Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phII 1.4 16v brak wtrysku na jednym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Meganką I phII 1.4 16v z 1999 roku - nie ma wtrysku paliwa na 4 cylindrze (pierwszy od rozrządu).

Świece i cewki sprawdzone - skra jest,

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Podłączony inny sterownik (bez immobilizera) - dalej brak wtrysku na 4 cyl.

 

Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone), czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

Może ktoś miał już podobna awarie i będzie mi w stanie pomóc ?

 

 

Edytowane przez tweaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tweaker napisał:

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

3 godziny temu, tweaker napisał:

 Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone),

 - czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tweaker napisał:

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Komputer podaje tylko masę do wtryskiwacza. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu masz 12 V na tym wtryskiwaczu. Brązowy przewód. Możesz dać plus z sąsiedniego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec...

Po zapłonie jest 12 V na niedziałającym wtrysku, mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza i miedzy plusowym pinem wtyczki wtrysku i śrubą od łapy silnika.

Znika po wyłączeniu zapłonu i przekaźnika.

 

Dnia 17.10.2020 o 22:34, Andrzej-2010 napisał:

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Dokładnie tak. Wtryskiwacz z działającego cylindra 1 zamontowany do 4 nie tryska, a ten z 4 w 1 cylindrze działa.

Wiązkę odtaśmowałem  od wtyczki sterownika poprzez "skrzyżowanie" z przewodami ze skrzynki przekaźników/bezpieczników pod maską aż do grubego peszla idącego kolo podłużnicy i na tym odcinku jest ok. Niestety dalej jej nie prułem bo zaczęło padać a niestety jestem zmuszony robić to pod chmurką.

 

Zastanawia mnie sterownik. Bardziej wygląda to tak jak by nie było sygnału sterującego na wtryskiwacz 4 cylindra. Awaria nastąpiła podczas jazdy i nie było wcześniej objawów nadchodzącej "katastrofy". W posiadanym wcześniej aucie jak padała wiązka silnika to raz palił raz nie palił w zależności jak przewody się ułożyły i wyginanie wiązki dawało efekty w postaci wywołania usterki lub jej ustąpienia. Z drugiej strony dwa sterowniki uszkodzone w ten sam sposób... Co prawda jeden jest ze szrotu i sam nie jestem pewien czy jest sprawny. Chyba że Siemensy psują się podobnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tweaker napisał:

mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny sterownik tak czy siak w zapasie warto mieć. Jak dobrze poszukasz za ok 100-200zł kupisz w bardzo przyzwoitym stanie. Klon sterownika np. tu: http://dskelectronic.pl/index.html  to koszt 150zł a przy okazji przetestujesz usterkę, choć jak Aniewa napisał, na pewno trzeba sprawdzić zachowanie na pozostałych wtryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aniewa napisał:

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Wydaje mi się ze na pozostałych tez było 12V po zapłonie. Musiał bym podejść do auta i zobaczyć dla pewności. Na pracującym silniku niedziałający cylinder ma cały czas 12V na wtyczce wtrysku a na pozostałych było "migające" 7V (używałem zwykłego miernika i pewnie zdarzył zmierzyć tylko 7V podczas sterowania wtryskiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, plus jest wspólny.

To według mojego rozumowania:

- brak masy na komputer (piny 3, 28, 33, 67) spowodował by brak pracy wszystkich wtryskiwaczy

-w moim przypadku uszkodzony jest komputer który nie steruje masą na wtrysku 4 cylindra.

Dobrze kombinuje czy coś kręcę ?

 

Zastanawia mnie ciągle to ze mam 2 sterowniki (jeden z auta pacjenta) i drugi z innego źródła i uszkodzone w ten sam sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przewód od 4 wtryskiwacza ma stałe zwarcie z masą. Nie jest sterowany przez komputer. Może zmierz jaka jest rezystancja między przewodem minusowym wtryskiwacza a masą. Porównaj z pozostałymi wtryskiwaczami. Rób to na odłączonych wtyczkach wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!