Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknie olej skrzynia-silnik Megane 2 1.6


yackar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Taka historia...

Rok temu - wymiana kpl. rozrząd, oleje, kpl. sprzęgło, uszczelnienie wałków...

Po około 7 miesiąc - wyciek. Ściągnąłem osłonę silnika i faktycznie mokro ze hej... od kiedy tak sie leje? ciężko stwierdzić.

Wizyta u tego samego mechanika, bo w ramach gwarancji. Padło diagnoza ze leci ze skrzyni - łożysko wałka sprzęgłowego. Kolejna naprawa i kasa. I auto prawie na 2 tygodnie uziemione:( 

Nie wspomnę, że po naprawie, bład ABS (sam to ogarnąłem), strzelające sprężyny na łożysko amortyzatora - wymienił łożyska, ale to nic nie pomogło...brak rury powietrza przy akumulatorze, osłona przy chłodnicy ...także jedno naprawia drugie psuje...

No mamy aktualna sytuacje - olej cieknie dalej połączenie silnik - skrzynia. FOTO

 

Wiecie co może być albo w trakcie montażu uszkadzają elementy i cieknie, albo może wysprzeglik cieknie? 

 

Być może ważne - Początkowo niechciały biegi wchodzić - zostało odpowietrzone. Sprzegło brało bardzo szybko z dołu i było miękkie (nie przyzwyczajony). Po około kilkudziesięciu kilometrach kiedy sprawdzałem czy ABS mi działa (bo świeciła się lampka) i było kilka mocnych hamowań. I wtedy zauważyłem ze sprzęgło zaczęło brać jak poprzednio - wyżej i stało się twardsze. 

Aktualnie jak zimny silnik to przed uruchomieniem silnika wciskam sprzęgło to czasami pedał jest miękki, a czasami twardszy. 

88.jpg

Edytowane przez yackar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.11.2020 o 11:18, Pitrek napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

No w sumie tak, bo sprzęgło pracuje na płynie hamulcowym - naczynia powiązane. 

Mechanik powinien rozróżnić "media" Stan zbiorniczka jest ok aktualnie. 

Jeśli to płyn hamulcowy to wymiana tego łożyska to ....

To może cieknie gdzieś na połączeniu z układem hamulcowym? 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Pitrek napisał:

A jak mechanik to drugi raz rozkręcał to znalazł coś na wale silnika? Ciekło tam? 

Drugi raz to wtedy kiedy byłem z reklamacja bo cieknie. I wtedy jak pisałem stwierdził ze to łożysko....ja tego nie widziałem więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma podobnie, ale w o wiele mniejszym stopniu. Cieknie u mnie olej silnikowy. W skrzyni górny stan. Branie sprzęgła: tttm: bierze dość wysoko.

Moja teoria wycieku, nie sprawdzona nie potwierdzona: rośnie ciśnienie oleju ponad 3,5 bar i w tedy cieknie. Dzieje się tak bo zawór regulacyjny ciśnienia oleju się zawiesza w pozycji zamkniętej. Odmę wykluczam bo w tej konstrukcji silnika to nie możliwe. Miałem wcześniej inną MII z przebiegiem 293 tyś. tam też ciekło. Zaryzykowałem: zrobiłem płukankę silnika i wyciek się zmniejszył. Także nie było u mnie tak źle jak u kol. na zdjęciach. Aby to potwierdzić trzeba by zbadać ciśnienie oleju podczas pracy na wolnych obrotach i na podwyższonych. Jeżeli ciśnienie odbiega na plus od katalogowych to mamy odpowiedź.

Uwaga do płynu hamulcowego: zbiornik wyrównawczy ma przegrodę zabezpieczającą hamulce od sprzęgła gdyby nastąpił wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Uwaga do płynu hamulcowego: zbiornik wyrównawczy ma przegrodę zabezpieczającą hamulce od sprzęgła gdyby nastąpił wyciek.

Na pewno? Ja temat uwalonego wysprzęglika przerabiałem niestety latem tego roku, durna pierdoła, a kupę kasy kosztuje wymiana tego. W każdym bądź razie wysprzęglik sikał płynem jak porąbany przy każdym naciśnięciu pedału sprzęgła. Do mechanika holował mnie ojciec swoim autem i ja z nawyku od czasu do czasu naciskałem sprzęgło, choć i tak biegów nie dało się zmienić. W pewnym momencie na desce zaczął się pojawiać komunikat STOP, a po zajechaniu na miejsce okazało się, że zbiorniczek pusty - dolewałem płynu przed holowaniem, żeby hamulce były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yackar napisał:

wysprzęglik ( rok temu założony)  puszcza

ubywa ten płyn ze zbiorniczka czy nie ? bo jeżeli nie, to nie będzie to wysprzęglik. No i sama jego nieszczelność daje więcej objawów niż sam wyciek ze skrzyni. Wygląda to jak olej silnikowy, na zdjęciu widać że jest dużo wyżej i tak jak Pitrek wydaje mi się, że cieknie z góry.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Pitrek napisał:

Szczerze to ja obstawiam coś sciekajacego z góry po silniku. W przestrzeni gdzie jest wysprzeglik, sprzęgło i koło zamachowe nie ma oleju - tam jest powietrze. Więc jeżeli coś z wysprzeglika by leciało, czy tryskalo to powinno się odbić od ściany i spłynąć na dno czyli na dół. A tu wyciek jest od góry - więc albo ścieka z góry albo z jakiejś nieszczelności rozpyla mgiełkę oleju, ale musiałoby być jakieś nadciśnienie wewnatrz które by powodowało takie rozpylanie. W układzie wysprzeglania wyższe ciśnienie pojawia się w momencie naciśnięcia sprzęgła. 

Gdzie koło zamachowe, sprzęgło jest powietrze dopóki cos nie puści. Na dół ma sie wydostać ale jak jesli na dole brak ujścia...jedyne ujscie to tam gdzie widoczne jest koło zamachowe od zew. jak na zdjęciu. Olej tak nie wygląda raczej po 10tyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puszczający uszczelnicz wału silnika rozbryzguje olej silnikowy kołem zamachowym po całym kadłubie sprzęgła w czasie jazdy. Miałem taką usterkę i sprzęgło działało bez zarzutu. Zorientowałem się po za dużym ubytku oleju. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i po upierdliwej wizycie - skrzynia bedzie ponownie ściągana :(( zobaczymy co tam wymysli - przyczyna wycieku...

Bo przy rozrzadzie był wymieniany oring w silniku od strony skrzyni, później uszczelniacz wału sprzęgłowego w skrzętni...hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!