Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tweaker

Megane I phII Megane I phII 1.4 16v brak wtrysku na jednym cylindrze

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z Meganką I phII 1.4 16v z 1999 roku - nie ma wtrysku paliwa na 4 cylindrze (pierwszy od rozrządu).

Świece i cewki sprawdzone - skra jest,

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Podłączony inny sterownik (bez immobilizera) - dalej brak wtrysku na 4 cyl.

 

Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone), czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

Może ktoś miał już podobna awarie i będzie mi w stanie pomóc ?

 

 

Edytowano przez tweaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zmierzyć ciśnienie sprężania przed zmianą wtryskiwacza 4 cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tweaker napisał:

Wtryski sprawdzone - na innych cylindrach wtrysk z niedziałającego cylindra pracuje,

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

3 godziny temu, tweaker napisał:

 Czy to awaria sterownika (i zbieg okoliczności ze dwa sterowniki są tak samo uszkodzone),

 - czy problem możne tkwi w wiązce silnika ?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tweaker napisał:

Wiązka  sprawdzana miernikiem na przejście z pinami we wtyczce komputera - przejścia są,

Komputer podaje tylko masę do wtryskiwacza. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu masz 12 V na tym wtryskiwaczu. Brązowy przewód. Możesz dać plus z sąsiedniego wtryskiwacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiec...

35 minut temu, aniewa napisał:

Komputer podaje tylko masę do wtryskiwacza. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu masz 12 V na tym wtryskiwaczu. Brązowy przewód. Możesz dać plus z sąsiedniego wtryskiwacza.

Po zapłonie jest 12 V na niedziałającym wtrysku, mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza i miedzy plusowym pinem wtyczki wtrysku i śrubą od łapy silnika.

Znika po wyłączeniu zapłonu i przekaźnika.

 

55 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Inne wtryski na 4 cylindrze nie podają paliwa???

W pierwszej kolejności należy sprawdzić wiązkę silnika.

Dokładnie tak. Wtryskiwacz z działającego cylindra 1 zamontowany do 4 nie tryska, a ten z 4 w 1 cylindrze działa.

Wiązkę odtaśmowałem  od wtyczki sterownika poprzez "skrzyżowanie" z przewodami ze skrzynki przekaźników/bezpieczników pod maską aż do grubego peszla idącego kolo podłużnicy i na tym odcinku jest ok. Niestety dalej jej nie prułem bo zaczęło padać a niestety jestem zmuszony robić to pod chmurką.

 

Zastanawia mnie sterownik. Bardziej wygląda to tak jak by nie było sygnału sterującego na wtryskiwacz 4 cylindra. Awaria nastąpiła podczas jazdy i nie było wcześniej objawów nadchodzącej "katastrofy". W posiadanym wcześniej aucie jak padała wiązka silnika to raz palił raz nie palił w zależności jak przewody się ułożyły i wyginanie wiązki dawało efekty w postaci wywołania usterki lub jej ustąpienia. Z drugiej strony dwa sterowniki uszkodzone w ten sam sposób... Co prawda jeden jest ze szrotu i sam nie jestem pewien czy jest sprawny. Chyba że Siemensy psują się podobnie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tweaker napisał:

mierzyłem między pinami wtyczki wtryskiwacza

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawny sterownik tak czy siak w zapasie warto mieć. Jak dobrze poszukasz za ok 100-200zł kupisz w bardzo przyzwoitym stanie. Klon sterownika np. tu: http://dskelectronic.pl/index.html  to koszt 150zł a przy okazji przetestujesz usterkę, choć jak Aniewa napisał, na pewno trzeba sprawdzić zachowanie na pozostałych wtryskiwaczach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, aniewa napisał:

Trochę zastanawia dlaczego w tym miejscu pokazało 12 V. Normalnie powinno pokazać 0 V bo drugi przewód nie powinien łączyć z masą przy wyłączonym silniku. To robi sterownik. Być może tak ma być, że na zgaszonym komputer zwiera do masy. Sprawdź czy na pozostałych wtryskiwaczach też masz 12 V między przewodami na wyjętych wtyczkach z tych wtrysków.

Wydaje mi się ze na pozostałych tez było 12V po zapłonie. Musiał bym podejść do auta i zobaczyć dla pewności. Na pracującym silniku niedziałający cylinder ma cały czas 12V na wtyczce wtrysku a na pozostałych było "migające" 7V (używałem zwykłego miernika i pewnie zdarzył zmierzyć tylko 7V podczas sterowania wtryskiem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby czwarty wtrysk miał stałe połączenie z masą a nie pulsacyjne pochodzące od sterownika silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według schematu masa wszystkich wtryskiwaczy jest wspólna...

schenat.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś to nie jest masa tylko wspólny + z przekaźnika wtrysku. Poniżej trochę wyraźniejszy schemat.

0253.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, plus jest wspólny.

To według mojego rozumowania:

- brak masy na komputer (piny 3, 28, 33, 67) spowodował by brak pracy wszystkich wtryskiwaczy

-w moim przypadku uszkodzony jest komputer który nie steruje masą na wtrysku 4 cylindra.

Dobrze kombinuje czy coś kręcę ?

 

Zastanawia mnie ciągle to ze mam 2 sterowniki (jeden z auta pacjenta) i drugi z innego źródła i uszkodzone w ten sam sposób ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przewód od 4 wtryskiwacza ma stałe zwarcie z masą. Nie jest sterowany przez komputer. Może zmierz jaka jest rezystancja między przewodem minusowym wtryskiwacza a masą. Porównaj z pozostałymi wtryskiwaczami. Rób to na odłączonych wtyczkach wtryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...