Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phII 1.4 16v brak wtrysku na jednym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Meganką I phII 1.4 16v z 1999 roku - nie ma wtrysku paliwa na 4 cylindrze (pierwszy od rozrządu).

Świece i cewki sprawdzone - skra jest,

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Podłączony inny sterownik (bez immobilizera) - dalej brak wtrysku na 4 cyl.

 

Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone), czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

Może ktoś miał już podobna awarie i będzie mi w stanie pomóc ?

 

 

Edytowane przez tweaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tweaker napisał:

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

3 godziny temu, tweaker napisał:

 Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone),

 - czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tweaker napisał:

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Komputer podaje tylko masę do wtryskiwacza. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu masz 12 V na tym wtryskiwaczu. Brązowy przewód. Możesz dać plus z sąsiedniego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec...

Po zapłonie jest 12 V na niedziałającym wtrysku, mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza i miedzy plusowym pinem wtyczki wtrysku i śrubą od łapy silnika.

Znika po wyłączeniu zapłonu i przekaźnika.

 

Dnia 17.10.2020 o 22:34, Andrzej-2010 napisał:

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Dokładnie tak. Wtryskiwacz z działającego cylindra 1 zamontowany do 4 nie tryska, a ten z 4 w 1 cylindrze działa.

Wiązkę odtaśmowałem  od wtyczki sterownika poprzez "skrzyżowanie" z przewodami ze skrzynki przekaźników/bezpieczników pod maską aż do grubego peszla idącego kolo podłużnicy i na tym odcinku jest ok. Niestety dalej jej nie prułem bo zaczęło padać a niestety jestem zmuszony robić to pod chmurką.

 

Zastanawia mnie sterownik. Bardziej wygląda to tak jak by nie było sygnału sterującego na wtryskiwacz 4 cylindra. Awaria nastąpiła podczas jazdy i nie było wcześniej objawów nadchodzącej "katastrofy". W posiadanym wcześniej aucie jak padała wiązka silnika to raz palił raz nie palił w zależności jak przewody się ułożyły i wyginanie wiązki dawało efekty w postaci wywołania usterki lub jej ustąpienia. Z drugiej strony dwa sterowniki uszkodzone w ten sam sposób... Co prawda jeden jest ze szrotu i sam nie jestem pewien czy jest sprawny. Chyba że Siemensy psują się podobnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tweaker napisał:

mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny sterownik tak czy siak w zapasie warto mieć. Jak dobrze poszukasz za ok 100-200zł kupisz w bardzo przyzwoitym stanie. Klon sterownika np. tu: http://dskelectronic.pl/index.html  to koszt 150zł a przy okazji przetestujesz usterkę, choć jak Aniewa napisał, na pewno trzeba sprawdzić zachowanie na pozostałych wtryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aniewa napisał:

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Wydaje mi się ze na pozostałych tez było 12V po zapłonie. Musiał bym podejść do auta i zobaczyć dla pewności. Na pracującym silniku niedziałający cylinder ma cały czas 12V na wtyczce wtrysku a na pozostałych było "migające" 7V (używałem zwykłego miernika i pewnie zdarzył zmierzyć tylko 7V podczas sterowania wtryskiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, plus jest wspólny.

To według mojego rozumowania:

- brak masy na komputer (piny 3, 28, 33, 67) spowodował by brak pracy wszystkich wtryskiwaczy

-w moim przypadku uszkodzony jest komputer który nie steruje masą na wtrysku 4 cylindra.

Dobrze kombinuje czy coś kręcę ?

 

Zastanawia mnie ciągle to ze mam 2 sterowniki (jeden z auta pacjenta) i drugi z innego źródła i uszkodzone w ten sam sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przewód od 4 wtryskiwacza ma stałe zwarcie z masą. Nie jest sterowany przez komputer. Może zmierz jaka jest rezystancja między przewodem minusowym wtryskiwacza a masą. Porównaj z pozostałymi wtryskiwaczami. Rób to na odłączonych wtyczkach wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!