelectronic.pl/index.html  to koszt 150zł a przy okazji przetestujesz usterkę, choć jak Aniewa napisał, na pewno trzeba sprawdzić zachowanie na pozostałych wtryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aniewa napisał:

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Wydaje mi się ze na pozostałych tez było 12V po zapłonie. Musiał bym podejść do auta i zobaczyć dla pewności. Na pracującym silniku niedziałający cylinder ma cały czas 12V na wtyczce wtrysku a na pozostałych było "migające" 7V (używałem zwykłego miernika i pewnie zdarzył zmierzyć tylko 7V podczas sterowania wtryskiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, plus jest wspólny.

To według mojego rozumowania:

- brak masy na komputer (piny 3, 28, 33, 67) spowodował by brak pracy wszystkich wtryskiwaczy

-w moim przypadku uszkodzony jest komputer który nie steruje masą na wtrysku 4 cylindra.

Dobrze kombinuje czy coś kręcę ?

 

Zastanawia mnie ciągle to ze mam 2 sterowniki (jeden z auta pacjenta) i drugi z innego źródła i uszkodzone w ten sam sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przewód od 4 wtryskiwacza ma stałe zwarcie z masą. Nie jest sterowany przez komputer. Może zmierz jaka jest rezystancja między przewodem minusowym wtryskiwacza a masą. Porównaj z pozostałymi wtryskiwaczami. Rób to na odłączonych wtyczkach wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!